Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3451154
Fijn dat jullie er wel voor blijven gaan.
Het is hoopvol dat het steeds een beetje beter gaat en jullie er een routine in hebben gevonden.

Hopelijk ontspant hij steeds meer.
Baasje mag erg blij zijn dat hij bij zulke lieve oppassers zit.

Karen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3453484
Jiba, tja ..
Zo gaat het dagen echt wel goed!
Maar sinds een vorige week dinsdag is het weer bal.
Heel ffies alleen, 10 min.....moet toch af en toe ff boodschappen doen.
Alles aan elkaar geblaft, gejankt ed.
En waarom of wat hem triggerde ik weet het niet, zag niks bijzonders op t filmpje{neem hem nog steeds op}
We lopen bijna al in dec dus ik heb het super druk, zorg voor oppas maar soms gaat dat gewoon niet.
Afgelopen weekend moest ik werken, 2 hele dagen.
Vriendlief was bij hem, Jib kreeg aandacht, eten drinken, wandelingen.
Mocht niet helpen hij heeft zaterdag en zondag constant bizar liggen hijgen en piepen.
Ik heb hem ook die dagen gehoord, bizar gewoon!
Helemaal verrot was ie, terwijl hij gewoon in huis was en niet alleen.
Daarbij blijft hij met bepaalde personen moeite hebben, buiten.
Donker geklede mensen met capucon en pratende met mobiel, als ik niet oplet dan valt ie ze zo aan en niet zo klein beetje ook.
Weer alles doorgespeeld naar zijn eigenaar en ze wilt weer met pillen beginnen, wat eigenlijk vorige x ook niet veel deed.
Dus gaat ze die mevr weer raadplegen die op afstand Jib instraald oid.
Gedragstherapeute vind ze te duur en heel eerlijk, ik ga dat niet bekostigen.
Wij spenderen al heel wat aan meneertje.
T is dat het een grote lieverd is.....
Maar wij zitten in feite nog steeds aan huis gekluisterd...maar er zijn wel dagen dat we denken van nu ist ff klaar met hem dan piept ie maar ed dan gaan we echt ff weg ipv alleen weg voor snelle boodschappen.
Zo ff geklaagd en we gaan weer gezellie verder :cool:
Door Lizzy
#3453552
Allemachtig, wat een gedoe voor jullie maar ook voor deze hond! Hoe gelukkig is hij nog Ellen, van de 7 dagen? Sorry dat ik zo'n rot vraag aan je stel hoor maar als ik dit zo lees is het echt wel heftig voor hem, terwijl jullie dan al ZO je best doen. Volgens mij moet er echt een andere oplossing gezocht worden. Ergens waar hij 7x24 uur bij iemand kan zijn (en ook met andere honden), zonder dat hij de straat op hoeft. Ik weet het, ze staan niet in de rij om zo'n problematische herplaatser op zich te nemen, maar ze zijn er wel. En als ik dan lees over instralen...., pfft, ik heb dan ook niet zo'n hele hoge pet op van de eigenaar. Instralen is niet meer genoeg hoor, voor deze hond!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453556
Lizzy schreef: di 29 nov 2022, 14:09 Allemachtig, wat een gedoe voor jullie maar ook voor deze hond! Hoe gelukkig is hij nog Ellen, van de 7 dagen? Sorry dat ik zo'n rot vraag aan je stel hoor maar als ik dit zo lees is het echt wel heftig voor hem, terwijl jullie dan al ZO je best doen. Volgens mij moet er echt een andere oplossing gezocht worden. Ergens waar hij 7x24 uur bij iemand kan zijn (en ook met andere honden), zonder dat hij de straat op hoeft. Ik weet het, ze staan niet in de rij om zo'n problematische herplaatser op zich te nemen, maar ze zijn er wel. En als ik dan lees over instralen...., pfft, ik heb dan ook niet zo'n hele hoge pet op van de eigenaar. Instralen is niet meer genoeg hoor, voor deze hond!
Nou, ik dacht het, jij zegt het. Ellen, wat jij voor deze loge wil doen is geweldig. Maar je moet nu wel opboksen tegen een eigenaar die (om welke eventueel begrijpelijke reden dan ook) niet genoeg voor de hond doet. Deze hond heeft serieuze hulp, medicatie en begeleiding nodig. En zolang hij die niet krijgt, vind ik de vraag of ie nou echt nog gelukkig kan zijn met zijn leven terecht.

