Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3446371
Ik vind die paal daar prima staan, kunnen ze lekker naar buiten kijken!

En maak je geen zorgen, 24 uur is inderdaad veel te kort om iets te kunnen zeggen over hoe een kat zich zal ontwikkelen in een nieuw thuis. Sokjes, die als straatkitten van ongeveer een halfjaar oud bij ons kwam, heeft 7 weken onder ons bed in een dichte slaapkamer gezeten, bang voor alles en iedereen en de hele wereld. Het hangt allemaal af van de ervaringen die de kat eerder heeft opgedaan. Maar ook dat is goed gekomen, en dat zal het met Chaplin ongetwijfeld ook!

Maar ik snap best dat je zou willen dat het sneller gaat. :-*
#3446373
Het is ook allemaal zo nieuw!

Onze Luis is zo'n lieve kater bij ons. Komt bij ons liggen en laat het liefst z'n buikje krabbelen, ik kan hem dragen, medicatie geven met de hand, nagels knippen enz...

Maar... Als we hem zouden herplaatsen, dat duurt dat minstens 2 weken voor je hem kan benaderen, dat weten we zo..
We hebben doorgaans een of 2 keer per jaar een oppas aan huis, ze is zeker al 6 keer geweest. Steeds een week of langer komt ze hen verzorgen. En pas vorige keer kon ze hem eindelijk, op de laatste dag, zover krijgen dat hij tevoorschijn kwam. De eerste dagen kruipt hij in een hoek en gaat zitten blazen. En hij zou krabben hoor, dan. Iets wat hij bij ons echt nooit nooit nooit doet.
En dat is dan nog gewoon thuis. Laat staan ergens anders... Ik moet er niet aan denken!

Katten houden niet van veranderingen. Echt niet.. En daardoor kunnen ze echt wel tijd nodig hebben om te wennen. Ookal is er geen mishandeling geweest of zo.
#3446374
Katten zijn daarin echt wezenlijk anders dan honden, ze zijn er pas 24 uur
In die 24 uur is er al wel bewogen, gegeten en op de bak gegaan.. ik vind dat voor volwassen katten echt heel wat. Katten houden over het algemeen niet van grote veranderingen
Dat betekent echt niet dat er persé sprake is van een heel traumatische achtergrond, de mijne gedroegen zich zo toen ze samen met mij en een berg van hun eigen spullen ergens gingen logeren .

Misschien vind hij het de komende weken wel veilig om onder je bed, in een kast of achter de wasmachine te wonen en inspecteert ie jou en je wereld 's nachts of als je rustig op de bank zit te netflixen.
#3446375
Ik sluit me bij de rest aan. Otje was ook flauw tegen elke oppas en uit logeren was een drama. Pluk, die graatmager van straat is gehaald vond altijd alles en iedereen best. Otje hadden we van kitten af aan.
Laatste keer vakantie twee jaar terug. Eerst hebben we zelf twee weken met haar in het huis van mijn vriendin opgepast. Korte tijd later Otje daar logeren, mijn vriendin kent ze al van jongs af aan. Drama. Al die tijd blazen, verstoppen en moeilijk doen.

Geef het gewoon tijd en rust. Komt echt wel goed. Ze doen en durven al zoveel in zo korte tijd!
#3446381
Ok, dank jullie wel voor de reacties :-* :-* … mijn vermoeden en gedachtes waren dus niet zo raar 😉…. Ben al superblij dat Charlie zo makkelijk te benaderen is en dat ik veel kan met en bij hem… Als ie iets niet wil, tikt ie met zn poot tegen mn hand en dan stop ik ☺️….. Hij slaapt al echt ontspannen op mn bed (niet zn kop optillen als ie mij hoort)….. Heb ook met de collega die mee was, gesproken, en Chaplin is gewoon moeilijker…. En dat heeft tijd nodig….. Het is al een groot verschil russen waar hij zat en mijn huis…. Ik ben echt rustig en relaxed….
Maar het leert mij ook veel hoor…. Maar soms is het frustrerend…. Heb een aanmoediging nodig om door te gaan waar ik mee bezig ben ;) :-* :-* :-* :-* :-*

Ik geniet ervan als ik Charlie ff kan kriebelen over zn koppie of onder zn kinnetje 😍….. en dat geeft mij ook vertrouwen en moed om door te gaan…..
#3446391
Dinky heeft bij ons ook de eerste 3 dagen onder stoel verstopt gezeten voordat ze echt op verkenning ging terwijl wij rustig op de bank zaten. Daarna durfde ze voorzichtig op afstand door de kamer te lopen terwijl wij rustig op de bank zaten. Toen hebben we vanaf de bank voorzichtig haar naam geroepen en toen ging ineens de staart omhoog en kwam ze naar ons toe omdat ze haar naam herkende. De dagen daarvoor onder de bank reageerde ze daar nog niet op dus eerste ontdooien was daarvoor wel noodzakelijk.
Wat dat betreft is 24 uur nog helemaal niets qua tijd ;)
Inmiddels is dinky de grootste knuffel kont voor ons en is ze in de loop der jaren ook minder angstig geworden voor bezoek en snapt ze dat ze daar ook vaak wel voorzichtig knuffels kan halen :biggrin2:

En prachtige plek voor de krabpaal zo bij het raam :cool:
#3446398
En honden en katten zijn idd wezenlijk anders.

