Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3449633
sam28 schreef: za 17 sep 2022, 12:31 Dankje Tanna. Dat klopt helemaal.

:-* :-*



Nee ik kan niets met het bericht. Ik word er alleen overstuur van. En het zal best dat die werklui daar meestal niet op uit zijn maar ik heb ook hele nare ervaringen met ze waarbij ik heus snap dat de werklui met wie ik nare ervaringen had, hier waarschijnlijk niet zullen werken. Maar het levert stress op.
Het idee dat ik geen privacy meer heb, overlast heb, niet kan ontsnappen en meer van die dingen. Ik voel me sowieso nooit echt ergens veilig maar door deze dingen voel ik me nog veel onveiliger dan ik toch al doe, dat werkt ontregelend. Dat is denk ik wat me zo overstuur maakt.

En hier is verder niks mogelijk, ze hoeven niks in mijn huis behalve de ramen. Ik denk dat ik in ieder geval in de vakantie in november een midweek met poezen naar een vakantiepark in de buurt ga. Of in de caravan van vrienden op hun terrein, kan ook. Maar dan moet ik erg opletten want haar hond eet katten. ;)
Ach Sam, wat een gedoe hè? :'(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3449639
sam28 schreef: za 17 sep 2022, 12:31
Nee ik kan niets met het bericht. Ik word er alleen overstuur van. En het zal best dat die werklui daar meestal niet op uit zijn maar ik heb ook hele nare ervaringen met ze waarbij ik heus snap dat de werklui met wie ik nare ervaringen had, hier waarschijnlijk niet zullen werken. Maar het levert stress op.
Het idee dat ik geen privacy meer heb, overlast heb, niet kan ontsnappen en meer van die dingen. Ik voel me sowieso nooit echt ergens veilig maar door deze dingen voel ik me nog veel onveiliger dan ik toch al doe, dat werkt ontregelend. Dat is denk ik wat me zo overstuur maakt.

En hier is verder niks mogelijk, ze hoeven niks in mijn huis behalve de ramen. Ik denk dat ik in ieder geval in de vakantie in november een midweek met poezen naar een vakantiepark in de buurt ga. Of in de caravan van vrienden op hun terrein, kan ook. Maar dan moet ik erg opletten want haar hond eet katten. ;)

Ik hoop dat je een manier vindt waarop je deze periode door kan komen Sam :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3449674
Vanochtend reed er ook al een hoogwerker hier. Ik denk ook voor mijn huis langs. Cato kon ik niet vinden, die had zich verstopt, zielig. :-\ Ze is hyperalert.
Net ook nu ik vandaag vertrek naar de Ardennen voor 6 dagen. Gelukkig is er savonds en snachts vaak iemand in mijn huis.

Verder kom ik er steeds meer achter waarom ik zo reageerde. Het overviel me inderdaad, ik had ze in november verwacht. Dat was namelijk in het invasieve gesprek gezegd; november beginnen met voorbereidingen.

Maar de brief kwam ook op een onhandig moment, mijn pa was jarig die dag en ik zie mijn ouders (gelukkig) niet meer maar op dat soort momenten vind ik het toch pijnlijk. Speelt dan ook mee dat ik deze week jarig ben en mijn ma over een paar weken.
Naast dit alles lijk ik fysiek de bocht gemaakt te hebben met long-covid.

Met long covid wilde mijn hoofd wel maar mijn lijf niet. Nu is dat omgedraaid en ben ik somber, overprikkeld en emotioneel. Alles is me teveel. Alsof de realisatie nu komt dat mijn lijf me in de steek heeft gelaten en wat dat betekent en wat betekent dat dan voor de toekomst als ik weer eens ziek word, of oud word en het me niet meer lukt. :-\
Het voordeel daarvan is dat ik het terrein, dat ik alles stom vind en geen zin heb maar ook dat andere mensen mij vooral stom vinden, meer snap. Met mijn psyche leef ik immers al jaren en weet ik redelijk wat ik moet doen om hier uit te komen.

Maar goed, dan hebben jullie ook wat context waarom ik zo heftig reageerde van de week. :'( Helaas neemt dit de stress en onveilig voelen niet weg.

