Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3453561
Half december komt dit snoekeltje bij ons wonen:

http://www.einherzfuerboxer.de/notfall-miriam/

Op de foto's is ze nog net zo'n zak graten als Lupi was toen ze bij ons kwam, maar vorige week kreeg ik een videootje waarop ze er al beduidend beter uitzag. En ongelofelijk lief, kwispelend, en met een blik in haar ogen waar we helemaal van smolten. :smitten:

Ze is nu nog in Spanje, dus dat wordt nogal een overgang qua temperatuur voor haar. Ik had er niet op gerekend dat ze, gezien haar toestand op de foto's, al zo snel op reis zou mogen. Had eerder op ergens in het voorjaar gerekend. Maar goed, winterjassen voor honden genoeg hier, en binnen is het lekker warm, dus het komt vast goed.

Alleen zijn we weer eens op zoek naar een naam. Ze is Miriam gedoopt, wat ik een prima naam vind om te roepen (Miiiirrri!), maar meneer Anne ligt weer eens dwars. ::) Veel namen die we leuk vinden hebben een i-a klank, maar omdat we al een Chiqa hebben, willen we liever iets anders. We hebben al een a-i (Aris) en een e-o (Mello), dus iets met een o of u in de eerste lettergreep zou mooi zijn. 'Noedel' was bijna goedgekeurd, maar vind ik bij nader inzien toch niet zo geslaagd. Ik heb Tosh overwogen (je weet wel, van Shetland) maar er zijn vast leukere namen denkbaar.

Gezien de creativiteit hier op BP doe ik dus maar weer een beroep op u allen! :D Weet iemand iets leuks met o of u [spreek uit: uu of oe]?



PS: ik kom net Trude tegen, schijnt 'kracht' te betekenen. 'Truuuuuude'! Zou dat fijn roepen?

From Wikipedia, the free encyclopedia

TrudeGender Female
Name day Norway and Sweden: 17 March[1]
Origin
Word/name Old Norse
Region of origin Denmark, Norway, Germany and German-speaking countries
Other names
Related names Trud, Trudi, Thrude, Gertrude, Gertrud, Þrúður

Trude is a Germanic Old Norse feminine given name meaning "strength". The name is now most commonly found in Germany and German-speaking countries and in Norway. It is sometimes used as a diminutive of the given names Gertrude and Gertrud.[2]
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 30 dec 2022, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3453564
Loesje snoesje - ik zeg doen!


Pike (Noors voor meisje, geen o of u maar en iiieee. Ik vind het zo’n leuk woord)
Luna (of hadden jullie nou ooit al een Luna? Ben het even kwijt..)
Blue (vanwege de kleur van haar vacht)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3453582
Truuuuuuuuuuuuuuuuuuuude roept prima volgens Trude ;D Omdat het fonetisch natuurlijk Troeeeeede is en geen Trudde wordt het als koosnaam eerder troetepoet, troeteltje, oetepetroedje enz. Iig geen trut.
Voordeel in deze van in Zweden wonen is dat niemand denkt dat je hond Trudie heet ::) :biggrin2:
#3453587
Ik mis iets geloof ik... :cool:
Wat is er fout met Trudie?

Enne, in België is dat fonetisch ook gewoon 'Trude' of 'Trudie'. Niet 'oe'... :biggrin2:


Volgens mij ga je der hoe dan ook 'Toetie' noemen. Wat haar naam ook wordt... ::) :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door