Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3453958
Nou leuk.. :o :biggrin2:
Succes ermee.

Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van. Ze heeft al genoeg pijn gehad.

Tis een beetje uitproberen wat werkt. Mijn zusje was vroeger gek op die bijtringen die je kan koelen. Mijn kinderen vonden het niets.
Bij Laurens en Maxime hielpen de mama naturo producten heel erg goed (kruidenpilletjes) , bij Vincent deed het niets. T-gel heb ik nooit willen gebruiken omdat ik dat een te heftige pijnstiller (lydocaine als ik me niet vergis) voor baby's vind.
Maxime had ook van die bijtspeentjes. Dat heeft even geduurd, maar uiteindelijk vond hij ze wel leuk..

Maar wat ze allemaal het beste vonden was de tandenborstelset van Nuby. Echt een aanrader. Er zit een rubberen borstel bij die speciaal dient om op te bijten bij de eerste tandjes. Maar onze jongens beten vooral graag op het handvat. :P Tis zowiezo een set voor baby's he, voor de allereerste tandjes.
Laurens hield er van om in z'n bedje te bijten op een badspeeltje en later op een stevige fopspeen. Ze hebben hier nooit op fopspenen gesabbelt (of getutterd zoals wij zeggen) maar wel gebeten. :P Als ze gaan slapen/neerliggen wordt tandpijn (net als oorpijn) nl erger.
#3453960
Dank je voor alle tips! Zal eens gaan kijken wat Nina fijn vindt. Was er nog niet echt op voorbereid. Bijten doet ze nu vooral op mijn vingers. Waar ze er eerst 1 wilde om op te sabbelen, propt ze er nu twee tegelijk in haar mond en dan! Auwie!!!
Het fijne van dit proces is dat het erbij hoort. Het levert geen zorgen op. Het is stom, voor haar pijnlijk, voor ons vermoeiend, maar het is volkomen normaal.

Zojuist een grote mijlpaal! Ze is voor het eerst omgerold!!! En daarna heeft ze het nog twee keer gedaan. Knap kind, mam glimt van trots :smitten:
#3453961
Oh wauw, heel knap! :D
:-*

Qua bijten op je vingers, dat blijft uiteraard leuk. :biggrin2:
Maar het is veel beter verdraagbaar als je haar in de lengterichting van je vinger laat bijten dan met je vingers recht in haar mond.
Dus je plooit je wijsvinger op, houdt hem horizontaal en laat haar op het middelste stukje bijten. Dan doet het voor jou veel minder pijn.
#3453969
Jeejjjjjjj......tandjes :biggrin2:

Wat wij deden bij de eerste tandjes was een washandje natmaken en invriezen en daar lekker op laten knagen.
In de latere fase, toen hij al meer vastvoedsel kreeg, deed ik dat met brood....en dan vooral de korstjes.....lekker bevroren op laten knagen.

Maar het is gewoon even zoeken wat voor jullie dame werkt, hier was alles wat koud was favoriet bij doorkomende tanden en kiezen
#3453991
Siberienne schreef: zo 04 dec 2022, 12:08 Mijn oma gebuikte een fopspeen gedoopt in brandewijn met suiker - maar iets zegt me dat dat tegenwoordig not done is :biggrin2:

Leuk hoor, al die stapjes vooruit! Je klinkt zelf ook echt opgelucht en veel vrolijker!
Waaaaahaha nee die tip ga ik dan weer niet uitproberen.

Ja ik ben heel opgelucht en voel me zoveel lichter. Het leven is echt een stuk leuker geworden nu al die zorgen weggevallen zijn.

Dank voor alle tips dames. Tandenborstelset en bijtringen zijn besteld, washandje ligt in de vriezer, de brandewijnflesnblijf dicht ;). Het komt wel goed!
#3454022
MillyMol schreef: ma 05 dec 2022, 00:55 En een potje sudocrème voor als de billetjes ook mee gaan doen.

Voor de rest heb je je tot de tanden toe bewapend volgens mij… :biggrin2:

Hahahaha heerlijke woordgrap!

We gaan zo toch maar die gel met pijnstiller halen. Ik vind het ook wel een vrij pittig middeltje, maar gisteravond had ze weer zo last. Dan is slapen wel echt heel moeilijk en inmiddels zijn we alle drie wel een beetje erg moe. Dan toch maar liever op zo’n moment even wat pijnstilling en een betere nachtrust.

Vandaag een jaar geleden hadden we de positieve zwangerschapstest in handen. Ik zie ons zo weer zitten, vol ongeloof, giebelend van de overweldiging. Heel bijzonder om aan terug te denken.
#3455247
Gefeliciteerd met je halve verjaardag lieve Nina!

Een half jaar oud alweer. De tijd vliegt. Mijn lieve meisje, altijd vrolijk, altijd vol energie de wereld ontdekken. Ik ben stapeldol op je!
E977C048-F5CF-44A2-9B50-B63E44E80846.jpeg
E977C048-F5CF-44A2-9B50-B63E44E80846.jpeg (4 MiB) 423 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door