En ook kijkend naar de toekomst. Je hebt het steeds over 7 maanden. Dan krijgt de eigenaar wel een hond terug die compleet van het padje is. Die gaat bij haar echt niet in het oude ritme terug vallen. En aangezien je je hond niet zomaar 7 maanden uit logeren stuurt, neem ik aan dat de reden daarvoor ernstig genoeg is en dan zal de eigenaar dan ook niet zomaar 100% voor de hond klaar kunnen staan.

Al met al een enorm verdrietige situatie waarbij jou liefde en inzet helaas niet toereikend is.
Door Tibbies
#3453574
Ach Ellen, wat doen jullie je best. Zo moeilijk dit, maar ik geloof ook dat hij niet gelukkig is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3453576
Ik denk dat hij iets/iemand moet hebben om zich aan te hechten dat/die altijd bij hem kan zijn. Ik geloof niet dat hij ooit nog rustig alleen zal leren zijn. Hij heeft nood aan houvast die er altijd altijd is. En voor de rest van z'n leven!

Ik dacht nog: zou dat een andere hond kunnen zijn?
Maar ja, wat dan als hij terug gaat naar z'n eigenaar?
En hoe vind je daar een geschikte (super stabiele) hond voor en krijg je die band voor elkaar? Hoe is dat praktisch haalbaar? Niet waarschijnlijk... Toch zeker niet in de situatie waarin hij zich bevind...

Ik vind het schrijnend. Je doet zo je best, maar de oplossing (als die er al is) ligt gewoon niet binnen je mogelijkheden. :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3454028
En nu ben ik na het lezen vd reacties, best wel verdrietig.. :-[
Niet voor mezelf maar voor Jiba.
Hij heeft nooit echt een vaste plek gehad, hij heeft diverse oppas adressen waar er inmiddels zijn afgehaakt.
Hij zal ook nooit fulltime bij zijn eigenaar zijn.
Er is 1 oppasadres die ook gek opJiba is, maar die is nu met een interne opleiding bezig en gaat daarna werken.
Ook hij is dan niet meer fulltime bij Jiba.
Vriendlief heeft inmiddels gezegd dat Jiba echt begin april naar huis gaat en hij eigenlijk dit niet meer wil, ik snap hem wel, want we zitten min of meer aan huis gebonden.
Maar ja... :(
24/7 bij iem zijn zit er niet in voor hem...maar ik snap het niet, ze hebben mij gezegd dat ie makkelijk 6/7 uur alleen kan zijn. Hoe dan?
Hoe kan het dan dat hij niet bij mij vandaan te 'slaan' is?
Hij komt 5x per nacht kijken of ik er nog ben en een teken van leven geef..
Ik zou willen weten hoe het te doen met hem, ook voor als hij straks :( weg gaat...
Maar ik kan niet 24/7 bij hem zijn.....t is dan ook echt 24/7, zeker daar waar ik woon.
Ik ga voor 10.00 mn boodschappen doen voor dat er andere beneden zijn, zodat ze hem niet horen.
Of Jiba gelukkig is :-[ :'( ....
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 06 dec 2022, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3454029
Kaela schreef: di 29 nov 2022, 15:21 Nou, ik dacht het, jij zegt het. Ellen, wat jij voor deze loge wil doen is geweldig. Maar je moet nu wel opboksen tegen een eigenaar die (om welke eventueel begrijpelijke reden dan ook) niet genoeg voor de hond doet. Deze hond heeft serieuze hulp, medicatie en begeleiding nodig. En zolang hij die niet krijgt, vind ik de vraag of ie nou echt nog gelukkig kan zijn met zijn leven terecht.

En ook kijkend naar de toekomst. Je hebt het steeds over 7 maanden. Dan krijgt de eigenaar wel een hond terug die compleet van het padje is. Die gaat bij haar echt niet in het oude ritme terug vallen. En aangezien je je hond niet zomaar 7 maanden uit logeren stuurt, neem ik aan dat de reden daarvoor ernstig genoeg is en dan zal de eigenaar dan ook niet zomaar 100% voor de hond klaar kunnen staan.

Al met al een enorm verdrietige situatie waarbij jou liefde en inzet helaas niet toereikend is.
De reden, deze x, is dat ze in Bali iets aan t opbouwen is.
Iets zakeijks en een resoort oid.
Ze is stewardes, ook dan moet Jiba opgevangen worden
Jiba is vaak alleen/of bij anderen....ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enigste ben waarbij hij dit gedrag vertoond :-[


Je hebt het steeds over 7 maanden. Dan krijgt de eigenaar wel een hond terug die compleet van het padje is. Die gaat bij haar echt niet in het oude ritme terug vallen.

