Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3447919
Vraagje voor een kennis
Een puppie van 6 mnd. Teefje
Franse buldog
Vanaf 10/11 weken zindelijk
Doet sinds kort iets apart bij haar vriend
Ze is uitgelaten dan na bv een kwartier
Gaat ze tegenover hem zitten en plast dan binnen
Alleen bij hem bij het alleen laten bv 6 uur is er niets aan de hand.
Kent iemand dit? Wat zou dat kunnen zijn?
Door miik
#3447923
Ik zou eerst uitsluiten dat er iets medisch is, bv blaas ontsteking. Kan zijn dat ze tegen loopsheid aanzit en daardoor buiten veel snuffelt en zich geen tijd gunt om te plassen.... of gewoon ineens buiten meer onder de indruk dat ze het vergeet.... Ik heb mijn border heeeel lang voor het huis moeten herinneren dat ze nog wel even moest plassen, anders vergat ze het en dan deed ze het binnen of in de tuin dus idd 10 min na het uitlaten als ze weer gesetteld en gekalmeerd was..... Als die vriend ziet dat ze gaat zitten dan zou ik dr gelijk opppakken en buiten zetten, blijknaar is dat haar manier van aangeven dat ze nog moet plassen
Door tt-tjes
#3447937
Blaasontsteking is uitgesloten. En idd loopsheid heb ik ook aan gedacht.
Ik heb ook tegen ze gezegd dat zodra ze dit doet haar meteen buiten zetten. 6 maanden is in mijn ogen ook nog jong om echt volledig zindelijk te zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3447941
Wonen ze samen of is dat een ander huis? Want dan kan dat ook meespelen.
Maar kan ook zijn dat wanneer vriend de hond uitlaat dat ie anders doet, minder snuffelen, korte lijn, niet in bosjes laten, andere manier van omgang met hond, andere route etc. Kleine dingetjes die veel verschil kunnen maken.
(los van of loopsheid al een factor is, want tja dan duidelijk )
maar met 6 maanden worden ze ook wel ongeveer lichamelijk zindelijk (sluitspier daar werkt dan eindelijk goed), dus als het al vanaf 11/12 maanden eigenlijk goed gaat zou ik iets anders als reden verwachten. Wellicht ja hormonaal ook, begin puberteit, hoef nog niet eens loopsheid te zijn.
Door tt-tjes
#3448047
Kaio schreef:Wonen ze samen of is dat een ander huis? Want dan kan dat ook meespelen.
Maar kan ook zijn dat wanneer vriend de hond uitlaat dat ie anders doet, minder snuffelen, korte lijn, niet in bosjes laten, andere manier van omgang met hond, andere route etc. Kleine dingetjes die veel verschil kunnen maken.
(los van of loopsheid al een factor is, want tja dan duidelijk )
maar met 6 maanden worden ze ook wel ongeveer lichamelijk zindelijk (sluitspier daar werkt dan eindelijk goed), dus als het al vanaf 11/12 maanden eigenlijk goed gaat zou ik iets anders als reden verwachten. Wellicht ja hormonaal ook, begin puberteit, hoef nog niet eens loopsheid te zijn.
Ik zal dat nog wel een vragen. Dank je
Door smulpaap
#3448057
Ik heb ook weleens begrepen dat het een echt Bullen dingetje kan zijn
De mensen van de stichting waar wij Noa indertijd geadopteerd hadden kregen geregeld vragen over onzindelijkheid ,lang binnen plassen .... Het vraagt soms veel geduld ,inzet, observatie . Ze zijn ook erg gevoelig voor verandering . Beste is ,als beide baasjes dezelfde aanpak aanhouden
Kleine veranderingen in huis bv . Een meubelstuk wat verplaatst wordt ... sommigen raken geheel van slag .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door