Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3449642
Net terug van een boswandeling...... Alles zeiknat. Jassen, schoenen, broeken, tuigjes van de honden, riemen, alles doorweekt. Zonder verwarming is het haast niet droog te krijgen! Hoe doen jullie dat nou? Waar laten jullie al die natte zooi om te drogen?
#3449644
Natte zooi laten wij op zolder, ruim en droog. Daar duurt het zeker ook wel een tijd voor het droog is, maar het is er veel droger, dan in de schuur.
Ander iets is, dat wij niet wandelen, als het zulk ellendig weer is.
Vindt niemand erg, wij boek lezen en de dames lekker slapen.

Hanny
#3449645
Wij zitten nu in onze stacaravan, nu de kachel nog niet brandt, hangen wij onze natte jassen in de badkamer. Aan de rails van het douchegordijn. Schoenen gewoon op de mat en spullen van Pippa gewoon aan de kapstok. Als de pelletkachel aan is heb ik een rek wat ik voor de kachel kan zetten en daar hang ik dan natte kleding op.
Voor als het st reaks hele dagen regent heb ik gewoon 2 regenjassen en 2 paar schoenen en dan hopen dat voor de volgende dag weer 1 paar droog is ::)
Thuis hangen we natte kleding ook op de badkamer of bij de houtkachel.
Ik zet soms ook weleens zon klein electrisch kacheltje aan bij de natte kleding op de badkamer.
#3449647
Voor de schoenen hebben we een schoendroger gekocht. De rest gaat idd of in de hal of in de badkamer.

We hadden eerst van die drogers die een soort elektrische staafjes zijn, werkt OK maar niet zo snel. Nu een soort föhn met warme lucht, dat gaat sneller. Kost alleen wel stroom natuurlijk. Maar is ook behoud van schoenen…
#3449648
Hoed gaat gewoon op de kapstok, jas is een wax coat, daar blijft niets op hangen. En schoenen gaan bij mij ook op zo'n schoenendroger, met een soort van föhn. Volgens mij heb ik die toen ooit bij Bosgra (paardrijwinkel) gekocht.
#3449649
Ik heb ooit in het jaar kruik eens zo'n zeevisserij pak gekocht . Broek is inmiddels kapot . Jas heb ik nog . Ik overweeg nu zo'n waadoverall te kopen . Heel charmant :biggrin2: maar wel makkelijk . Geen natte zooi meer . Volgens mij zijn er ook laarzen te koop . Ik ga ook eens kijken , gezien het steeds vaker regent

Ik doe het nu nog op sandalen , dan hoef ik alleen mn voeten te spoelen en te drogen
Jas neem ik af , en is snel droog
#3449651
Ik had vanmorgen het lumineuze idee om niet op de buienradar te kijken toen ik rond 05.15 mijn bus in stapte gewoon in trui :-X :-X

Maar normaliter hang ik mijn jas op een haakje boven de cv plaat in de serre. Schoenen gaan gewoon in het halletje tenzij ze echt zeikie zeikie zijn dan zet ik ze op een cv plaat. Op de camping hangen we alles op/rondom de houtkachel. En verder probeer ik toch zoveel mogelijk de echte buien te mijden. Niemand is hier dol op in de regen lopen. Dan rennen er een paar van struik naar struik ::)

Hoe dat nu allemaal gaat met de energiecrisis moeten we gaan zien. Gisteren een nieuwe cv ketel besteld en een glazenscheidingdwand zodat we weer teruggaan naar kamer en suite en dus gerichter kunnen verwarmen.
#3449652
Maar hebben jullie de CV al aan?

Wij hebben geen hal of bijkeuken waar we onze natte zooi kunnen hangen... Eigenlijk kan het alleen in de schuur, maar ja, daar blijft alles dus erg nat. Ik kijken naar een kledingdroogkast. Wow, 1300 a 1600 euro :o . Dat gaat 'm ook niet worden ;D
#3449654
Drijfnatte jassen en kleding gaan, zolang ze druppelen, op een hanger in de douche daarna aan het wasrek omdat het in die kamer beter 'tocht'
Als schoenen echt doorweekt zijn gaan er oude theedoeken in om het ergste vocht wat te absorberen


Regelmatig vergeet ik een natte werkjas, als het aan t eind van de dag droog is neem ik m nl vaak in een tas mee naar huis.... en dan na drie dagen puke:
Klamme vaatdoekenluchten.
Vandaag hangen er dus 2 van zulke jassen te drogen, ik doe het echt steeds weer :P
#3449656
Lizzy schreef: zo 18 sep 2022, 16:49 Maar hebben jullie de CV al aan?

Wij hebben geen hal of bijkeuken waar we onze natte zooi kunnen hangen... Eigenlijk kan het alleen in de schuur, maar ja, daar blijft alles dus erg nat. Ik kijken naar een kledingdroogkast. Wow, 1300 a 1600 euro :o . Dat gaat 'm ook niet worden ;D
Nee nog niet. Maar ik vind dit wel van die vervelende dagen. Te fris om comfi te zijn, te warm om de kachel aan te doen. Ik heb een hele warme deken op de bank en een kruikje helpt bij lang stilzitten. Maar het is maar kil in huis.
#3449657
Regenpak aan en rubberlaarzen,
en als ik word overvallen door een bui dan natte jas, broek enzo ophangen in het oude karnhuis aan kledinghaakjes in het plafond, met elektrisch kacheltje erbij aan, anders droogt het in de oude boerderie niet.
Rox wordt afgedroogd met handdoeken en die hangen daar dan ook, over steekwagen/ over gereedschapskist/ over kratten, nou ja waar dat dan ook maar kan.
En dan hoop ik dat het geen dagen aaneen regent...
#3449693
Ik heb sinds kort een owney jas. Echt top.
Overal zakken en waterdicht. Blijf je heerlijk droog in en hij is zelf ook zomaar weer droog.

Natte schoenen blijven in de hal, eventueel met krantenpapier als ze echt zeik zijn.
Hondenspul hang ik gewoon op, elke hond haar eigen haakje en dan hopen dat het een beetje droogt.

Natte kleding in de was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door