Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453164
We hebben een nieuwe oven en de moet alweer dringend schoongemaakt worden. Dat is voor mij fysiek lastig, want ik kan niet goed bukken, hurken enz.

Nu zit er achterin de oven een ventilator en daar is het nou juist het vieste. Hebben jullie tips hoe ik dit schoon kan maken?
61EA9A44-4CC2-4CD7-BF2C-6735647C3AD3.jpeg
61EA9A44-4CC2-4CD7-BF2C-6735647C3AD3.jpeg (4.6 MiB) 765 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3453211
Een kom met water en citroensap, magnetron (of oven) aan en een tijdje laten koken. Dan het vuil eruit vegen met een microvezeldoek. Als het eenmaal flink ingebrand is gaat het er bijna niet meer af. Dat is dan jammer, niet schoon toch fris. :biggrin2:
Succes!

Oh, en ik voel me nu net die mevrouw die in het Jumbo krantje altijd schoonmaakadvies geeft. :biggrin2: ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453221
-Annemarie- schreef: wo 23 nov 2022, 17:12 Een kom met water en citroensap, magnetron (of oven) aan en een tijdje laten koken. Dan het vuil eruit vegen met een microvezeldoek. Als het eenmaal flink ingebrand is gaat het er bijna niet meer af. Dat is dan jammer, niet schoon toch fris. :biggrin2:
Succes!

Oh, en ik voel me nu net die mevrouw die in het Jumbo krantje altijd schoonmaakadvies geeft. :biggrin2: ;D


Ga ik proberen! Morgen even citroen halen.

En een jumbokrantje ;D
Door Tanna
#3453223
-Annemarie- schreef: wo 23 nov 2022, 17:12 Een kom met water en citroensap, magnetron (of oven) aan en een tijdje laten koken. Dan het vuil eruit vegen met een microvezeldoek. Als het eenmaal flink ingebrand is gaat het er bijna niet meer af. Dat is dan jammer, niet schoon toch fris. :biggrin2:
Succes!

Oh, en ik voel me nu net die mevrouw die in het Jumbo krantje altijd schoonmaakadvies geeft. :biggrin2: ;D
Dan heb je nu recht op een cadeaubon! ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3453238
Wat ik wel eens gelezen heb, maar nog nooit zelf geprobeerd, is dat je een schaaltje met ammoniak een nacht in de gesloten oven moet zetten. En dat je hem daarna met een schuursponsje en sopje van groene zeep gemakkelijk schoon kan krijgen.
Zelf gebruik ik HG ovenreiniger. Gore troep. 1x per jaar of zo en idd onder het motto: niet schoon toch fris :biggrin2:
Oh ja, mijn oven heeft een zelfreinigende achterwand daar mag ik niet aankomen.
Het meest rottige deel van de oven vind ik de bovenkant waar de verwarmingselementen zitten. Daar valt gewoon niet schoon te maken.
Door smulpaap
#3453241
-Annemarie- schreef: wo 23 nov 2022, 17:12 Een kom met water en citroensap, magnetron (of oven) aan en een tijdje laten koken. Dan het vuil eruit vegen met een microvezeldoek. Als het eenmaal flink ingebrand is gaat het er bijna niet meer af. Dat is dan jammer, niet schoon toch fris. :biggrin2:
Succes!

Oh, en ik voel me nu net die mevrouw die in het Jumbo krantje altijd schoonmaakadvies geeft. :biggrin2: ;D
Zo doe ik het ook . Maar met azijn ,soda schijnt ook goed te werken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453248
hannabelgje schreef: do 24 nov 2022, 08:34 Ik gebruik van dat schuim. Werkt heel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Maar als ik dat op de achterkant spuit gaat dat toch helemaal in de ventilator? Daar krijg ik het nooit meer uit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453265
Ronald schreef: do 24 nov 2022, 15:05 Mijn oven heeft een knopje daarvoor. "Schoonmaakstand"... ::) :biggrin2:
Wij hebben getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan. Misschien heb ik daar nu toch een beetje spijt van ::)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3453267
Kaela schreef: do 24 nov 2022, 16:01 Wij hebben getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan. Misschien heb ik daar nu toch een beetje spijt van ::)
En mocht hij alsnog niet schoon zijn, morgen komt de dame weer die hier het huishouden doet :cool:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453269
Ronald schreef: do 24 nov 2022, 16:46 En mocht hij alsnog niet schoon zijn, morgen komt de dame weer die hier het huishouden doet :cool:
Ik heb alleen een dame die die rommel maakt.

Ik doe echt iets niet goed ;D
Door Lizzy
#3453421
Ik ben blij dit allemaal te lezen! Want ik krijg mijn oven ook niet schoon. Wat ik wel doe is dat ik mijn oven na gebruik schoon maak met Dettol Power & Fresh. Op een lap nat gemaakt met warm water, Dettol spray erop, hop hop door de oven en met een schone natte doek weer afdoen. En verder doe ik niks meer. Ik heb alles geprobeerd, ook de laatste HG-minder-giftig. Werkt allemaal voor geen tiet. Ik weet dat mijn oven er niet schoon uit ziet maar op zich is ie dat wel want ik maak hem na ieder gebruik schoon. Dus wat je ziet is ingebakken vet en verder zal mij dat jeuken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door