Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3460184
Overigens heeft Stockli tegenwoordig siliconen inlegvellen zag ik. Die zijn uiteraard een stuk duurzamer dan die vroegere velletjes. En beter schoon te maken. Kost natuurlijk ook weer een hoop. Kan dat kwaad? siliconen spul?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3460185
pike schreef: ma 29 mei 2023, 18:51 Overigens heeft Stockli tegenwoordig siliconen inlegvellen zag ik. Die zijn uiteraard een stuk duurzamer dan die vroegere velletjes. En beter schoon te maken. Kost natuurlijk ook weer een hoop. Kan dat kwaad? siliconen spul?
Ik heb gehoord dat een goede kwaliteit siliconen niet verkleurt als je het dubbel vouwt. Als het daarentegen op de vouw wit wordt is het troep en zou ik het niet gebruiken. Dat geldt althans voor (gekleurde) bakvormen. Een velletje is misschien al wit van zichzelf?
Gebruikersavatar
Door pike
#3460186
doranto schreef: ma 29 mei 2023, 18:53 Ik heb gehoord dat een goede kwaliteit siliconen niet verkleurt als je het dubbel vouwt. Als het daarentegen op de vouw wit wordt is het troep en zou ik het niet gebruiken. Dat geldt althans voor (gekleurde) bakvormen. Een velletje is misschien al wit van zichzelf?
Tja zelf heb ik niets van siliconen. Maar die "vellen" van Stockli zijn inderdaad wit. Kan me wel voorstellen dat als je ze vouwt dat het op de vouw anders ziet. Ze zien er zo uit:
Stockli_Silicon.jpeg
Stockli_Silicon.jpeg (9.44 KiB) 529 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3460188
Tanna schreef: ma 29 mei 2023, 16:02 Ik zit me ook weer eens te verdiepen in voedseldrogers en de Stockli met metalen lades lijkt me wel wat. Is het dan handig om er matjes in te gebruiken? Ik ben nooit zo kapot van zulke dingen omdat ik niet weet wat daar voor stoffen in zitten. En zijn 3 lades genoeg? Het is nogal een investering om ze er los bij te kopen.
Sinds een jaar of 5 droog ik niet meer zelf maar bestel ik emmers gedroogde lamslong bij Bandit. Die worden steeds duurder en er zitten onvoorstelbaar veel kruimels en stof in waar je echt niks aan hebt, niet fraai voor dat geld.
Ook nog een probleem, waar tik ik verse biologische lamslong op de kop? Ik heb nog niks in de buurt kunnen vinden.
Mogelijk dat je er eens naar kan vragen bij 'de groene weg' slagerij in Groningen? Ik weet dat die in ieder geval biologisch lamsvlees verkopen dus mogelijk dat die wat weten?
Door Tanna
#3460189
dinky89 schreef: ma 29 mei 2023, 19:22 Mogelijk dat je er eens naar kan vragen bij 'de groene weg' slagerij in Groningen? Ik weet dat die in ieder geval biologisch lamsvlees verkopen dus mogelijk dat die wat weten?
Voordat we naar het noorden verhuisden had ik daar al naar geïnformeerd en ze wilden wel zo nu en dan lamslong leveren, net als de Groene Weg slager in Rotterdam dat deed. Maar sinds mijn lief een herseninfarct heeft gehad kunnen we niet meer zo'n eind van huis dus ik moet iets dichterbij zoeken.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3460191
Tanna schreef: ma 29 mei 2023, 16:02 Ik zit me ook weer eens te verdiepen in voedseldrogers en de Stockli met metalen lades lijkt me wel wat. Is het dan handig om er matjes in te gebruiken? Ik ben nooit zo kapot van zulke dingen omdat ik niet weet wat daar voor stoffen in zitten. En zijn 3 lades genoeg? Het is nogal een investering om ze er los bij te kopen.
Sinds een jaar of 5 droog ik niet meer zelf maar bestel ik emmers gedroogde lamslong bij Bandit. Die worden steeds duurder en er zitten onvoorstelbaar veel kruimels en stof in waar je echt niks aan hebt, niet fraai voor dat geld.
Ook nog een probleem, waar tik ik verse biologische lamslong op de kop? Ik heb nog niks in de buurt kunnen vinden.
Geen idee of deze bij jou in de buurt zitten of dat jij op de rij-route zit, maar ze hebben wel verse biologische lamslong
http://natuurlijksnoopys.nl/pages/baker ... g-1915.php

