Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3453694
Pfffff, krijg er een beetje het heen en weer van.
Krijg net een schrijven dat de tarieven per 1/1 weer omhoog gaan. 2 maanden geleden ook al.
Kan mijn haren wel uit mijn kop trekken dat ik geen vast contract heb.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453767
Als je nog een vast contract hebt, dan heb je echt mazzel. Wij zaten in de eerste periode dat er geen vaste contracten meer werden gegeven. Vriendin van ons had toen net voor vijf jaar een contract afgesloten. Vet balen voor ons, haar huis is drie keer zo groot en wij betalen drie keer zoveel.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3453776
Charlie Angel schreef: do 01 dec 2022, 23:13 Ja, het is niet grappig meer al die dure prijzen voor alles. Maar ze gaan toch wel dat prijsplafond hanteren? Niet dat dat nu zo'n lekker zacht prijsje is natuurlijk.
Ja maar daarom moeten de prijzen nu juist omhoog. Om de winst toch terug te halen over wat boven het plafond uitkomt.
Maar zo ver denken ze dan in Den Haag niet ::) Ik zou zeggen extra belasting op extra hoge winsten , maar ja dat zou dan weer onmogelijk zijn.....
Gebruikersavatar
Door Thea
#3453782
Als vanaf 1-1 het prijsplafond ingaat, duurt het toch voor de meeste heel lang (mss okt/nov)voordat je evt erover heen gaat.
We moeten met zijn alle positief zijn en hopen dat de prijzen dan echt gezakt zijn.
Ik ga me nu niet gek laten maken door de prijzen die vanaf januari gaan gelden.
Bij mij wordt het 0,96 en 3,12.
Wij hebben sinds juni airco en zonnenpanelen.
Heb het een dag vergeleken. Als ik met de cv 8 u de kamer op 17,5 graden zet kost dat net zoveel als dat ik met airco 8 u verwarmt tot 22 graden (zonder dat de zonnenpanelen wat opleverde).
Dus mocht ik over de 2900 kwh gaat dan nog ben ik goedkoper uit, want hou de cv zoveel mogelijk uit.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3453784
Kaio schreef: vr 02 dec 2022, 08:48 Ja maar daarom moeten de prijzen nu juist omhoog. Om de winst toch terug te halen over wat boven het plafond uitkomt.
Maar zo ver denken ze dan in Den Haag niet ::) Ik zou zeggen extra belasting op extra hoge winsten , maar ja dat zou dan weer onmogelijk zijn.....
Nou ik zie het dat de energiebedrijven gewoon de staat een poot uitdraaien.
Want volgens mij krijgen hun het verschil tussen prijsplafond en hun prijzen van de staat.
Dus hoe hoger hun zeggen wat het bedrag boven het prijsplafond is, hoe hoger de winst van hun is.
En daar zouden ze een stokje voor moeten steken, door te zeggen we vergoeden een max prijs.
Bv 0,60 en 2 eu.
Door eelke
#3453788
Er is, of was, ook nog wel gedoe vanuit europa. Want als nederland dat prijsplafond gaat doen, én de energiemaatschappijen maken winst, wordt dat gezien als staatssteun en dat mag niet zo maar.

Althans, dat begreep ik een week terug. Ik probeer het nieuws niet helemaal te volgen, want het geeft wel stress. Ik hoop van harte dat het prijsplafond in gaat per 1-1, anders betaal ik vanaf dat 3,40 per kuub :-X

Ik probeer nu mijn cv zo laag mogelijk te houden. Deze week had ik het met 14 graden binnen het eigenlijk al niet eens koud meer. Maar het vocht in huis :-\ dus nu probeer ik maar 14 graden snachts / niet thuis, en 16 als ik er wel ben.

