Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3446412
Het zoveelste topic over teken. Maar ik weet niet meer wat ik moet doen.
We zitten op de veluwe en de jongens zitten constant onder de teken. Loslopende, vastgezogen levend, half dood en sommige dood.
Ze dragen een seresto band met daarbij ook nog een natuurlijke menforsan band.
Maar het helpt geen donder.
Ik heb nog practic druppels en advantix bij me maar weet niet of ik die bij Despa mag gebruiken.
Het is om hopeloos van te worden.
Door Anne in Zweden
#3446421
Zwarte kummelolie (nigella sativa) op hun vacht smeren? Het schijnt dat teken daar niet van houden. Ik heb begrepen dat kokosolie ook goed werkt als je de vacht ermee inwrijft, maar heb eerlijk gezegd persoonlijk met geen van beide ervaring.

Wat een ellende. En wat een verschil met bij ons in noordelijk Zweden: ik heb bij 4 honden deze zomer zegge en schrijve twee teekjes gevonden tot op heden. De teken waren nog zo klein dat ik ze bijna wilde gaan bijvoeren. Voordat ik ze dooddrukte. :biggrin2:
Door Lizzy
#3446423
tt-tjes schreef: wo 29 jun 2022, 09:36 Het zoveelste topic over teken. Maar ik weet niet meer wat ik moet doen.
We zitten op de veluwe en de jongens zitten constant onder de teken. Loslopende, vastgezogen levend, half dood en sommige dood.
Ze dragen een seresto band met daarbij ook nog een natuurlijke menforsan band.
Maar het helpt geen donder.
Ik heb nog practic druppels en advantix bij me maar weet niet of ik die bij Despa mag gebruiken.
Het is om hopeloos van te worden.
Ik hoor en lees overal dat Seresto geen reet meer helpt. En dat de Veluwe een drama is.

Alle gif is gif, dat hoef ik jou niet te vertellen....

Maar dit staat in de bijsluiter van Practic:

Contra-indicatie(s)
Niet toedienen aan honden met een leeftijd minder dan 8 weken of aan honden die minder wegen dan 2 kg.
Niet toedienen in geval van een bekende overgevoeligheid voor verbindingen behorende tot de phenylpyrazole
klasse of één van de hulpstoffen.
Niet toedienen aan zieke of herstellende dieren.
Dit product is speciaal ontwikkeld voor honden. Niet toedienen aan katten, dit kan tot overdosering leiden.
Niet toedienen aan konijnen.

Dus die kun je gebruiken.

Bij Advantix staat in de bijsluiter:

Niet te gebruiken: (contra-indicaties)
Advantix mag niet gebruikt worden bij alle katten, pups die jonger zijn dan 7 weken, pups die een lichaamsgewicht onder 1,5 kg hebben en bij honden die overgevoelig zijn voor de werkzame bestanddelen of hulpstoffen.

Dus die mag je ook gebruiken.

En ja, alle natuurlijke middelen helpen naar mijn beleving geen bal als de hoeveelheid teken zo hoog is. Had je een kortharige hond zou ik zeggen "pak de vlooienkam en kam ze na de wandeling een keer of 3" maar met langharige honden is dat ook geen optie.

Ik heb bij Sjoerd nauwelijks teken en die krijgt Spagyriek Parasieten complex. Ik geef dat inwendig. Kan toeval zijn natuurlijk maar ik vind het wel opvallen. Maar daar ga je niet op korte termijn aan kunnen komen want dat kun je bij Diane Sari bestellen maar volgens mij is zij op vakantie (ik wilde namelijk ook voor de meiden gaan bestellen). Heb even gekeken, tot 24 juli gesloten dus daar heb je nu niks aan...

Ik ben behoorlijk gecharmeerd van de producten van Krachtig Kruid en die hebben ook een middel tegen parasieten, uitwendig: https://krachtigkruid.nl/webshop#!/Krac ... =129786003. Alleen wel ook pas weer open op 1 juli volgens mij.

Ik ben echt heel erg anti gif op honden maar ik snap je paniek wel hoor! Met deze hoeveelheid teken is het eigenlijk geen doen meer, zeker niet met een langharige hond.....
Door Lizzy
#3446424
Anne in Zweden schreef: wo 29 jun 2022, 11:46 Zwarte kummelolie (nigella sativa) op hun vacht smeren? Het schijnt dat teken daar niet van houden. Ik heb begrepen dat kokosolie ook goed werkt als je de vacht ermee inwrijft, maar heb eerlijk gezegd persoonlijk met geen van beide ervaring.

