Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3446668
Wow toen was er opeens een lief klein meisje :hi:
Mama en Papa heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje Nina. Heel veel geluk gewenst :-*
#3446670
Wat klinkt dat goed!

Huidhonger is heel normaal. De natuurlijk situatie. Ze geven zelf wel aan wanneer ze wat meer ruimte willen bij het slapen. Maxime had dat meteen, maar Laurens sliep de eerste 3 maand nog bij ons in bed.
Waarom zoek je daar niet wat over op? Hoe dat veilig kan, samen slapen met je baby. Hoef je niet wakker te blijven. Sommige moeders voeden zelfs al slapend. En het is heerlijk, met de baby in bed.
Dat kan niet met een donsdeken, maar dat heb je met deze warmte toch niet nodig.. Ik sliep met een laken en een fleece erboven als het nodig was.
En nee hoor, je gaat echt niet bovenop haar liggen. ;)
De voordelen zijn er ook, risico op wiegedood wordt vb zo goed als onbestaande.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446744
pearlsofpassion schreef: ma 04 jul 2022, 23:38 Wat klinkt dat goed!

Huidhonger is heel normaal. De natuurlijk situatie. Ze geven zelf wel aan wanneer ze wat meer ruimte willen bij het slapen. Maxime had dat meteen, maar Laurens sliep de eerste 3 maand nog bij ons in bed.
Waarom zoek je daar niet wat over op? Hoe dat veilig kan, samen slapen met je baby. Hoef je niet wakker te blijven. Sommige moeders voeden zelfs al slapend. En het is heerlijk, met de baby in bed.
Dat kan niet met een donsdeken, maar dat heb je met deze warmte toch niet nodig.. Ik sliep met een laken en een fleece erboven als het nodig was.
En nee hoor, je gaat echt niet bovenop haar liggen. ;)
De voordelen zijn er ook, risico op wiegedood wordt vb zo goed als onbestaande.
Ja huidhonger is volkomen normaal. En zalig, als ze zo helemaal in coma over me heen gedrappeerd ligt!

We hebben inmiddels manieren gevonden. Onze kraamhulp is geweldig en geeft ons veel vertrouwen. We komen nu aan meer slaap toe en Nina is na iets te rap afvallen nu weer goed aan het groeien. Voeden doe ik nu vooral liggend zodat het me veel minder inspanning kost. Oftewel, de eerste hobbels zijn genomen!

Morgen (straks dus) gaan we haar voor de tweede keer in bad doen en we gaan een stukje wandelen. Mini stukje, maar moeders wil naar buiten! Dat zijn de grote roze wolk momenten, al is elke dag gevuld met vele heerlijke verliefde momentjes. Alle clichés zijn waar, je krijgt er écht zoveel voor terug!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447631
Even een update van ons kleine meisje. We hebben het zwaar gehad.
Na de eerste week ging Nina huilen. Steeds meer, steeds harder. Consultatiebureau zei krampjes, hoort erbij, is normaal. Huisarts zei reflux, voeding indikken. Uiteindelijk op de dokterswacht beland, vermoeden koemelkallergie. Speciale voeding gehaald (dan voel je je toch ook wel een beetje alsof je royal canin dieetvoer gaat halen) en mee begonnen. En weer werd het erger. Ons vertrouwen was weg, iedereen zei wat anders en wij zaten met een meisje wat alleen nog maar kon krijsen van de pijn. Dus zondagavond zaten we weer bij de kinderarts. Die bleef in de koemelkallergie geloven en we moesten volhouden. En ja hoor, sinds dinsdag gaat het beter!

We hadden net telefonisch consult en het staat nu voor 99% vast dat het koemelkallergie is. Ze moet over een paar weken een provocatietest doen en dan is het bevestigd.

Ik vind het onwijs jammer dat het borstvoeding avontuur nu eindigt en we zulke speciale voeding geven moeten. Maar wat ben ik blij dat we doorgepakt hebben en ons niet met “is normaal” af hebben laten schepen. Met deze voeding is het prima te managen, misschien groeit ze er overheen en anders kan ze hier prima oud mee worden. Het is geen enge allergie zoals met pinda’s. Meer een verdorie nu heb ik weer een keer buikpijn allergie.

Wij hebben inmiddels weer twee nachten “normaal” kunnen slapen. Het is haast een makkie om twee nachtvoedingen en kolfsessies te doen als je het vergelijkt met hoe het eerder deze week was. En nu gaan we hopelijk weer iets meer aan de roze wolk toekomen, nu de donderwolk wegtrekt!
Door Lizzy
#3447632
Ohw holyshit, wat een narigheid maar wat fijn dat het nu beter gaat :-* ! Maar ik snap er niks van, je gaf borstvoeding en ze heeft een koemelk allergie...?
Door eelke
#3447637
Fijn dat het beter gaat!
Lizzy schreef: do 28 jul 2022, 11:19 Ohw holyshit, wat een narigheid maar wat fijn dat het nu beter gaat :-* ! Maar ik snap er niks van, je gaf borstvoeding en ze heeft een koemelk allergie...?
Ja, dat vroeg ik mij ook af, werkt het dan niet zo dat als je zelf geen koemelk gebruikt, je het dan ook niet meegeeft?
Door eelke
#3447638
Niet dat ik wil oordelen hoor. Ik snap ook wel dat als het met deze voeding nu eindelijk goed gaat je dit gewoon blijft doen en met borstvoeding stopt. Vooral nieuwsgierigheid.
Door Anne in Zweden
#3447640
Lizzy schreef: do 28 jul 2022, 12:33 Ik dacht echt "maar borstvoeding is toch geen koemelk?" :biggrin2: . Vergeef me he, ik heb nul verstand van baby's!
Ik ook niet, en ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe dat zit met de link tussen borstvoeding en koemelkallergie. Echt puur alleen uit nieuwsgierigheid, want ik ben alleen maar blij om te lezen dat het nu weer goed gaat met je kleine meiske en dat jullie weer wat nachtrust krijgen!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447641
Wat enorm fijn dat er weer rust terug is gekomen en het weer genieten kan worden in plaats van machteloos toekijken hoe jullie meisje ongemakkelijk is! En ook heel fijn dat het 'slechts' een koemelkallergie lijkt te zijn!

Overigens dacht ik in eerste instantie dat je met koemelkallergie en borstvoeding voldoende was om geen melk te drinken maar ik lees nu dat je alle producten met melkbestanddelen dan moet laten staan. Dat is dan zo ongeveer een veganistisch dieet volgen, zou voor mij ook wel heel ver gaan om te doen om borstvoeding te kunnen blijven geven.
Het eiwit uit onder andere koemelk kan via de voeding van de moeder in de borstvoeding terechtkomen en een allergische reactie veroorzaken.
bron
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door