Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3449783
Zoals een aantal van jullie je nog wel kunnen herinneren hadden wij in augustus 2019 een meer dan ongepland nest tussen de stabij van mijn ouders en mijn markiesje.
1 van die pups is gekeurd voor de markiesjes vereniging als vers bloed.
Op 7 september is Nikkie moeder geworden van 4 teefjes en 1 reu. Toch een beetje trots dat we (onbedoelt) voor vers bloed hebben kunnen zorgen. Ik heb overwogen om mijn Scooby ook aan te laten keuren maar niet gedaan. Ze zal ongetwijfeld goedgekeurd worden maar ik weet ook dat als ik haar laat dekken ik er dan 1 aan wil houden en ik moet nu eerlijk zijn dat 6 echt de max is.
WhatsApp Image 2022-09-21 at 15.19.00.jpeg
WhatsApp Image 2022-09-21 at 15.19.00.jpeg (292.43 KiB) 525 keer bekeken
Door Lizzy
#3449789
Terecht! Ontzettend gaaf Cindy! Ga je nog kijken naar de pups? Ik snap het trouwens helemaal hoor, dat 6 de max is voor je. En om een nestje te fokken en dan niks zelf aan te houden is..., nou ja, er zijn leukere dingen toch?! Tenzij je het echt kan doen voor het ras :-\ . Ik houd zelf echt zielsveel van mijn ras maar dat is mij gewoon een brug te ver. Jou ook?
Door Cindy de Wolf
#3449792
Lizzy schreef: wo 21 sep 2022, 17:38 Terecht! Ontzettend gaaf Cindy! Ga je nog kijken naar de pups? Ik snap het trouwens helemaal hoor, dat 6 de max is voor je. En om een nestje te fokken en dan niks zelf aan te houden is..., nou ja, er zijn leukere dingen toch?! Tenzij je het echt kan doen voor het ras :-\ . Ik houd zelf echt zielsveel van mijn ras maar dat is mij gewoon een brug te ver. Jou ook?
Uiteraard ga ik kijken. De eigenaar van Nikkie en ik zien elkaar sowieso met enige regelmaat. Ik heb Nikkie nog gezien 3 dagen voor de bevalling. Haar pups liggen nu op de snugglepads waar zijzelf op lag. Ik weet zeker dat als ik wel zou fokken vriendlief hard zucht en dat er dan heus 1 mag blijven, maar reeel gezien is dit gewoon de max. In veel gebieden tegenwoordig vaak max 3 per begeleider en nog even de kosten daar gelaten. We hebben allemaal gezien hoe de prijs van vlees geexplodeerd is :-X
En om het alleen voor het ras te doen dat gaat mij 3 bruggen te ver. ;) Revy heeft nu 4X voor de vereniging gedekt (max is 5x) en van zijn 3e dekking heb ik Jazz aangehouden ipv dekgeld nou ja eigenlijk moest ik nog de helft bijleggen. Dekgeld is laag 300 euro, pups 850 euro. En dan 1x dit bastaard nest wat dan zorgt voor vers bloed, ik heb mijn bijdrage aan het ras wel geleverd ;) ;)

Wat wel een heel klein beetje zuur is. Ik wilde altijd dolgraag een black and tan of tricolor markiesje maar zeer zeldzaam. Zeker 5 jaar op gewacht destijds. En toen de hoop dat Revy dit zou geven (hij draagt bruin) maar helaas. En jawel Nikkie geeft nu dus een tricolor. Dat was even keihard slikken ook omdat het een teefje is.
WhatsApp Image 2022-09-21 at 15.38.46.jpeg
WhatsApp Image 2022-09-21 at 15.38.46.jpeg (533.83 KiB) 488 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3449795
Daar mag je zeker trots op zijn :)
Ondanks dat het onbedoeld was heb je er op deze wijze een mooie positieve draai aan gegeven waardoor er vers bloed binnen het ras is gekomen ;)

Hopelijk gaat alles voorspoedig met mama en de pups
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3449924
Daar mag je zeker trots op zijn.
Wat fijn ook dat de rasvereniging er zo open voor staat. Mooie toevoeging voor het ras.

Ik snap je slikken, als er zo'n mooi meisje geboren wordt die al zo lang op je wensenlijstje staat.

Karen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door