Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3447719
Lizzy schreef: za 30 jul 2022, 17:52 Ik lag vannacht ineens te bedenken (call me crazy :biggrin2: ) "stel je gaat zuivel gebruiken van geit of schaap, zou het dan wel goed gaan?" maar misschien lust je wel geen zuivel van geit of schaap.... Ik vind geitenmelk/yoghurt/kaas bijv. echt oneeeeeetbaar.
Ik denk dat het lastige is dat er zo veel producten zijn waar stiekem koeiemelk(poeder) in ziti zoals koekjes, chocolade, sauzen etc.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3447720
Ja, het wordt overal ingestopt. In mijn veganistentijd was het berucht: Nu met vernieuwde receptuur. Dat betekende vaak dat ik het niet meer kon eten want dan hadden ze er een E nummer ingestopt wat melk betekende of weipoeder of meer van die bedekkende termen.
#3447737
Mijn moeder haalde geitenmelk bij de geitenboer. En yoghurt en ijs. Dat was best goed, het ijs was lekkerder dan gewoon ijs. Eerlijk waar. Voor de eerste communie slachten ze bij ons traditioneel een lam gemaakt van roomijs. En die geitenboer was toen zo lief om speciaal voor ons zo'n vorm te kopen zodat ze ook zo'n lam konden hebben. :)
Moet je geluk hebben om zo'n geitenboer te vinden.

Ervoor had ze geitenmelk uit de biowinkel. Had ze een tijdje moeten zoeken voor ze lekkere vond.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3447750
Nou wel heel fijn dat jullie weten wat het is, en eigenlijk dat het "maar" een koemelkallergie is, heel erg lastig maar voor nu wel omheen te werken. Hopelijk groeit jullie kleine meid eruit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447759
Sinds mijn vorige bericht wat ups en downs gehad. Het is zo moeilijk om te bepalen wat van de allergie komt en wat “normaal” is. We vallen in ieder geval ruimschoots in de categorie huilbaby en dat is hard werken. Gelukkig gaat het sinds gisteren weer beter en ook toen het wat minder ging bleef ze iets beter troostbaar. Dus we hopen maar dat het steeds meer de goede kant op gaat.

Over geitenmelk, dat heeft voor nu een te herkenbare eiwit structuur. Dus daar zou ze nu ook op reageren. Er zijn voedingen op basis van geitenmelk, maar dat is nu dus ook niet slim om te geven. Als ze niet over de koemelkallergie heen groeit weet ik niet of geitenmelk dan op een gegeven moment wel goed kan. Verschilt misschien ook per kindje.
Door Lizzy
#3447761
Oh joh, dus zelfs geitenmelk is geen optie! Heftig! Wat voor melk krijgt ze nu?

Ik duim voor jullie, dat het vanaf nu de goede kant op gaat :-* ! Heftig hoor, een huilbaby :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3447762
Een huilbaby lijkt me loodzwaar, ooit een vriendin uit de brand geholpen met een huilbaby tweeling en een kleuter. Kon zij even slapen. Maar pffff, dat ontroostbare vreet je op. :bigarmhug:
Hopelijk kun je hulp inschakelen om even bij te slapen soms.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447763
Lizzy schreef: ma 01 aug 2022, 17:06 Oh joh, dus zelfs geitenmelk is geen optie! Heftig! Wat voor melk krijgt ze nu?

Ik duim voor jullie, dat het vanaf nu de goede kant op gaat :-* ! Heftig hoor, een huilbaby :-*
Nutrilon Pepti (ik zeg steeds Optimel Pepti ;D ) dat is voeding waarin de koemelkeiwitten in stukjes zijn geknipt.

We hopen dat het huilen minder zal gaan worden. Vandaag is het echt een mooie dag tot nog toe. En dat leer je dus snel, genieten van elk fijn moment. Want Nina is meer dan alleen het huilen en dat is heel belangrijk om door onze zorgen en vermoeidheid heen ons te blijven realiseren.

Nog even een vertederend kiekje erbij hoor. Ze was uit wandelen geweest met mijn beste vriendin zodat we konden slapen. Nina is al dikke vriendjes met haar geworden!
367FC563-5447-49F9-B175-D95C0D869AE6.jpeg
367FC563-5447-49F9-B175-D95C0D869AE6.jpeg (960.64 KiB) 560 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3447766
Toch wel fijn dat het af en toe al iets beter gaat! En fijn dat je daar dan ook van kunt genieten :)

Onze dametjes (zonder koemelkallergie) hebben ook periodes gehad van veel huilen toen ze zo klein waren, dus ik snap wel dat je niet goed weet wat nou door de allergie komt en wat anders ook zo zou zijn. Bij ons waren ze "contactliggers", en waren ze alleen rustig als ze tegen iemand aan lagen, heel onpraktisch ::) . Toen we dat eenmaal door hadden ging het wel langzaam beter, maar ze bleven toch wel huilen ook nog. Dat is ook zowat de enige manier om zich te uiten als ze zo klein zijn natuurlijk. Dus soms is er ook geen reden voor te verzinnen en huilen ze gewoon.
(Niet bedoeld als advies allemaal trouwens, en een huilbaby is echt wel anders dan bij ons en is echt heel zwaar, het is meer bedoeld als ervaringsbericht, dus doe ermee wat je wilt :-* )

Het is in de eerste weken / maanden gewoon heel erg zoeken naar wat werkt voor allemaal. En als je doodmoe bent en je baby is ontroostbaar en je weet niet waarom precies, dat is echt slopend...
Hopelijk vinden jullie uit wat voor jullie werkt en gaat het dan snel beter.

