Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447826
MillyMol schreef: wo 03 aug 2022, 11:24 Jullie kennen haar het beste, dus volg je eigen gevoel. Alles wat wij hier opschrijven zijn niets meer of minder dan goedbedoelde suggesties. :-*

Geweldig om te lezen dat Nina in haar hummetje begint te komen! :D

Mijn oudste was ook een echte contactbaby: ‘s nachts altijd huilen en als ik dan met haar tegen me aan op de bank ging zitten viel ze meteen in slaap. Zodra ik haar weer terug in haar bedje legde begon ze weer. Het heeft me vele bijna slapeloze nachten gekost, maar het is goed gekomen.

De jongste had dat niet, maar die wilde absoluut geen flesje. Ook niet als daar afgekolfde melk in zat. Alleen de borst. Een speentje werd ook consequent uitgespuugd. Dat werd nogal een gedoe toen mijn verlof erop zat en ik weer moest werken. Ik had gelukkig een heel coulante leidinggevende waardoor ik steeds even weg kon om haar te voeden, maar man, wat was dat een gedoe. Ze heeft het echt nooit gedaan en is van de borst overgegaan op een drinkbeker. Eigenwijze drol was het. Maar ook die fase hebben we dus overleefd en nu zijn het twee fantastische volwassen vrouwen.

Wat ik maar wil zeggen: komt goed schatje. ;) :cool:
Natuurlijk komt het goed!

Poeh he, helemaal geen fles willen, dat is een flinke uitdaging! Gelukkig kon je het oplossen met je werk. Anders zit je er mooi mee, je kan je kind ook geen honger laten lijden.
#3447829
Vincent vertikte het ook. Krijsen! Dan maar met een teutbeker. Vanaf 6 maand lukte dat ook.. Moest ook wel want m'n borsten gingen telkens in progressieve staking van zodra het kind vaste voeding ging eten. >:( Wat ik ook probeerde... Dus moest er wel poedermelk bij.
Bij Maxime vond ik flesjes van Lansinoh. Die zijn echt zoals een borst, met uitrekken van de speen en al. Geweldige dingen ! Dat lukte dan wel na wat oefenen op zeer jonge leeftijd, toen het eigenlijk nog niet nodig was.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447879
Naam: Nina, draaideurcrimineel, outfit: offshoulder roze gestreept boevenpak, herhaaldelijk gepleegde misdaad: plassen zodra de luier weg is, mening over het gevangeniseten: duurt lang! Vonnis: voor elke overtreding tien extra knuffels van mama.
45CEE1A0-3BF7-4381-BE1F-EC037D163DF0.jpeg
45CEE1A0-3BF7-4381-BE1F-EC037D163DF0.jpeg (2.24 MiB) 733 keer bekeken
Door El_Kato
#3448182
Een beetje laat maar van harte gefeliciteerd met jullie knappe dochter :D Mooie naam ook!

Ik dacht ook dat het nog even zou duren :) Fijn dat alles goed gaat en jullie je draai hebben gevonden, zeg je dat zo ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3448202
El_Kato schreef: za 13 aug 2022, 10:15 Een beetje laat maar van harte gefeliciteerd met jullie knappe dochter :D Mooie naam ook!

Ik dacht ook dat het nog even zou duren :) Fijn dat alles goed gaat en jullie je draai hebben gevonden, zeg je dat zo ::)
Dank je wel!!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3448952
Twee maanden oud alweer!

Ze doet het prachtig! Groeit als kool, is (als haar buikje meewerkt) vrolijk en lief, krijgt al een eigen willetje. Ze wil minder bij me liggen, naast mij is nu ook goed. Ze worden echt heel snel groot!

De voeding blijft lastig. Op het eerste merk hypoallergeen deed ze het uiteindelijk niet zo goed. Na veel aandringen mochten we een andere voeding proberen. Dat ging veel beter. Maar nou blijkt dat merk heel slecht leverbaar (en dat is al heel lang zo, dus ik ben best boos dat ze ons dit merk hebben gegeven) en moeten we weer op een ander merk over.
Gelukkig hebben we met heel wat speurwerk nog een paar potten weten te bemachtigen en kan ze nog even op dit merk blijven. Even rust in de tent en dan langzaam overschakelen. En dan maar hopen dat ze het op dat merk ook goed doet.

Ze heeft al een maatje grotere kleertjes, kunnen we weer allemaal nieuwe schattige pakjes en truitjes kiezen. Zoals deze, al zou er zeker nog “and smiles for dad” bij moeten staan. Klein papa’s kindje is het :smitten:
1FD1CF6A-F7DF-45F9-BFA6-2E8FA59C30B9.jpeg
1FD1CF6A-F7DF-45F9-BFA6-2E8FA59C30B9.jpeg (3.44 MiB) 449 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3448954
:smitten: :smitten: :smitten:

Even een gek idee, zou het merk voeding in Duitsland ook / wel / makkelijker te krijgen zijn? Ik kan hier wel kijken en het dan opsturen of langsbrengen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3448955
Kim_S schreef: do 01 sep 2022, 09:48 :smitten: :smitten: :smitten:

Even een gek idee, zou het merk voeding in Duitsland ook / wel / makkelijker te krijgen zijn? Ik kan hier wel kijken en het dan opsturen of langsbrengen :)
Dat is heel lief van je. Maar helaas. Het wordt geproduceerd in Amerika en daar is het nog steeds een potje met de productie van babyvoeding. Ik weet nog dat toen ik zwanger was Biden een noodwet aan heeft genomen om de productie weer op gang te krijgen en toen zei ik nog hoe erg het moet zijn als je geen voeding voor je baby kan kopen. Nooit gedacht dat wij daar ook mee te maken zouden krijgen.

En alles wat ik zelf te pakken weer te krijgen moet ik zelf betalen. Wat ik met liefde doe, maar het is nogal prijzig. Het andere merk zou in theorie net zo goed moeten gaan en dan krijg ik het vergoed. Dus dat moet zijn kans maar krijgen, hoe spannend ik het ook vind.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3448958
Kaela schreef: do 01 sep 2022, 10:04 Dat is heel lief van je. Maar helaas. Het wordt geproduceerd in Amerika en daar is het nog steeds een potje met de productie van babyvoeding. Ik weet nog dat toen ik zwanger was Biden een noodwet aan heeft genomen om de productie weer op gang te krijgen en toen zei ik nog hoe erg het moet zijn als je geen voeding voor je baby kan kopen. Nooit gedacht dat wij daar ook mee te maken zouden krijgen.

En alles wat ik zelf te pakken weer te krijgen moet ik zelf betalen. Wat ik met liefde doe, maar het is nogal prijzig. Het andere merk zou in theorie net zo goed moeten gaan en dan krijg ik het vergoed. Dus dat moet zijn kans maar krijgen, hoe spannend ik het ook vind.
Logisch. Wel lastig!

Ik heb tegenwoordig ook "lijntjes" ( lees collega's :biggrin2: ) in Amerika, mocht het toch eens nodig zijn dan kan ik daar ook wel iemand vragen om wat op te sturen. Maar uiteraard is het het handigste via Nederland en de verzekering, zeker als het zo duur is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door