Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3454363
Ik vind het een beetje sneu voor Miriam dat er nu net een koudegolf onderweg is… hier althans maar Zweden zal niet veel warmer zijn.

Anne, heb de kersttrui al op de breinaalden staan?
81B24515-EE91-4398-BE5C-205517C7A436.jpeg
81B24515-EE91-4398-BE5C-205517C7A436.jpeg (83.1 KiB) 726 keer bekeken
#3455115
Even een korte update: Miriam is hier nu tien dagen, en gaat nu als Moa door het leven. :D Het is inderdaad een schatje, al verschillen we nog van mening over het nut van de katten (ik: die zijn om te knuffelen, Moa: waar is de ketchup?). Verder heeft ze nog erg veel jeuk, maar ik heb de indruk dat dat langzamerhand beter wordt. Ik heb haar een petshirt aangetrokken, zodat ze haar huid niet kapot kan krabben. Gelukkig is ze dol op haar barf, en met een reinigingskuur van Chinese kruiden denk ik dat we de jeuk wel de baas gaan worden.

Verder is ze echt heel makkelijk. Nagels knippen? Geen probleem. Sokken en schoenen aan zodat ze bij -16 mee kan gaan wandelen? Geen probleem. Dan stuift ze ook over het losloopterrein hier als de eerste de beste huskypup. Ben benieuwd hoeveel actie en energie erin blijkt te zitten als de sneeuw is gesmolten en ze overdag naar buiten kan wanneer ze maar wil. :biggrin2:

Aan haar ietwat treurige staartje, haar lange poten en haar lichaamsbouw te zien vermoed ik dat er ergens in Moa's genetische geschiedenis een podenco of andere Spaanse jachthond in is geslopen. Maar ze moet ook een goede opvoeding hebben gehad voordat ze aan lager wal raakte, want ze loopt keurig aan de lijn en reageert nu al heel goed op onze aanwijzingen. Meneer Anne vermoed dat ze ooit een baasje heeft gehad dat goed voor haar gezorgd heeft, en dat ze misschien gestolen is en als broodfokteef is ingezet; ze heeft namelijk gigatepels en een gigamuts, en het lijdt geen twijfel dat ze pups heeft gehad - arm meisje, ze is zelf nog maar zo jong (geschat 1,5).

Met de andere honden gaat alles grotendeels goed, alleen Chiqa wil nog weleens te opdringerig zijn, maar dat laat Moa haar dan wel merken. Het is een nadeel dat ze in de winter al hierheen is gekomen, waardoor we natuurlijk veel binnen zijn en daar zijn de uitwijkmogelijkheden minder groot dan ze in het voorjaar zouden zijn geweest, als ze vrij naar buiten hadden gekund. Maar goed, het gaat echt wel goed tussen de honden onderling, allles welbeschouwd. Alleen de katten zijn dus nog niet veilig voor haar, maar ook daarin is al veel verbetering opgetreden, en ik heb goede hoop dat dat ook wel goed komt.

Even een snel fotootje, ik heb er nog niet zoveel kunnen maken maar beloof verbetering in het nieuwe jaar :biggrin2:


Cleopatra ontmoet de Prinses op de erwt
20221224_174540.jpg
20221224_174540.jpg (3.38 MiB) 478 keer bekeken

Mooi meisje

20221229_184045.jpg
20221229_184045.jpg (372.36 KiB) 478 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door