Dikke knuffel voor jullie! :-*
#3447767
Ach, arm meisje. Wat moet ze bang zijn van al die pijn.. :-\
Hopelijk gaat het echt snel beter.. :-*

Vincent heeft na zijn problematische eerste week ook alleen maar bij me willen zijn. En die accepteerde meestal zelfs alleen mij, zelfs z'n papa niet. Badje vond hij ook vreselijk vb..
Dat was zwaar, ik deed niets anders dan voor hem zorgen. Maar het is ook gelukt.. Beter dat dan nog meer huilen en een angstig kind kweken. Het duurde tot hij 7 maand werd, toen ging er een knop om. Gelukkig was ik van bij Laurens al handig met de draagdoek en nam Meneer al de rest voor z'n rekening. Maar het was uiteraard zwaar, daar ga ik niet om liegen.

Nu moet ik zeggen, Laurens en Maxime waren perfecte baby's (voor zover dat kan, ze hadden uiteraard ook krampen en konden vaak maar niet in slaap raken, zoals alle baby's ) maar we deden ook niet veel anders dan voor hen zorgen die eerste maanden en ze lagen ook zeker 90% van de tijd bij 1 van ons. Das gewoon ook gezonder voor de baby. Het is heel normaal en natuurlijk dat een baby die niet bij z'n moeder is huilt. Dat is in oorsprong een overlevingsmechanisme want mensapen dragen hun baby's altijd bij zich.... Moderne westerse mensen willen dat al eens vergeten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447768
Wat een lieve foto zoals de handjes hand en kraag vast hebben :)

En ook fijn dat jullie even hebben kunnen slapen en Nina vertrouwd is bij een vriendin. Op die manier kunnen jullie met gerust hart af en toe wat rust pakken :-* Ook heel fijn dat het nu stuk beter gaat! Ook al klinkt het nog flink pittig tussen de mooie momenten door. Hopelijk vinden jullie daarin steeds meer jullie draai met zijn drietjes als gezin
Door Lizzy
#3447773
Kaela schreef: ma 01 aug 2022, 18:15 Nutrilon Pepti (ik zeg steeds Optimel Pepti ;D ) dat is voeding waarin de koemelkeiwitten in stukjes zijn geknipt.

We hopen dat het huilen minder zal gaan worden. Vandaag is het echt een mooie dag tot nog toe. En dat leer je dus snel, genieten van elk fijn moment. Want Nina is meer dan alleen het huilen en dat is heel belangrijk om door onze zorgen en vermoeidheid heen ons te blijven realiseren.

Nog even een vertederend kiekje erbij hoor. Ze was uit wandelen geweest met mijn beste vriendin zodat we konden slapen. Nina is al dikke vriendjes met haar geworden!

367FC563-5447-49F9-B175-D95C0D869AE6.jpeg
Ah, echt hypoallergene melk zeg maar! Nou, what ever works :-* !

Wat een prachtige lieve mooie foto :-* :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447774
Ik vind jullie ervaringen heel fijn om te lezen! Want ja, ook als alles goed gaat is het een hele klus.

Nina wil ook veel contactliggen. En ik vind dat zo logisch en vanzelfsprekend. Ik geniet daar ook heel erg van. Nu kan het ook! Straks moet ik weer werken en komt de tijd dat ze dat niet meer of veel minder wil. Ik vind het heerlijk als ze bij me slaapt.
Nu het veel beter gaat beginnen we ook onze routines te krijgen. Snachts na de fles mag ze lekker bij mij in slaap vallen. Daarna leg ik haar in de co-sleeper en slaapt ze keurig verder. Dan kunnen wij ook veilig slapen. Zo heel soms wordt ze weer wakker en gaat ze ook in de cosleeper weer zelf verder slapen, al dan niet geholpen door een aai of even op een vinger sabbelen.
Overdag mag ze minimaal twee slaapjes op mij doen. Lekker veel contact en geborgenheid. Ik heb ook een draagzak, maar dat kan mijn bekken nog niet aan. Ik hoop dat binnenkort beter te kunnen, dragen is ook zo fijn voor de geborgenheid. Meneer draagt haar al wel, dat vind ik ook zo heerlijk om te zien.
En het huilen neemt ook steeds meer af, we gaan echt de goede kant op!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door