Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3456935
Tibbies schreef: za 18 feb 2023, 17:56 Wij gaan met stroom en gas naar Zonneplan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Benieuwd naar je ervaringen.

Tibber heeft alleen stroom vandaar dat het gesplitst is. Mijn ouders gaan over naar de ANWB dynamisch.
Door Tibbies
#3457033
Er is op FB een groep van ANWB gebruikers. Ik heb daar een tijd meegelezen.
Omdat er relatief veel problemen met de ap zijn en dat je elke maand een voorschot moet betalen is mijn keus op Zonneplan gevallen. Ook Zonneplan heeft een gebruikersgroep op FB en daar lees je weinig problemen. Je krijgt bij hun ook een P1
in bruikleen, zodat je je gebruik goed kunt volgen.
#3457034
Ja dat heb je van Tibber ook. En ivm de api wat mogelijk is kan je veel doorautomatiseren. En mijn vriendje is docent programmeur dus het zou dadelijk zo simpel moeten zijn dat ik het (dure) apparaat klaar zet en dat op de achtergrond gekeken wordt hoe laat die moet gaan draaien.

Qua anwb mijn ouders zijn toch langzaamaan wat ouder dan is een "ouderwets" voorschot misschien zo gek nog niet.
Door Borke
#3457942
Cindy de Wolf schreef: ma 20 feb 2023, 18:37 Ja dat heb je van Tibber ook. En ivm de api wat mogelijk is kan je veel doorautomatiseren. En mijn vriendje is docent programmeur dus het zou dadelijk zo simpel moeten zijn dat ik het (dure) apparaat klaar zet en dat op de achtergrond gekeken wordt hoe laat die moet gaan draaien.

Qua anwb mijn ouders zijn toch langzaamaan wat ouder dan is een "ouderwets" voorschot misschien zo gek nog niet.
Wij denken ook aan een Dynamisch tarief voor elektra, naast stadsverwarming die wij straks hebben. Ik vraag me alleen af voor welke aanbieder te kiezen???
Ook vraag ik me af of je meer risico loopt op het niet krijgen van stroom op de schaarse momenten???
#3457944
Borke schreef: zo 19 mar 2023, 23:32 Wij denken ook aan een Dynamisch tarief voor elektra, naast stadsverwarming die wij straks hebben. Ik vraag me alleen af voor welke aanbieder te kiezen???
Ook vraag ik me af of je meer risico loopt op het niet krijgen van stroom op de schaarse momenten???
Dit is de algemene site mbt info over dynamische prijzen https://www.dynamische-energieprijzen.nl/. Welke aanbieder je kiest is aan je zelf. Tibber is het goedkoopste met zijn "abonnementsprijzen". Tibber biedt echter alleen stroom aan en geen gas. Sommige mensen vinden dat vervelend. Sommige eisen dat je beide bij ze moet afnemen (ook al mag dat wettelijk niet). Eea is ook wel afhankelijk van wel/geen zonnepanelen en de salderingsregelingen. Het is echt een kwestie van naast elkaar leggen en vergelijken.
Dat laatste zal echt niet het geval zijn. Het transport gaat gewoon via stedin. Het is niet zo dat deze maatschappijen achtergesteld worden. Voordeel vind ik; je betaalt per maand dus gaan een maatschappij over de kop ben je nooit je voorschotten kwijt zoals gebeurt is bij welkom energie aan het begin van de crisis. Nadeel je bouwt geen financielebuffer op voor de winter dat moet je echt zelf doen.
Door Too
#3459029
Mail van Essent dat het maandbedrag is aangepast.
Toch een tikkie huiverig begin ik te lezen .... het nieuwe bedrag is nul,nul euro (voor de komende 2, 3? maanden tot de eindafrekening)
Ik vind t heel attent van ze :P
Door Cathelijn
#3459032
Too schreef: za 22 apr 2023, 01:19 Mail van Essent dat het maandbedrag is aangepast.
Toch een tikkie huiverig begin ik te lezen .... het nieuwe bedrag is nul,nul euro (voor de komende 2, 3? maanden tot de eindafrekening)
Ik vind t heel attent van ze :P
Dan hebben wij precies hetzelfde! Al met al, door echt op te letten met het gasverbruik, heeft de energiecrisis me niets extra's gekost. En ik heb het ook niet echt koud gehad gelukkig.
Door Borke
#3459788
Cindy de Wolf schreef: ma 20 mar 2023, 08:06 Dit is de algemene site mbt info over dynamische prijzen https://www.dynamische-energieprijzen.nl/. Welke aanbieder je kiest is aan je zelf. Tibber is het goedkoopste met zijn "abonnementsprijzen". Tibber biedt echter alleen stroom aan en geen gas. Sommige mensen vinden dat vervelend. Sommige eisen dat je beide bij ze moet afnemen (ook al mag dat wettelijk niet). Eea is ook wel afhankelijk van wel/geen zonnepanelen en de salderingsregelingen. Het is echt een kwestie van naast elkaar leggen en vergelijken.
Dat laatste zal echt niet het geval zijn. Het transport gaat gewoon via stedin. Het is niet zo dat deze maatschappijen achtergesteld worden. Voordeel vind ik; je betaalt per maand dus gaan een maatschappij over de kop ben je nooit je voorschotten kwijt zoals gebeurt is bij welkom energie aan het begin van de crisis. Nadeel je bouwt geen financielebuffer op voor de winter dat moet je echt zelf doen.
Inmiddels hebben wij voor ons appartement een contract bij Tibber afgesloten voor elektra in ons gasloze huis. Inmiddels is de maand april daar afgesloten. Daar we er nog niet wonen, is het verbruik nihil en zo kregen wij dus 5 euro, ipv een rekening 😎
#3459816
Borke schreef: do 18 mei 2023, 22:49 Inmiddels hebben wij voor ons appartement een contract bij Tibber afgesloten voor elektra in ons gasloze huis. Inmiddels is de maand april daar afgesloten. Daar we er nog niet wonen, is het verbruik nihil en zo kregen wij dus 5 euro, ipv een rekening 😎
;) Wij zitten inmiddels ook bij Tibber voor elektra en voor gas bij easy energy. De rekening is 70% minder dan wat we hadden maar goed we zitten nu op weg naar de zomer natuurlijk ook in de "goedkope" periode. Vanaf 1 mei liggen er hier ook 8 zonnepanelen dus ben benieuwd.
Door - pien -
#3461013
De gasprijs is weer aan het stijgen ::) , er kunnen weer vaste contracten worden afgesloten, is het wijsheid om nu voor de winter af te sluiten of niet, het prijsplafond loopt nog tot 2024.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik neig er naar om van mijn variabele contract over te stappen naar een andere aanbieder en een 1 jarig vast contract af te sluiten.
Wat denken jullie wat wijsheid is?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door