Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3447429
Ik ben met Zoë op visite bij mijn ouders die hebben een kat en egels in de tuin. Net zie ik dat Zoë haar kop en hals krioelt van de vlooien. Ze heeft een seresto band om maar ik denk dat ze met haar kop in de egelslaapplaats heeft gezeten ofzo. Hoe kan ik Zoë vlug bevrijden van deze invasie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door rosmin
#3447431
Ach arme Zoe;
Egels zijn vlooibalen
Misschien onder de douche en goed spoelen en dan kammen?
En niet meer naar buiten bij je ouders ...
Succes en sterkte
Zit je niet op te wachten
Door hannabelgje
#3447433
Ik snap echt niet waar ze vandaan komen. Ze is alleen van de auto naar de deur gelopen en is daarna heel de tijd binnen geweest.
Ik heb tape om mijn hand gedaan en ze daarmee zo veel mogelijk van haar af geplukt. Dat ging redelijk. Ik heb er meer dan 50 afgeplukt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3447434
Hebben je ouders door de egel en kat geen plaag in huis?

Ik zou geloof ik ook Zoë onder de douche doen en dan helemaal kammen. Na afloop een pipet gif in de nek en hopen dat het afdoende is.
Door hannabelgje
#3447435
Ze zeggen zelf van niet. Ligt aan Zoë vindt iedereen. Ik denk dus van wel. Maar ze heeft een verse serestoband dus die paar die er nu nog overheen lopen die zullen wel door de seresto sterven ga ik vanuit. Ik kan morgen wel vlooienshampoo halen en haar nog ff onder de douche zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3447436
Klinkt toch als een plaag bij of in het huis van je ouders. Zoveel vlooien komen niet uit de lucht vallen. Of ze moeten al in je auto gezeten hebben maar dan moet Zoë al eerder wat gehad hebben :-\
Egels hebben niet per definitie vlooien https://www.egelbescherming.nl/nieuws/egels-met-jeuk/
De kat ligt meer voor de hand. En die komt natuurlijk ook in huis.
Hoe vers is de Seresto? Want meestal hebben die banden wat tijd nodig om de werkzame stof door de gehele huid te verspreiden. Zal op de verpakking/bijsluiter staan. Kakelvers zal hij nog niet veel kunneb betekenen. Ik denk niet dat het verstandig is om daar een extra pipet bij te geven. Dat is waarschijnlijk te veel van het “goede”. Ik zou ze zo goed en zo kwaad als het kan wegvangen, desnoods in huis en in de auto omgevingsspray gebruiken en verder de werking van de seresto afwachten.
Door hannabelgje
#3447437
Seresto heeft ze nu een goede maand om. Die doet dus inmiddels zijn werk wel. Ik laat haar verder met rust vandaag. Ze is helemaal op van de stress.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3447440
hannabelgje schreef: do 21 jul 2022, 19:36 Ze zeggen zelf van niet. Ligt aan Zoë vindt iedereen. Ik denk dus van wel. Maar ze heeft een verse serestoband dus die paar die er nu nog overheen lopen die zullen wel door de seresto sterven ga ik vanuit. Ik kan morgen wel vlooienshampoo halen en haar nog ff onder de douche zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik vind vlooienshampoo troep en heb dat nooit gebruikt. Ik gebruik altijd de tea tree shampoo van Urtekram.
Deze:
urtekram-tea-tree-shampoo-500-ml-1412014-nl.jpg
urtekram-tea-tree-shampoo-500-ml-1412014-nl.jpg (14.29 KiB) 662 keer bekeken


Hondje lekker insoppen en heel grondig uitspoelen, dan ben je vrijwel alles al kwijt. Vervolgens op een witte handdoek zetten en met een fijn kammetje nalopen. Iedere vlooi die je dan nog tegenkomt in een bakje water naar de bodem laten zinken. Dan verdrinken ze vanzelf en ben je er zonder gif ook vanaf.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3447443
Dat is wel heel vervelend zeg. Maar als Zoë normaal niets heeft dan lijkt me dat toch duidelijk. Ik zou haar ook wassen met een goede teatrea shampoo. Wassen, afspoelen en dan nogmaals goed insoppen en afspoelen.
Veel succes ermee.
Door eelke
#3447451
Als Zoe dat trekt; in een bad/kuip/teil zetten. Vlooien willen niet onder water dus die kruipen naar boven dan. Als ze alleen op haar kop zitten kun je ze er makkelijker uitkammen.
Door hannabelgje
#3447457
Ik zie er geen meer dus ik denk dat de seresto de laatste te grazen heeft genomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3447465
nikèdog2000 schreef: vr 22 jul 2022, 16:18 Ik krijg altijd de kriebels als het over vlooien gaat >:(
Ik hoop voor je dat je er van af bent
Ik zat hier ook spontaan met kippenvel en jeuk :)
Door hannabelgje
#3447467
Ik had de rest van de avond ook jeuk en kriebels ja. Vandaag is de juffrouw moe en heeft een kort lontje. Geen vlo meer gezien gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door nikèdog2000
#3447470
hannabelgje schreef: vr 22 jul 2022, 17:25 Ik had de rest van de avond ook jeuk en kriebels ja. Vandaag is de juffrouw moe en heeft een kort lontje. Geen vlo meer gezien gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Gelukkig
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door