:-[ :'( Ik weet niet wat ik verkeerd doe, t is vanaf t begin al zo
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3454033
Een hond wordt echt niet zomaar plots zo verlatingsangstig. Maar als je zijn verhaal vertelt is dat niet verwonderlijk.. Zo kweek je natuurlijk verlatingsangst.
Ieder levend wezen heeft enige houvast nodig. Dat lijkt me normaal...

Waarom wil de eigenares hem houden? Waarom heeft ze hem om te beginnen?
Wie heeft hier plezier aan?
Ik wordt er best kwaad om eigenlijk. Een dier neem je niet om er enkel naar om te kijken als het je uitkomt!

Maar daar kan jij allemaal niets aan doen he!
Door Too
#3454034
me and my boys schreef: ma 05 dec 2022, 13:34
:-[ :'( Ik weet niet wat ik verkeerd doe, t is vanaf t begin al zo
Jij doet echt niks verkeerd, echt niet
:bigarmhug:
Jij doet alles wat in je vermogen ligt, en méér, om het voor Jiba hanteerbaar te maken.

De vraag is of deze mevrouw überhaupt ruimte in haar leven heeft voor een huisdier!
Wat mij betreft is het antwoord daarop keihard NEE.
Door smulpaap
#3454035
Geheel eens met Pop en Too
Mogelijk is dit al helemaal mis gegaan in de periode toen de hond bij de eigenaar kwam ?
Ik ben bang dat je dit zonder professionele hulp en medicatie niet red
Door Lizzy
#3454038
Ohhhw Ellen, het was niet de bedoeling dat jij het je persoonlijk aan zou trekken :bigarmhug:

1) Jij kan hier niks aan doen
2) Jij kan hier echt niks aan doen
3) Je doet zoooo ontzettend je best!
4) Je bent (vind ik) door de eigenaren voor de leeuwen gegooid en jij zit nu
5) Met de gebakken peren....
6) Ik geloof er he-le-maal NIKS van dat de verlatingsangst in deze mate uit de lucht komt vallen
7) Een andermans probleem is nu ineens het jouwe geworden en dat vind ik niet fair
8) Uiteindelijk is vooral de hond de dupe. Niet jouw schuld :-* maar wel de dupe

Wat een rot situatie :-\ :-X :'(

Maar ik vind dat het probleem terug moet daar waar het hoort. Bij de eigenaar.
Door Anne in Zweden
#3454042
Too schreef: ma 05 dec 2022, 14:21 Jij doet echt niks verkeerd, echt niet
:bigarmhug:
Jij doet alles wat in je vermogen ligt, en méér, om het voor Jiba hanteerbaar te maken.

De vraag is of deze mevrouw überhaupt ruimte in haar leven heeft voor een huisdier!
Wat mij betreft is het antwoord daarop keihard NEE.
Dit. En wat Lizzy en Too zeggen. Een stewardess met een hond, je moet er maar op komen. :-X *

Van CBD-olie wordt hij ook niet rustig? Of medicatie? Heeft Monique Bladder niet ergens een artikel hierover op internet staan?



* En ja, ik weet dat we hier jaren geleden iemand hadden (Axel, meen ik?) die ook in de vliegtuigwereld zat en honden had, maar die hoefde haar honden volgens mij niet van de ene oppas naar de andere door te schuiven om haar werk te combineren met een hond.
Door Siberienne
#3454043
Het kan ook zijn dat het alles bij elkaar te veel is geworden en de knop omgeslagen is. Niet omdat jij iets verkeerd doet- verre van - maar omdat de hond misschien wel genoeg heeft gehad. En zich nu vastklampt aan iemand die hem ziet en hoort.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3454055
Ik vind het gedrag van Jiba echt hartverscheurend om te lezen. Ik kan me niet voorstellen hoe hartverscheurend het voor jou moet zijn Ellen :-*

Ik lees alleen maar dat je alles in het werk stelt binnen de mogelijkheden en dat maakt het extra triest dat niets lijkt te helpen :'( Feitelijk is het probleem een baasje dat onvoldoende thuis is voor Jiba maar doordat hij nu bij jou logeert is het nu ook jouw probleem geworden omdat het jullie leven extreem beïnvloed zonder echte vooruitgang.

Ik heb enorm veel bewondering voor hoe jij je inzet voor de lieve Jiba :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door