Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3453168
Ik ben nogal een Miep en van de voorzichtige ....
Waar het even om gaat .
De arts heeft toch geadviseerd om tut nog even drie weken op Carporal te zetten , een lage dosering. Uitgaande van het gewicht van een hond van 4 kilo , Thara weegt 7 kilo
Dit om de scherpe randjes er vanaf te halen , zodat ze (niet weer ) gaat compenseren
Ze is natuurlijk op rare wijze in die greppel terecht gekomen . Ik kon me hier in vinden . Het gaat juist zo goed , ook met de squatraining
Maar ze eet niet graag KVV
Dus ik had bedacht om haar om 8 uur een halve beschuit met smeerworst plus medicatie te geven . Eten op dat tijdstip deugt ook niet , maar iets nieuws wil vaak wel lukken

En dan later op de dag de barf hap . Met tot moes geslagen Vleesbot
Ik krijg a,s Vrijdag weer kwartelkarkas , en had me bedacht om haar dus voorlopig kwartel te geven

Ik heb dit dus nooit zo gedaan . Na operaties voerde ik KVV

Is het op deze manier verantwoord ? Ik heb geen vleesmolen meer
Zijn er mensen die een lage dosering NSAID geven en toch barf voeren ?
Ik let uiteraard op ontlasting etc
Door Anne in Zweden
#3453173
smulpaap schreef: wo 23 nov 2022, 11:57 Ik ben nogal een Miep en van de voorzichtige ....
Waar het even om gaat .
De arts heeft toch geadviseerd om tut nog even drie weken op Carporal te zetten , een lage dosering. Uitgaande van het gewicht van een hond van 4 kilo , Thara weegt 7 kilo
Dit om de scherpe randjes er vanaf te halen , zodat ze (niet weer ) gaat compenseren
Ze is natuurlijk op rare wijze in die greppel terecht gekomen . Ik kon me hier in vinden . Het gaat juist zo goed , ook met de squatraining
Maar ze eet niet graag KVV
Dus ik had bedacht om haar om 8 uur een halve beschuit met smeerworst plus medicatie te geven . Eten op dat tijdstip deugt ook niet , maar iets nieuws wil vaak wel lukken

En dan later op de dag de barf hap . Met tot moes geslagen Vleesbot
Ik krijg a,s Vrijdag weer kwartelkarkas , en had me bedacht om haar dus voorlopig kwartel te geven

Ik heb dit dus nooit zo gedaan . Na operaties voerde ik KVV

Is het op deze manier verantwoord ? Ik heb geen vleesmolen meer
Zijn er mensen die een lage dosering NSAID geven en toch barf voeren ?
Ik let uiteraard op ontlasting etc
Lupi heeft jarenlang Cimalgex laaggedoseerd gekregen (ze mocht 60 mg per dag, kreeg er 40), en heeft al die jaren probleemloos gebarft, altijd prachtige keutels gehad. Bloedwaarden ook altijd prima.

Een kwarteltje heeft al heel zacht bot, als je dat ook nog plat mept, kan ik me niet voorstellen dat er problemen zullen ontstaan met de spijsvertering.
Door smulpaap
#3453175
Anne in Zweden schreef: wo 23 nov 2022, 12:16 Lupi heeft jarenlang Cimalgex laaggedoseerd gekregen (ze mocht 60 mg per dag, kreeg er 40), en heeft al die jaren probleemloos gebarft, altijd prachtige keutels gehad. Bloedwaarden ook altijd prima.

Een kwarteltje heeft al heel zacht bot, als je dat ook nog plat mept, kan ik me niet voorstellen dat er problemen zullen ontstaan met de spijsvertering.
Dank je wel ;)
Door Cindy de Wolf
#3453188
Jesse, Misty, Baloe, Dusty en nu Quinty en Smokey hebben jaaaaaaaaaaaaarenlang volle dosis nsaids gehad (previcox, metacam, Rimadyl) en altijd gebarft. Echt nooit problemen mee gehad. En hier krijgen ze ook echt wel harder vleesbot dan kwartel. Lamsribben, haaskarkas, geitje naast al het gevogelte. Misty weigerde altijd kvv, ja 1 a 2 maaltijden at ze nog wel om daarna in staking te gaan; ben beter gewend was de boodschap ;D ;)
Door smulpaap
#3453192
Cindy de Wolf schreef: wo 23 nov 2022, 15:26 Jesse, Misty, Baloe, Dusty en nu Quinty en Smokey hebben jaaaaaaaaaaaaarenlang volle dosis nsaids gehad (previcox, metacam, Rimadyl) en altijd gebarft. Echt nooit problemen mee gehad. En hier krijgen ze ook echt wel harder vleesbot dan kwartel. Lamsribben, haaskarkas, geitje naast al het gevogelte. Misty weigerde altijd kvv, ja 1 a 2 maaltijden at ze nog wel om daarna in staking te gaan; ben beter gewend was de boodschap ;D ;)
Dank je . Stelt mij , muts , gerust

En de NSAID ? Die gaf je tegelijk met de barf hap
En Thara eet ook vele soorten Vleesbot hoor
Maar zoals gezegd , ik ben in dat opzicht een voorzichtige Miep
Door Cindy de Wolf
#3453194
Ja ik geef het samen, altijd gedaan. Dus de metacam doe ik nu id ochtend over hun eten. (Smokey en Quinty). Toen ik nog previcox aan Misty gaf deed ik dat in een stukje spiervlees ofzo. Rimadyl waren smakelijke tabletten dus die mieterse ik er gewoon bij. Heeft nooit maar dan ook echt nooit problemen gegeven.
Door smulpaap
#3453195
Cindy de Wolf schreef: wo 23 nov 2022, 15:50 Ja ik geef het samen, altijd gedaan. Dus de metacam doe ik nu id ochtend over hun eten. (Smokey en Quinty). Toen ik nog previcox aan Misty gaf deed ik dat in een stukje spiervlees ofzo. Rimadyl waren smakelijke tabletten dus die mieterse ik er gewoon bij. Heeft nooit maar dan ook echt nooit problemen gegeven.
Duidelijk . Dank je ;)
Door rosmin
#3453197
Roxy krijgt haar carporal 80 mg ,s morgens bij haar maaltijd, tot voor kort altijd barf, wel zacht vleesbot vanwege haar bekkie, tegenwoordig met kvv.
Ontlasting is prima. Haar gabapentine krijgt ze ook s morgens . En dan ,s avonds haar medicatie gewoon met barf en dan sla ik haar vleesbot plat , niet vanwege de pillen, maar vanwege haar halve gebit.
Door Chouka
#3453208
En ik heb nooit geweten dat dat niet samen mocht.
Mijn Duitse herder heeft HD. Toen ik haar adopteerde op 2-jarige leeftijd had ze daar last van. Ze heeft toen veel metacam gehad. Daarna Loxicom. Dankzij BARF, voedingssupplementen en nog een medicament waar ze op BP niet vrolijk van worden zijn haar problemen geminderd. Ze kreeg nog geregeld een kuur Loxicom. Nu is ze 12 en al een tijdje geef ik het dagelijks.
Ze krijgt alle soorten bot. Ik heb nooit geweten dat dat niet mocht en ik heb nooit iets gemerkt. Daarom ga ik ook niets veranderen aan haar voeding nu ik het wel weet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door