Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3446563
Lizzy schreef: do 30 jun 2022, 16:04 Waar ben jij? Mogen we hem mee naar huis nemen :angel2: ". Dat ik zei "Ja, breng maar terug als ie klaar is met puberen :biggrin2: ".
:biggrin2: :biggrin2:
Als de stoom weer eens uit mijn oren kwam omdat Pippa weer eens andere dingen deed dan ik wou en mensen dan zeiden "ohhh mevrouw, wat een schattig hondje heeft u" Dan zei ik " maandje lenen?!" :biggrin2:
Door smulpaap
#3446586
Oh dat gebeurt hier nog weleens hoor :biggrin2: dan staat de eigenwijze pet op . Trut zit op haar hol , even de butler testen
Dan komen er bv andere wandelaars aan , die tegen haar zeggen , ga naar baasje . Dan vertoon je charmant gedrag , en natuurlijk ... Dan krijg je de aandacht van de wandelaars. Hmmm ik ga met jullie mee . En dan naderen ze mij , mevrouw wat heeft u een schattig hondje :biggrin2: tja , leg dan maar eens uit dat je ondertussen op ontploffen staat

Zo is een vorige Russell m eens sneacky gesmeerd , we woonden nog op een flat , verderop de galerij woonde een vrijgezel van een jaar of 25 , ik trof haar gezellig naast de man aan , op de bank , gezellig samen aan de leverworst . Ik had al een vermoeden waar mevrouw zou kunnen zijn. En diezelfde muts had bij mijn ouders een eigen bed ::) daarvoor mocht ze tussen mijn ouders in slapen . Tot mijn vader op een ochtend zn toupet kwijt was :biggrin2: die had zij gepakt en was er op gaan liggen :biggrin2:
Door zurca
#3446594
Euuhh ja... ik zie nu dat ik in verleden tijd schreef maarre ze kan me nog steeds de middelvinger geven en eerst doen wat ze zelf wil doen. Om daarna te doen wat ik vroeg, vol overgave en met een blik van "ik doe het toch?je zei er niet bij wanneer ik het moest doen...dussss kom maar met die beloning "
::) :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3446673
smulpaap schreef: za 02 jul 2022, 22:12 Oh dat gebeurt hier nog weleens hoor :biggrin2: dan staat de eigenwijze pet op . Trut zit op haar hol , even de butler testen
Dan komen er bv andere wandelaars aan , die tegen haar zeggen , ga naar baasje . Dan vertoon je charmant gedrag , en natuurlijk ... Dan krijg je de aandacht van de wandelaars. Hmmm ik ga met jullie mee . En dan naderen ze mij , mevrouw wat heeft u een schattig hondje :biggrin2: tja , leg dan maar eens uit dat je ondertussen op ontploffen staat

Zo is een vorige Russell m eens sneacky gesmeerd , we woonden nog op een flat , verderop de galerij woonde een vrijgezel van een jaar of 25 , ik trof haar gezellig naast de man aan , op de bank , gezellig samen aan de leverworst . Ik had al een vermoeden waar mevrouw zou kunnen zijn. En diezelfde muts had bij mijn ouders een eigen bed ::) daarvoor mocht ze tussen mijn ouders in slapen . Tot mijn vader op een ochtend zn toupet kwijt was :biggrin2: die had zij gepakt en was er op gaan liggen :biggrin2:
Dacht even dat de zin zo zou gaan: die had zij gepakt en opgegeten ;D ;D
Had gekund toch? Laat me denken aan de hond die het kunstgebit van de baas van het nachtkastje had gepakt en tot gruzelementen gekauwd had ;D
Door yazzie
#3446678
;D ;D

Oh geweldig die verhalen over toupet en kunstgebit. Eén van mijn herders was ook zo'n grappenmaker. Nu heb ik tenminste 'normale' herders, maar Nick had altijd wel een onverwachte insteek op dingen. Zo linkte hij o.a. vissers die in zee aan het vissen waren aan tassen met voedsel op het strand... ::) :biggrin2: ;D Was ook altijd opletten en soms... was hij sneller. Je moet ook gewoon je gevulde koeken meteen opeten en niet op je tas laten liggen... ;)

