Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Summerditches
#3452438
Een vriendin van mij is erg eenzaam nu wij kortgeleden van haar laatste hondje na 15 jaar afscheid hebben moeten nemen. Een jaar hiervoor is haar andere hond ook overleden. Beide op een mooie leeftijd gelukkig.

Ze heeft haar hele leven al honden en weet eigenlijk gewoon zeker dat ze niet zonder hond(je) wil of kan. Omdat ze geen haast heeft wacht ze eigenlijk op de ultieme kans om een hondje een nieuw huis te kunnen geven.

We hebben samen al op diverse sites gekeken en natuurlijk zie je (helaas) soms door de bomen het bos niet meer. Ze geeft eerlijk toe dat ze moeite heeft met allerlei hulp vragen voor " gouden mandjes" maar dat je dan toch al snel start met € 350,00 voor gemaakte kosten omdat het beestje overgevlogen is/ moet worden etc. etc.

JA..het is bekend dat een hond in de praktijk veel meer kan kosten dan genoemd bedrag en daar moet je rekening mee houden maar in haar geval is het gewoon iets " tussen de oren" ..Daar mag / kan iedereen anders over denken.

Eigenlijk zoekt ze gewoon een hondje dat nu bij iemand is die daar door omstandigheden niet meer voor kan zorgen zodat ze naast het hondje ook de huidige eigenaar blij kan maken die wellicht zorgen heeft over de toekomst van haar/zijn huisdier. Dus ik dacht ik probeer het hier.

Ze heeft totaal geen specifieke wensen of eisen v.w.b. het uiterlijk. Hele grote / zware honden kunnen mogelijk wel qua voeding, dierenarts kosten en verzekering te duur zijn / worden.
Belangrijk is dat het hondje op basis van ras/leeftijd nog wel te verzekeren moet zijn en/of de mogelijkheid er moet zijn om een bestaande verzekering over te nemen.
Verder gaat ze graag een paar keer per dag naar een park om te wandelen..daar zijn veel (loslopende) honden dus een hond die hier niet mee kan dealen valt helaas ook af. Hij moet, uiteraard nadat hij / zij gewend is, wel een aantal uurtjes alleen kunnen zijn.
Er zijn geen andere huisdieren en/ of kinderen in het huishouden. Zij denkt zelf b.v. aan hondje van iemand die v.w.b. gezondheid niet meer voor het diertje kan zorgen..zodat ze ook aan die kant iets goeds kan doen voor de huidige eigenaar.

Mocht er een reden zijn waarom dit topic niet geplaatst mag worden of in andere rubriek thuis horen dan hoor ik het graag.
Door smulpaap
#3452446
Wat betreft de verzekering :
Ik ben verzekerd bij Ohra , bij Ohra kan een hond tot 7 jaar in de verzekering . Daarna uiteraard ook . Maar dan betaal je de hoofdprijs
Bij Petplan is het geloof ik mogelijk tot 8 jaar

Succes met zoeken ;)
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3452486
Er zijn best wat corona honden in asiels en op FB. Alle asielhonden vindt je via "ik zoek baas" van de dierenbescherming.

Ik heb Skye gevonden via een FB groep voor herplaatsers, die was dan wel speciaal voor Border Collies maar je hebt op FB ook een algemene groep voor herplaatsers tot 6 jaar geloof ik heet die.
Ze stond ook op de ik zoek baas site van het dierenasiel.

Karen
Door smulpaap
#3452491
Op de website baasje gezocht staan ook geregeld honden van particulieren

Of bij rasverenigingen. Kijk ik bij mijn eigen club . De laatste maanden zag ik drie hondjes die herplaatst moesten worden


Wat de corona honden betreft zou ik wel heel goed opletten of het geen broodfok hond is . Mensen hebben zo impulsief gekocht . Of dat moet niets uitmaken?
Door Summerditches
#3452495
Alvast enorm bedankt voor alle reacties. Ik heb ze allemaal doorgespeeld. Ik zoek baas bezoekt ze ook regelmatig inderdaad...verder bezoekt ze ook de sites van Asiels hier in de buurt.

Wat mij wel opvalt als ik met haar mee kijk is dat heel veel websites die min of meer suggereren (of in ieder geval bij mij zo overkomen) dat de herplaatsers, precies zoals zij zoekt, bij iemand wonen maar daar niet meer kunnen blijven en als ik dan verder klik zitten ze nog in Bulgarije, Hongarije, Portugal etc. of komen daar dan net vandaan...
Iedereen mag daar van alles van vinden en ik ga ook op zeker ook niet alle hulporganisaties en stichtingen over 1 kam scheren maar ik vind toch echt een deel van de verhalen dubieus/twijfelachtig.

Hondje uit Oekraine..zwerfhondje geweest ..TE LIEF ..de pleegmoeder wilde haar het liefst houden maar door MS was dit echt niet mogelijk want ze heeft al diverse honden...maar dan wel € 400,00.. Even heeeeeel kort door de bocht dan denk ik ..je redt "ergens " 15 honden of neemt ze ergens mee uit de broodfok en komt daarmee naar Nederland = € 6000,00.. Het werd hier ook al genoemd..door nu Oekraine te noemen als afkomst verkoop je natuurlijk ook makkelijker "broodfok"hondjes .

Natuurlijk wil ze voor een hondje onkosten betalen..ook voor b.v. spulletjes die door de huidige eigenaar meegegeven worden maar soms voelt het niet goed...terecht of onterecht.