Wat een ellende. En wat een verschil met bij ons in noordelijk Zweden: ik heb bij 4 honden deze zomer zegge en schrijve twee teekjes gevonden tot op heden. De teken waren nog zo klein dat ik ze bijna wilde gaan bijvoeren. Voordat ik ze dooddrukte. :biggrin2:
Ik heb ook gelezen dat je die kummelolie inwendig moet geven. Dus in en uitwendig.

De natuurlijke weg is uiteraard gezonder om te bewandelen... Waar je je hond mee in kunt sprayen is appelazijn (troebel) + neemolie. En eventueel die druppels van krachtig kruid erdoor mengen. Als je daar nu niet aan kunt komen (ik heb nog geen neemolie in NL kunnen kopen dus bestel het in de US): alleen appelazijn schijnt ook al iets te doen.

Ben bang dat je al geen EM kralenband hoeft te proberen (ik heb meerdere kennissen die daar bij zweren) omdat dit ook wat inwerktijd heeft, maar dat weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3446426
Als er echt zoveel teken zijn, zou er bij mij (indien mogelijk voor de hond) toch een pipet op gaan.
Tekenbeten zijn ook niet zonder gezondheidsrisico's en dan wegen in dit geval de voordelen van een pipet toch zwaarder dan de nadelen.
Die producten die Lizzy noemt zijn dan goed om te bekijken voor in de toekomst, maar voor nu zou ik persoonlijk even naar de grove middelen grijpen. Tenzij er aanwijzingen zijn dat hij er niet tegen kan natuurlijk.
Door smulpaap
#3446429
Ik zit momenteel met hetzelfde
Verhuisd naar Drenthe, geweldig . Maar ik moet helaas ook gif inzetten . Ik gebruik Advantix pipetten , die zijn tot nu toe afdoende . De eerste keer was ze een beetje uit haar doen, slaperig , diarree geen eetlust
Ik heb een teek van haar tandvlees af moeten halen , vulva , anus ,oor ,vlak boven haar oog . Ook geen pretje . Ze zit momenteel nog vol in haar vacht , en zonder gif is het momenteel niet te doen
Door tt-tjes
#3446435
Dan gaat er straks nog practic op. Heb net al weer een vastgezogen van Asha afgeplukt en een paar lopende bij Despa.
Indien nodig kan ik er dat nog een beetje er af wassen, mocht er een reactie zijn.
Door Cindy de Wolf
#3446438
Het is echt drama dit jaar. In de meivakantie in de Ardennen had ik ze behandelt met advantix nou alleen van de ochtendwandeling haalde we er 50-60 vanaf :-X voor de zomervakantie scaliborbanden besteld maar na omdoen een dag of 10-14 verder, was Jazz hangerig en niet eten en DAT laatste is een teken aan de wand.Band af en in de avond weer normaal. Revy was ook erg hangerig/uit zijn humeur, band af binnen een paar uur hersteld. Dus tsja iets met kuur en kwaal. Ik ben nu gemalen fenegriekzaad door het voer gaan mengen dat schijnen teken ook not amusing te vinden. We gaan het zien vanaf midden juli. Maar dit jaar is echt drama qua teken! En Bravecto, simparica, Nexquard dat komt er bij mij never nooit niet in.
Door Lizzy
#3446439
Het is inderdaad nog nooit zo erg geweest met de teken... Ik heb dit jaar al meer volgezogen teken op de grond terug gevonden (en ik controleer mijn honden echt minimaal 3 keer per dag van kop tot staart) dan in de afgelopen 5 jaar bij elkaar :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3446447
Ook hier in de bossen is het dit jaar vreselijk met de teken, volgens mij helpt helemaal niets meer.
Zeker Billie is wel heel erg aantrekkelijk.
Door hannabelgje
#3446452
Hier werkt de seresto nog prima, sinds ze die om heeft geen teek meer gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door tt-tjes
#3446456
Cindy de Wolf schreef:Het is echt drama dit jaar. In de meivakantie in de Ardennen had ik ze behandelt met advantix nou alleen van de ochtendwandeling haalde we er 50-60 vanaf :-X voor de zomervakantie scaliborbanden besteld maar na omdoen een dag of 10-14 verder, was Jazz hangerig en niet eten en DAT laatste is een teken aan de wand.Band af en in de avond weer normaal. Revy was ook erg hangerig/uit zijn humeur, band af binnen een paar uur hersteld. Dus tsja iets met kuur en kwaal. Ik ben nu gemalen fenegriekzaad door het voer gaan mengen dat schijnen teken ook not amusing te vinden. We gaan het zien vanaf midden juli. Maar dit jaar is echt drama qua teken! En Bravecto, simparica, Nexquard dat komt er bij mij never nooit niet in.
Scalibor konden die van mij ook niet tegen. En idd, die tabletten begin ik ook niet aan. Dat risico vind ik te groot.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door