Hier staat hoevaak en waar ze rijden met vers spul.....of waar je eventueel af kan halen
http://natuurlijksnoopys.nl/pages/wie-i ... orging.php
Door Tanna
#3460210
Ina schreef: di 30 mei 2023, 00:59 Geen idee of deze bij jou in de buurt zitten of dat jij op de rij-route zit, maar ze hebben wel verse biologische lamslong
http://natuurlijksnoopys.nl/pages/baker ... g-1915.php

Hier staat hoevaak en waar ze rijden met vers spul.....of waar je eventueel af kan halen
http://natuurlijksnoopys.nl/pages/wie-i ... orging.php
Bedankt voor de tip! Haast 200 km bij ons vandaan dus als ik iets bestel wordt het door DHL bezorgd, geloof ik. Maar ik houd het in gedachten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3460211
Jammer dat Groningen te ver weg is. Waar je ook nog kan informeren is hier https://www.grutto.com/nl/vragen/lam

Eind mei worden er lammetjes geslacht op Texel en is er lamsvlees verkrijgbaar. Zij zijn tegen verspilling maar long gaat naar mijn weten niet in de pakketten. Zij verkopen zowel bio vlees als vlees zonder keurmerk. In ieder geval leveren ze aan huis.
Door Tanna
#3460222
Lizzy schreef: ma 29 mei 2023, 18:18 Als jij het weet wil ik het ook weten! Want ik kan er niet meer aan komen :(
De Groene Weg in Rotterdam had het toen ik daar nog woonde speciaal voor mij in het assortiment ::) :biggrin2: , de moeite waard om eens te informeren.
Door Tanna
#3460223
pike schreef: ma 29 mei 2023, 18:51 Overigens heeft Stockli tegenwoordig siliconen inlegvellen zag ik. Die zijn uiteraard een stuk duurzamer dan die vroegere velletjes. En beter schoon te maken. Kost natuurlijk ook weer een hoop. Kan dat kwaad? siliconen spul?
Lijkt mij ook niks, siliconenvellen. Ik droogde altijd gewoon op de roosters.
Door tt-tjes
#3460250
Ik heb een simpele severin voedseldroger, niet al te duur maar de 1e is 15 jaar meegegaan. Hij deed het nog wel maar rammelde behoorlijk. Ik heb toen meteen weer dezelfde gekocht en de oude roosters bewaard waardoor ik er 10 heb nu. En zelfs dat gaat prima
Gebruikersavatar
Door pike
#3460256
tt-tjes schreef: do 01 jun 2023, 08:16 Ik heb een simpele severin voedseldroger, niet al te duur maar de 1e is 15 jaar meegegaan. Hij deed het nog wel maar rammelde behoorlijk. Ik heb toen meteen weer dezelfde gekocht en de oude roosters bewaard waardoor ik er 10 heb nu. En zelfs dat gaat prima
Die heb ik ook gehad en ging ook langer mee dan een hondenleven. Wel vielen er na jaren gaten in de roosters, daar heb ik er ooit van bijgekocht (ik had er altijd al negen, omdat ik bij aanschaf gelijk extra had besteld). Ik heb toen drie nieuwe roosters besteld maar het materiaal was iets anders en het gaf spanning met de andere roosters. Was geen echt probleem. Op een bepaald moment echter begon hij te heet te worden toen was het einde verhaal. Maar die droger heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht. Het was voor mij het eerste artikel dat ik via internet bestelde. Helemaal uit uhh Tsjechië geloof ik. Van bp-lid Tineke (Tieneke?) van de Nollebakkers :biggrin2: sommige dingen vergeet je nooit.
Door tt-tjes
#3460261
Ja, dat weet ik ook nog maar ik heb hem toen niet bij Tineke besteld maar bij Tshibo in DE. Maar was wel dezelfde.
Gaten in de roosters heb ik nooit gehad, de oude zijn nu nog steeds heel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door