Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3454240
Op Jiba na, heb ik nog wat ongemakken wat me best wel zwaar valt.
Een paar mnd geleden was ik mega kortademig, in slaap maakte ik 130 ademhalingen per minuut.
Ik was al een tijdje erg moe maar ja, overgang he ::)
Ik belande op een avond op de ic, hoge bloeddruk 195/120, naar adem snakkend, 42gr koorts enz.
Kortom astma aanval en sindsdien aan de pufjes en redelijk onder controle.
Dat ik last heb van artrose dat wist ik ook, vooral te zien aan mn vingers maar was goed te doen.
Tot ff geleden mn schouders, handen,rug enkels, heup,polsen best wel pijnlijk werden, daarbij ook vooral s nachts last van mn bovenbeen tot knie branderig gevoel. Dus vorige week naar de reumatoloog.
Rontgenfoto s en {paar mnd geleden op mn billen gevallen] blijkt dat mn li heup versleten is en in mn rechterheup een scheurtje zit en een donkere vlek.
Dus nu aankomende maandag weer rontgenfotos maken en dan naar de orthopeed...
Hogebloeddruk is er nog steeds 195/120 lekker steady dus....ondertussen gaat mn zicht ook achteruit.
Of ik me zorgen maak, ja best wel.
Laat het niet zo merken in mn omgeving wil totaal geen zieltjes winnen!
Maar man man, 53 en nog zoveel te willen wordt met dit gedoe gestremd.

Zo nu weer klaar ermee..
Ik ga Jiba uitlaten daarna een fotoreportage en vanavond komen mn kids met aanhang gezellig voetballen kijken :)
Morgen heel de dag kerstshoots en zondag relaxen :)
Door MillyMol
#3454257
Wat verschrikkelijk vervelend zeg! Waarschijnlijk ben je toen ook getest op Corona denk ik? Want van astma alleen krijg je geen koorts. Daar moet je gewoonlijk een infectie door het één of andere beest voor hebben.

Ik hoop dat ze je bloeddruk nog wat verder naar beneden gaan krijgen, want dit is zo niet fijn! En een (ik zeg niet de) oorzaak voor visusklachten.

Heel veel sterkte!
Door Lizzy
#3454498
me and my boys schreef: vr 09 dec 2022, 12:07 Op Jiba na, heb ik nog wat ongemakken wat me best wel zwaar valt.
Een paar mnd geleden was ik mega kortademig, in slaap maakte ik 130 ademhalingen per minuut.
Ik was al een tijdje erg moe maar ja, overgang he ::)
Ik belande op een avond op de ic, hoge bloeddruk 195/120, naar adem snakkend, 42gr koorts enz.
Kortom astma aanval en sindsdien aan de pufjes en redelijk onder controle.
Dat ik last heb van artrose dat wist ik ook, vooral te zien aan mn vingers maar was goed te doen.
Tot ff geleden mn schouders, handen,rug enkels, heup,polsen best wel pijnlijk werden, daarbij ook vooral s nachts last van mn bovenbeen tot knie branderig gevoel. Dus vorige week naar de reumatoloog.
Rontgenfoto s en {paar mnd geleden op mn billen gevallen] blijkt dat mn li heup versleten is en in mn rechterheup een scheurtje zit en een donkere vlek.
Dus nu aankomende maandag weer rontgenfotos maken en dan naar de orthopeed...
Hogebloeddruk is er nog steeds 195/120 lekker steady dus....ondertussen gaat mn zicht ook achteruit.
Of ik me zorgen maak, ja best wel.
Laat het niet zo merken in mn omgeving wil totaal geen zieltjes winnen!
Maar man man, 53 en nog zoveel te willen wordt met dit gedoe gestremd.

Zo nu weer klaar ermee..
Ik ga Jiba uitlaten daarna een fotoreportage en vanavond komen mn kids met aanhang gezellig voetballen kijken :)
Morgen heel de dag kerstshoots en zondag relaxen :)
Beh Ellen, wat een ellende allemaal. Hoe was het maandag, bij de orthopeed?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3454501
Jakkes, wat ellendig zeg! :(
Heel vervelend die artrose.

