Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3452923
Onze ketel hangt er inmiddels alweer een paar jaartjes en we hebben nog nooit onderhoud laten doen. De ketel werkt prima maar het is natuurlijk wachten tot het een keer misgaat. Ik ben een beetje aan het rondkijken maar kom eigenlijk steeds op een abonnement uit van gemiddeld 16,- per maand en een eenmalig bedrag van +/- 60,- Er komt dan 1x in de 2 jaar iemand langs voor onderhoud en als het goed is betaal je verder niets. Ook niet aan materiaal of loonkosten. Maar een met een snelle rekensom zit je dan in de eerste 2 jaar al op bijna 460,- en daarna rond de 400,- En dat vind ik een hoop geld…

Morgen ga ik bellen met een loodgieter hier uit de stad maar zag op de website al dat zij ook weer samenwerken met een partij die abonnementen aanbied. Ben wel benieuwd wat een onderhoudsbeurt kost en hoe groot het risico is dat we in 4 jaar tijd 800,- aan kosten hebben…..

Hoe hebben jullie dit geregeld?
#3452925
We hebben nu niks geregeld nog - maar in Nederland hadden wij lang een abonnement via de elektriciteitsbedrijf maar dat was rond de 12 euro/ maand. En we moesten ze elke keer achter de vodden zitten dat ze moesten komen. Toen we echt een probleem hadden, kregen we zo’n kluns aan de deur dat we uiteindelijk een lokale installateur hebben gebeld, die heeft het opgelost en daarna belden we hem en betaalden voor de kosten. Hij had geen officieel abonnement, maar we konden hem wel altijd bellen bij problemen.
#3452926
Onze installateur doet niet aan abonnementen. We bellen gewoon zelf in het najaar om een afspraak te maken voor onderhoud. Volgens het installatiebedrijf volstaat 1x per twee jaar bij de ketel die zij in 2016 hebben opgehangen. Het Onderhoud kost een kleine 100 euro.
En bij problemen kunnen we ook bellen en komen ze ook.
Overigens zijn er brandverzekeringen die ketelonderhoud om de zoveel tijd verplicht stellen.
#3452929
Wij huren een ketel bij Feenstra. Vast bedrag per maand inclusief onderhoudt en vervanging. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet wat we betalen.

Het is een beetje zoals met de private lease auto, het is relatief duur. Maar we hebben er geen zorgen van en dat is het ons wel waard.
#3452931
Oh jee, ik weet alleen dat we een contract hebben bij Feenstra. Van hen hebben we de ketel gekocht en zij hebben 'm geïnstalleerd en doen ook onderhoud. Wij betalen per kwartaal €20 voor dat contract. Maar verder echt geen flets idee wat daar dan bij in zit :biggrin2:
#3452946
pike schreef: do 17 nov 2022, 23:42 Onze installateur doet niet aan abonnementen. We bellen gewoon zelf in het najaar om een afspraak te maken voor onderhoud. Volgens het installatiebedrijf volstaat 1x per twee jaar bij de ketel die zij in 2016 hebben opgehangen. Het Onderhoud kost een kleine 100 euro.
En bij problemen kunnen we ook bellen en komen ze ook.
Overigens zijn er brandverzekeringen die ketelonderhoud om de zoveel tijd verplicht stellen.
Deze ervaring heb ik ook, alleen moet mijn ketel wel jaarlijks onderhouden worden.
Ik bel zelf een lokaal klein bedrijf, en betaalde vorig jaar 85 euro. Hij komt ook langs als er wat mee is, daar hoef ik geen abonnement voor te hebben.
#3452972
Ik heb begin van dit jaar via een Consumentenbond-deal een Intergas ketel aangeschaft via Warmgarant. In één keer duidelijk wat het ging kosten en gelijk een onderhoudscontract erbij. Voor nog geen € 12 per maand elke 18 maanden onderhoud.

Dus ergens juli 2024 komt het eerste onderhoudsbezoekje. En als er tussendoor wat stuk gaat, zien zij dat in hun systemen en ik in de app.
#3452980
Ronald schreef: za 19 nov 2022, 13:42 Ik heb begin van dit jaar via een Consumentenbond-deal een Intergas ketel aangeschaft via Warmgarant. In één keer duidelijk wat het ging kosten en gelijk een onderhoudscontract erbij. Voor nog geen € 12 per maand elke 18 maanden onderhoud.

Dus ergens juli 2024 komt het eerste onderhoudsbezoekje. En als er tussendoor wat stuk gaat, zien zij dat in hun systemen en ik in de app.
Maar dan kost het onderhoud je dus om de 1,5,jaar 18x €12 = €216? Dat vind ik best prijzig. :-\
#3452988
pike schreef: za 19 nov 2022, 18:52 Maar dan kost het onderhoud je dus om de 1,5,jaar 18x €12 = €216? Dat vind ik best prijzig. :-\
Ja, dat klopt. En zie het maar als een soort verzekering. Die betaal je ook gewoon. € 12 per maand merk je niet zo gauw, maar als er wat aan de hand is en je moet een monteur laten komen, begin je al met de voorrijdkosten. En € 75 per uur zit je zomaar aan, exclusief onderdelen. Dat is met dit bedrag allemaal afgevangen.
#3453143
Ronald schreef: zo 20 nov 2022, 10:30 Ja, dat klopt. En zie het maar als een soort verzekering. Die betaal je ook gewoon. € 12 per maand merk je niet zo gauw, maar als er wat aan de hand is en je moet een monteur laten komen, begin je al met de voorrijdkosten. En € 75 per uur zit je zomaar aan, exclusief onderdelen. Dat is met dit bedrag allemaal afgevangen.
Dat is allemaal afgevangen? Ook het uurloon?? :???:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door