Om positief af te sluiten; Gister heb ik toch meegedaan met de Dam tot Damloop met als doel uitlopen. Dat is me zowaar gelukt!!! En nog wel in exact 2 uur!! :biggrin2:
Vandaag betaal ik de prijs, ik wilde om deze tijd al in de auto zitten naar de Ardennen maar ben doodop en heb zere voeten. Ook wilde ik Cato ook even een stressloos moment gunnen, die ligt nu eindelijk te snorren op schoot. Ik ga maar eens in de actie.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3449678
Ik vind het heel erg knap dat je jezelf zo goed kent Sam. En het klinkt ook allemaal als teveel tegelijk en te onverwachts. Ik hoop echt dat als dat ietsje zakt, dat je zelfkennis je helpt om hier zo goed mogelijk door te komen.
Weet dat mijn eerdere bericht bedoeld was als wat positiviteit. Ik heb nooit bedoeld om je gevoelens te onderschatten of er een oordeel over te hebben. Het spijt me als het zo is overgekomen :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3449686
Kaela schreef:Weet dat mijn eerdere bericht bedoeld was als wat positiviteit. Ik heb nooit bedoeld om je gevoelens te onderschatten of er een oordeel over te hebben.
Dank je, maar dat weet ik toch van je! Je hebt wel vaker super goed met me meegedacht! Dat vind ik altijd heel fijn. :-*

Ik ben nu alleen wat dagen relaxed op de camping. Even tot rust komen en dan komt donderdag een vriendin langs (als ze niet te verkouden wordt om met de trein te gaan).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3449687
sam28 schreef: di 20 sep 2022, 07:49 Dank je, maar dat weet ik toch van je! Je hebt wel vaker super goed met me meegedacht! Dat vind ik altijd heel fijn. :-*

Ik ben nu alleen wat dagen relaxed op de camping. Even tot rust komen en dan komt donderdag een vriendin langs (als ze niet te verkouden wordt om met de trein te gaan).
Gelukkig! Het is maar platte tekst en soms is het ook gewoon moeilijk om in te schatten hoe iets overkomt.

Geniet lekker van je daagjes alleen!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452512
De poesjes deden het super tot ik afgelopen dinsdagavond thuis kwam van werk en een compleet over de rooie Cato moest zoeken. Woensdagavond kwam ik thuis en toen was er ook een plank met planten van de muur gekomen, ik denk dat Cato daar ook van geschrokken is. Gister viel het mee. Maar vandaag ben ik vrij en zie ik hoeveel stress er is.
Cato is een schaduw geworden van mij en nu ik even koffie zit te drinken zit ze stijf in een hoekje van het raamkozijn.
Ik heb 3 verstuivers Feliway hangen.
Het is ook wel intens. Ze zijn op het dak bezig, daar woon ik natuurlijk strak onder, en dat gaat niet zachtzinnig. ::) Ook ver voor 8u trouwens terwijl belooft was pas vanaf 8u herrie te maken.
Siepie ziet er relaxed uit, ligt gewoon in mn bed nu, zoals anders. Maar ze is vaker van buiten heel relaxed en van binnen niet.
DSC_1660.JPG
DSC_1660.JPG (3.64 MiB) 428 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3452513
Ja, werkzaamheden op het dak waar je direct onder zit is natuurlijk ook wel heel intens en bedreigend wanneer je niet weet wat daar gebeurt. En je kan ze ook niet uitleggen dat dit geen gevaar is. Wel fijn dat je ze vandaag wat meer kan ondersteunen door er te zijn :-*
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452532
Ja inderdaad. Ik ga mailen en vragen hoe de situatie volgende week is. Dan ga ik natuurlijk een paar dagen weg en zoals het nu is vind ik dat echt super zielig, maar als ik blijf heb ik niet echt vakantie. Dus kiezen uit 2 ellendige keuzes. Ik heb wel goede oppas geregeld gelukkig. En dinsdagmiddag en woensdag voor een gedeelte ben ik thuis.
Vanochtend heb ik "calming music for cats with anxiety" aangezet op standje 10. Ik moet vandaag nog een paar keer weg dus dan gaat dat weer aan.
Cato wilde net gelukkig weer wat spelen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452562
We hebben samen lekker liggen slapen op de bank vanavond :D Ze was de hele tijd hard aan het spinnen. Gelukkig maar. Uiteraard besloot een buur vanavond even een paar spijkers in de muur te slaan en daarop wilde ze weg maar liet zich tegenhouden en is door gaan slapen. :) Nu is de ondeugd weer gaan jeuken en hing ze bijna in de gordijnen. Ik hoop dat ze helemaal relaxed word in het weekend. Ze zijn nu bezig met de eerste laag dakbedekking weer. ::) Dat terwijl de aannemer me volgende week een heel rustige week had belooft. :-X F*ckers.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door