Voordeel; ooit toen ik een houtkachel had was het altijd 23-24 graden en had ik het verder overal koud. Nu niet meer ;D

Grootste tip; koop bij de action voor een tientje een grote mannenbadjas (die zijn langer qua model). Die draag ik de hele dag thuis. Net zo warm als een dekentje op de bank, maar je hoeft er niet onderuit als je wat anders gaat doen dan bankzitten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3453792
Ja en winsten maken ze. Ze hoeven niet gesteund te worden.
En andere regeringen die dit niet kunnen vinden het ook niet leuk , want het zou alleen maar de prijs opdrijven, (Niet alleen voor nederland dan)
Eigenlijk is het gewoon dweilen met de kraan open wat er gedaan wordt.....

Maar eh al dat vocht in huis door lage verwarming kan op den duur ook duur komen te staan. Niet alleen voor het huis maar dan dus ook voor de gezondheid.
Maar ja snap het als je het geld niet hebt heb je het niet :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3453793
Thea schreef: vr 02 dec 2022, 09:39 Nou ik zie het dat de energiebedrijven gewoon de staat een poot uitdraaien.
Want volgens mij krijgen hun het verschil tussen prijsplafond en hun prijzen van de staat.
Dus hoe hoger hun zeggen wat het bedrag boven het prijsplafond is, hoe hoger de winst van hun is.
En daar zouden ze een stokje voor moeten steken, door te zeggen we vergoeden een max prijs.
Bv 0,60 en 2 eu.
slim he ;) Maar we hadden dus genoeg ezels om de kerststal te vullen, dat is wel duidelijk zo.
Door tt-tjes
#3453808
Kaela schreef: vr 02 dec 2022, 07:17 Als je nog een vast contract hebt, dan heb je echt mazzel. Wij zaten in de eerste periode dat er geen vaste contracten meer werden gegeven. Vriendin van ons had toen net voor vijf jaar een contract afgesloten. Vet balen voor ons, haar huis is drie keer zo groot en wij betalen drie keer zoveel.
Wij dus helaas ook
Door tt-tjes
#3453809
Kaio schreef: vr 02 dec 2022, 11:29 Ja en winsten maken ze. Ze hoeven niet gesteund te worden.
En andere regeringen die dit niet kunnen vinden het ook niet leuk , want het zou alleen maar de prijs opdrijven, (Niet alleen voor nederland dan)
Eigenlijk is het gewoon dweilen met de kraan open wat er gedaan wordt.....

Maar eh al dat vocht in huis door lage verwarming kan op den duur ook duur komen te staan. Niet alleen voor het huis maar dan dus ook voor de gezondheid.
Maar ja snap het als je het geld niet hebt heb je het niet :-\
Daarom heb ik dus de cv wel een paar uurtjes per dag aan op 18. Gewoon voor het vocht, want door vocht is het gewoonweg niet aangenaam in huis. Heb wel een airco beneden, maar daar schiet ik boven niets mee op.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3453820
Bel eens met pure energie. Zij bieden nog jaar contracten. ;) Ik heb geen aandelen maar vind ze echt super fijn. Mijn energiecontract gaat ook gewoon overgezet worden naar het nieuwe huis. Geen ellenlang bandje en keuzemenu's. Gewoon iemand aan de lijn en binnen 10min geregeld.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3453829
ik hoop hier dat we nog even met onze olie vooruit kunnen................die is ook dubbel zo duur, en die mag je in een klap bestellen en betalen.....
En daar zit dan ook geen enkele tegemoetkoming op. Als het goed is pas in het voorjaar, dus duim dat dan de prijzen weer omlaag zijn gegaan.
#3453852
Wij zaten in de eerste hoos van verhogingen in november vorig jaar. Toen nog op de valreep een vast contract voor een jaar kunnen afsluiten. Zou alleen pas ingaan in het voorjaar....wij betalen nu grofweg de prijs van het energieplafond dus al fors hoog. We overwegen dadelijk om over te stappen naar Frank energie met prijzen wat dus wisselt per dagdeel.

Ook ben ik nu, iets wat ik nooit gedacht had te moeten gaan doen, vriezers aan het leeg voeren en uitzetten. Want met deze prijzen :-X Dus ouderwets terug naar 1 (grote)kist. En dan zelfs vermoedelijk 90% kvv met af en toe een barf hap.
Laten we hopen dat het ooit weer beter wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door