Onvergetelijke herinneringen, blijft altijd leuk! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3446730
Mijn niet puber hond van 8 jaar komt in de tuin bij mijn ouders, zat bezoek lekker aan de lage tafel aan gebak en drankjes, hij loopt gewoon de tafel op om iedereen af te gaan ::) ;D
Doet ie anders echt nooit! :roflmao:
Gelukkig kon iedereen erom lachen...Maar heb nog nooit zo snel een tafel leeggeruimd zien worden, wat kan men dan snel zijn :biggrin2:

bij een puber hond heb je tenminste een excuus he ::)
Door Tanna
#3446735
smulpaap schreef: za 02 jul 2022, 22:12 Oh dat gebeurt hier nog weleens hoor :biggrin2: dan staat de eigenwijze pet op . Trut zit op haar hol , even de butler testen
Dan komen er bv andere wandelaars aan , die tegen haar zeggen , ga naar baasje . Dan vertoon je charmant gedrag , en natuurlijk ... Dan krijg je de aandacht van de wandelaars. Hmmm ik ga met jullie mee . En dan naderen ze mij , mevrouw wat heeft u een schattig hondje :biggrin2: tja , leg dan maar eens uit dat je ondertussen op ontploffen staat

Zo is een vorige Russell m eens sneacky gesmeerd , we woonden nog op een flat , verderop de galerij woonde een vrijgezel van een jaar of 25 , ik trof haar gezellig naast de man aan , op de bank , gezellig samen aan de leverworst . Ik had al een vermoeden waar mevrouw zou kunnen zijn. En diezelfde muts had bij mijn ouders een eigen bed ::) daarvoor mocht ze tussen mijn ouders in slapen . Tot mijn vader op een ochtend zn toupet kwijt was :biggrin2: die had zij gepakt en was er op gaan liggen :biggrin2:
Ik zie ze zitten, samen op de bank! ;D
Laatst gewijzigd door Tanna op za 09 jul 2022, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3446742
Kaio schreef:Mijn niet puber hond van 8 jaar komt in de tuin bij mijn ouders, zat bezoek lekker aan de lage tafel aan gebak en drankjes, hij loopt gewoon de tafel op om iedereen af te gaan ::) ;D
Doet ie anders echt nooit! Afbeelding
Gelukkig kon iedereen erom lachen...Maar heb nog nooit zo snel een tafel leeggeruimd zien worden, wat kan men dan snel zijn :biggrin2:

bij een puber hond heb je tenminste een excuus he ::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door smulpaap
#3446827
Wij kwamen vanavond een man met teckel tegen . Even een praatje, de man had toch alle tijd :biggrin2: hij zei , ik ben van vorige honden gewend dat ze vlot mee wandelen . Dat zit er met deze niet in . Die deed ook eeuwen over een stukje van 100 meter
En. Ik moet vooral niet te ver gaan , anders wil ie echt niet meer mee
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3446904
Bedankt voor alle leuke verhalen en het hart onder de riem!
Hij wil wel heel graag naar buiten en lopen, maar inderdaad op zijn voorwaarden. Dat is wel eens lastig als je nog kinderen uit school te halen hebt en meneer net 10 min daarvoor besloot wakker te worden en het zijn wandeltijd is ;D

We hebben nu een 3-tal lessen van de 'gehoorzame huishond' erop zitten en hij is BY FAR de slechtst oplettende hond in de klas. Ja, hij let wel op, maar niet op mij ;) Daarentegen doet hij de "speciale" oefening op het einde van de les (over iets heen of door iets heen of een of ander obstakel) altijd als beste, dus wat dat betreft ben ik wel trots! Hij is ook super sociaal en doet echt nooit lelijk tegen een andere hond. Ik hoop dat dat zo zal blijven!