Gelukkig heeft ze geen haast en hebben we al heel veel betrouwbare tips van jullie gekregen dus alles wordt goed en geduldig opgevolgd en in de gaten gehouden. Alvast bedankt hiervoor.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3452498
Zeker als het onderbuikgevoel niet goed is, dan klopt het waarschijnlijk ook niet. Mooi dat je vriendin dit wil doen. En ik denk dat er echt wel een leuke hond op haar pad komt.

Succes met de zoektocht!
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3452503
Fijn dat ze goed kijkt en voelt en niet over 1 nacht ijs gaat.

Als ze ervoor open staat komt de juiste hond echt op haar pad.
Ik zocht eigenlijk een middenslag ruwhaar reu, dat had ik met mijn verstand bedacht, dat zou het beste passen... en kreeg een border collie teef.. ::) ;D
Vanaf het moment dat ik haar foto zag wist ik dat ik eigenlijk Skye zocht. Geen seconde spijt van gehad. (al is ze echt niet altijd makkelijk)
Als ze bij haar gevoel blijft, duurt het misschien even, maar dan komt de juiste hond vast onder haar aandacht en dan is het goed.

Karen
Door smulpaap
#3452524
Is het ook een optie om bv een hond van een oudere uit te laten ? Je hebt ook diverse sites waarop men om hulp vraagt als het niet meer gaat. Zo kan je vriendin de hond leren kennen , en wie weet . Stel , het gaat echt niet meer en zo'n oudere moet naar een verpleeghuis ....En er is een klik met zo'n hond ....
Door Hanny
#3452549
Op de site van de Nederlandse Borderterrier club staat een reutje van 9 jaar.
Ik verwacht, dat hij niet "hondje" genoeg is. Er wordt gevraagd om een hondje en ik zie dit meer als hond. Gewoon ter informatie.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3452589
Summerditches schreef: wo 09 nov 2022, 09:38
Eigenlijk zoekt ze gewoon een hondje dat nu bij iemand is die daar door omstandigheden niet meer voor kan zorgen zodat ze naast het hondje ook de huidige eigenaar blij kan maken die wellicht zorgen heeft over de toekomst van haar/zijn huisdier. Dus ik dacht ik probeer het hier.
Deze kwam langs op FB en ik moest aan je vriendin denken dus ik deel hem hier.
https://www.facebook.com/stichtingzino/ ... Bnx95HuZGl


Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van Honden

Naam: Boy
Ras: Heidewachtel
Geslacht: reu
Geboortedatum: 23 maart 2019
Stamboom: nee
Kan bij honden: ja
Kan bij katten: nee
Kan bij kinderen: vanaf 10 jaar
Zindelijk: ja
Kan loslopen: nee
Kan in de auto: ja
Boy is een lieve, speelse hond, van 3,5 jaar oud en hij zoekt een nieuwe beste mand.
Boy is in huis lief, rustig en wil graag geknuffeld worden. Hij kan prima een tijdje alleen zijn en zal dan rustig gaan slapen. Hij heeft nog nooit iets kapot gemaakt in huis.
Boy zal waaks reageren als er iemand aankomt of er iets onverwachts gebeurd, maar zal ook snel weer rustig worden, als hem verteld wordt dat het goed is.
Boy vindt het heerlijk om te spelen, met een bal of touw of ander speeltje. Het zal goed voor hem zijn, als zijn nieuwe baas, een vorm van training met hem wil gaat doen. Iets waar hij zijn enthousiasme en behoefte om te leren, in kwijt kan.
Boy loopt op dit moment niet los van de riem, maar komt wel vaak in de ‘hondenspeeltuin’, waar hij het heerlijk vindt om met andere honden te spelen, Het liefst de wat kleinere hondjes. Boy zou dus, als het klikt, prima bij een andere hond geplaatst kunnen worden.
Met jongere kinderen kan Boy niet zo goed omgaan. Deze zijn te onvoorspelbaar wat hem angstig maakt. Oudere kinderen, vanaf een jaar of 10, zal hij wel geweldig vinden. Hoe meer mensen hem aandacht geven of met hem spelen, hoe beter hij het vindt.
Boy is als pup gewend geweest aan een bench. Deze wordt niet
meer gebruikt omdat dit niet meer nodig is voor Boy.
De eigenaar van Boy is overleden en hij leeft nu met alleen het vrouwtje en die kan vanwege gezondheid Boy niet bieden van hij nodig heeft.
Boy gaat heel graag wandelen en door zijn enthousiasme trekt hij best hard aan de riem. Het zal hem nog geleerd moeten worden, dat hij rustig leert te lopen aan de riem. Doordat hij graag en snel leert, is dit hem wel aan te leren.
Wat voor baas zoeken voor Boy? Een baas die een liefdevolle, maar consequente aanpak heeft. Iemand die Boy veel aandacht kan geven en die het leuk vindt om de training verder op te pakken met hem. Wij denken dat Boy, omdat hij het niet gewend is, beter niet in een huis met katten kan worden geplaatst. Wel vinden we het absoluut belangrijk dat Boy in huis gehouden wordt en niet in een buitenkennel.
Heb jij die nieuwe beste mand voor Boy? Of weet jij iemand die deze mand heeft staan?
Stuur dan een mail naar [email protected] o.v.v. Boy
Contactpersoon: Barbara
Bijlagen
stz-314404258_3300916660236857_422076477766683098_n.jpg
stz-314404258_3300916660236857_422076477766683098_n.jpg (1013.69 KiB) 784 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door