Hopelijk zakt de bloeddruk tzt weer.
Dat je minder goed ziet kan ook komen door de spanning.
Heb anderhalf jaar geleden ook in het ziekenhuis gelegen met hypertensivie crisis(ben 35).. maar mijn bloeddruk was nog een beeeeetje hoger dan die van jou. :-[ :-[
Burnout icm ongekent veel stress, dat geeft me toch bizarre klachten zeg.

Krijg je nu medicatie?
Sterkte en beterschap!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3454519
Klinkt allemaal best heftig, Ellen. :-\
En ja, helaas weet ik wat je bedoelt met 53 zijn en nog zo veel willen, maar niet alles meer kunnen. :(
Sterkte en beterschap!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3454536
Lizzy schreef: di 13 dec 2022, 17:28 Beh Ellen, wat een ellende allemaal. Hoe was het maandag, bij de orthopeed?
Ik krijg een nieuwe heup in januari..
Andere heup kan nog wel ffies mee
Linker schouder krijg ik ook een echo en rontgen van
Nu aan t wachten op de foto s en echo s van mn handen
Maar ja, t is gewoon die rot artrose die overal zit te miepen helaas.
Overigens met Jib zn eigenaar gebeld, ik moet nm 6 weken op krukken lopen en voorzichtig zijn uiteraard..
Dus helaas moet ze voor Jib ff wat anders gaan zoeken... :-\ :'(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3454539
dossier gekregen wbt handen .. Links: minimale degeneratieve veranderingen in de DIP en PIP-gewrichten, duidelijk forse artrose CMC-1 en 2 en botaanmaak tussen de basis van metacarpale 1 en 2, calcificatie in de weke delen langs het os trapezium

en van mn heup ..Rx + CT: ernstige coxartrhose rechts met gebroken osteophyte posterior
Gebruikersavatar
Door sam28
#3454544
Jeetje wat naar!!!!! :bigarmhug:
Ik snap dat je dit van je af wilt schrijven. Volgens mij woonde je in mijn buurt, als je een keer wat nodig hebt of ik kan iets voor je doen, laat weten.
Door Lizzy
#3454560
Allemachtig Ellen :'( . Dit is echt een opeenstapeling van ellende :'( . Een nieuwe heup kan overigens echt heul fijn zijn weet ik inmiddels. Mijn vader en zijn vrouw: beide nieuwe heupen en beide lopen echt weer als een kieviet met relatief weinig pijn na de operatie. Maar goed........... Je bent nog zo'n jong, dit is echt wel een slag. En dan over je handen nog niet te spreken :'(

Sterkte :bigarmhug:

En ja nee, voor Jib moeten ze inderdaad ook wat anders zoeken. Oh hemel, dat zal ook zeer doen aan je hartje :'( . Maar Ellen, je hebt gewoon geen keus :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3454592
sam28 schreef: wo 14 dec 2022, 15:10 Jeetje wat naar!!!!! :bigarmhug:
Ik snap dat je dit van je af wilt schrijven. Volgens mij woonde je in mijn buurt, als je een keer wat nodig hebt of ik kan iets voor je doen, laat weten.
Super lief van je!
Ben inmiddels verhuisd en woon nu in Goedereede, maar ben de halve week in Papendrecht
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3455656
Inmiddels weer onderzoeken later....
Uitslag foto s en echo rug.......scoliose in S vorm en ingezakte tussenwervelschijven...
Li schouder artrose en pees ontsteking, de peesontsteking gaan we aan werken.
As maandag operatie en data voor nieuwe heup....dat gaat nu ff voor.
Daarna de rest maar..
Onnodig om t zeggen dat ik het af en toe wel moeilijk heb met alle lich ongemakken.
Ik wil nog zo graag en zoveel leuke dingen doen maar wordt nu zo belemmerd :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door