Inmiddels ook een adresje gevonden waar hij zo nu en dan een dagje/nachtje/vakantie zou mogen verblijven en met die mensen en hun hond kennisgemaakt. Ze hebben ook een teckel en beide honden mogen elkaar dus dat is fijn. De man van het gezin is hondentrainer en opgeleid door Monique Bladder dus helemaal top :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3446908
Cooper en Yil schreef: ma 11 jul 2022, 10:53 Bedankt voor alle leuke verhalen en het hart onder de riem!
Hij wil wel heel graag naar buiten en lopen, maar inderdaad op zijn voorwaarden. Dat is wel eens lastig als je nog kinderen uit school te halen hebt en meneer net 10 min daarvoor besloot wakker te worden en het zijn wandeltijd is ;D

We hebben nu een 3-tal lessen van de 'gehoorzame huishond' erop zitten en hij is BY FAR de slechtst oplettende hond in de klas. Ja, hij let wel op, maar niet op mij ;) Daarentegen doet hij de "speciale" oefening op het einde van de les (over iets heen of door iets heen of een of ander obstakel) altijd als beste, dus wat dat betreft ben ik wel trots! Hij is ook super sociaal en doet echt nooit lelijk tegen een andere hond. Ik hoop dat dat zo zal blijven!

Inmiddels ook een adresje gevonden waar hij zo nu en dan een dagje/nachtje/vakantie zou mogen verblijven en met die mensen en hun hond kennisgemaakt. Ze hebben ook een teckel en beide honden mogen elkaar dus dat is fijn. De man van het gezin is hondentrainer en opgeleid door Monique Bladder dus helemaal top :biggrin2:
Dat is denk ik een van de voordelen van een kleinere hond. Ik heb hier helaas nog niemand kunnen vinden waar een van onze honden (die niet alleen kan zijn) heel af en toe voor een paar uurtjes heen zou kunnen. Gisteren bijvoorbeeld waren we even bij de nieuwe buren op een kennismakingsbijeenkomst. Het heeft ons alles bij elkaar een autorit van 2 uur gekost om de hond even onder te brengen. Mijn zoon is de enige die af en toe op kan passen en die woont een half uur hier vandaan. Klinkt trouwens wel grappig, een autorit van 2 uur om bij de buren op de koffie te gaan. ;D
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3446910
Doranto schreef: ma 11 jul 2022, 14:07 Dat is denk ik een van de voordelen van een kleinere hond. Ik heb hier helaas nog niemand kunnen vinden waar een van onze honden (die niet alleen kan zijn) heel af en toe voor een paar uurtjes heen zou kunnen. Gisteren bijvoorbeeld waren we even bij de nieuwe buren op een kennismakingsbijeenkomst. Het heeft ons alles bij elkaar een autorit van 2 uur gekost om de hond even onder te brengen. Mijn zoon is de enige die af en toe op kan passen en die woont een half uur hier vandaan. Klinkt trouwens wel grappig, een autorit van 2 uur om bij de buren op de koffie te gaan. ;D
Ja dat hebben wij gehad toen we 2 nachtjes naar de Efteling gingen. We hadden een adresje in onze woonplaats gevonden maar tijdens een proefdagje en nachtje werd ik al na 1,5 uur gebeld dat ik hem op kon halen ;D De honden van de dame in kwestie konden niet omgaan met het puppengedrag van onze Cooper. Dus dat werd hem niet, toen mocht hij gelukkig bij de fokker die paar nachtjes, maar ja dat is 3 uur rijden van onze woonplaats. Ach ja, je moet wat :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3446914
Lizzy schreef: ma 11 jul 2022, 18:11 Afbeelding

Wij komen dus ook echt nergens.

Dus een goede opvang voor je hond? Houd deze inderdaad maar in ere ;D!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is dus hier ook de voornaamste reden dat we nog niemand hebben ::) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3446942
Lizzy schreef: ma 11 jul 2022, 18:11 Afbeelding

Wij komen dus ook echt nergens.

Dus een goede opvang voor je hond? Houd deze inderdaad maar in ere ;D!!!!!!!!!!!!!!!!
Heel herkenbaar! Er zijn zat mensen in teckelgroepen op FB te vinden die willen oppassen e.d. maar de manier waarop er met de hond wordt omgegaan vind ik heel belangrijk. Vooral force free in de omgang en training met je hond is iets wat niet iedereen naleeft. Dus hoe lief iemand ook kan zijn, als ik dingen hoor als "oh dat vechten ze onderling wel uit, die van ons zet hem wel op zijn plek" of "een hond moet zijn plaats weten" dan hoeft het van mij al niet. Erg lastig dus :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door