Om maar een voorbeeld te geven: de deurbel gaat...
De gemiddelde hond vliegt, al dan niet blaffend, naar de deur. Kijken wie er is, zeggen dat het zijn huis is.
De gemiddelde kat vlucht naar haar veilig plekje. Als je geluk hebt wordt er vanop veilige afstand gekeken wie of wat er aan de deur is en komen ze na een paar tellen als het bezoek zit wel eens kijken. Sommige katten zie je gewoon niet meer als er bezoek is.
Dat wil niet zeggen dat ze meteen weer bang zijn in huis of niet op hun gemak. Ze zijn gewoon achterdochtiger en voorzichtiger en bewaken hun huis of baas niet. Ze zien er het nut niet van in om aan de deur te staan, en voelen zich vaak veiliger op een rustig plekje in huis.

Zorg gewoon dat een kat altijd een veilig plekje heeft (weggestopt of net hoog) waar ze altijd heen kan als ze dat wil, en dan voelt die zich wel goed hoor.
#3446420
image.jpg
image.jpg (1.28 MiB) 548 keer bekeken
Even een close-up van Charlie….. Zoals jullie kunnen zien, heeft ie een vies bekje van alles wat er uit loopt (mist voortandjes) en zn tongetje hangt er uit…… Ik heb nog niet geprobeerd om het schoon te maken… wil em nog iets meer op zn gemak laten voelen… Loopt wel af en toe als een hondje achter me aan om iets lekkers te halen of om ff lekker gekriebeld te worden 😍….. Jammer dat de heren s nachts de woonkamer onveilig maken, anders had ik van Chaplin ook een foto kunnen maken 😊
#3446433
Hmmmm...

Hebben ze zijn tandjes nagekeken? Z'n kiezen?
Ik vind het zo gek dat hij zn snoet zelf niet schoon houdt. Zou denken dat dat misschien pijn doet. Dat hij tandvleesontsteking heeft of zo? Zou ook daarvan kunnen zijn dat ie z'n tongetje laat hangen en wat kwijlt. Dat komt normaal niet van een paar voortandjes te missen...
#3446437
Ik heb Charlie vanochtend wel zn bekje zien schoonmaken met zn pootje (pootjes zien er ook vies uit)… Mevrouw vertelde dat er wat tandjes zijn verwijderd en dat zn tongetje daardoor naar buiten hangt…. Zn vacht is ook niet heel erg mooi, goede borstelbeurt nodig :-\ …. Er zit iets van een boskat in, dr zitten lange plukken tussen, maar ook stukken met een iets korte vacht… 100% boskat is hij niet (denk ik)……
#3446441
Nee, zeker niet.. Die zijn om te beginnen al gigantisch.
Er zijn tegenwoordig al best veel htk-katten met een langhaargen. Daarvoor hoeven het geen raskat kruisingen te zijn.

Dat er stukken korter zijn kan natuurlijk ook komen door als er klitten vormen en ze er na verloop van tijd uit vallen.
Maar vond hij borstelen niet erg fijn?

Normaal zou hij zich toch wat beter moeten verzorgen. Maar goed, je kan hem daar natuurlijk ook wat tijd in geven. Het kan ook zeker door het verhuizen komen dat hij daar geen zin in heeft.
Ik zou wel navragen hoe dat precies met z'n tanden zat. Is er sprake van FORL of niet. Waarom zijn die tanden verwijderd en welke precies.
Je hoeft er zeker nu nog niet mee naar de DA te hollen, maar voor in de toekomst wil je dat wel weten.
#3446444
pearlsofpassion schreef:Nee, zeker niet.. Die zijn om te beginnen al gigantisch.
Er zijn tegenwoordig al best veel htk-katten met een langhaargen. Daarvoor hoeven het geen raskat kruisingen te zijn.

Dat er stukken korter zijn kan natuurlijk ook komen door als er klitten vormen en ze er na verloop van tijd uit vallen.
Maar vond hij borstelen niet erg fijn?

Normaal zou hij zich toch wat beter moeten verzorgen. Maar goed, je kan hem daar natuurlijk ook wat tijd in geven. Het kan ook zeker door het verhuizen komen dat hij daar geen zin in heeft.
Ik zou wel navragen hoe dat precies met z'n tanden zat. Is er sprake van FORL of niet. Waarom zijn die tanden verwijderd en welke precies.
Je hoeft er zeker nu nog niet mee naar de DA te hollen, maar voor in de toekomst wil je dat wel weten.
Ik heb nog geen borstel gekocht, zat in de planning, maar vergeten :-\ … Volgens mevrouw kon ze em wel een beetje borstelen…. Gezien de omstandigheden daar in huis, denk ik, dat de katten zich niet erg op hun gemak hebben gevoeld…..

Wat betreft de tanden, daar ga ik nog wel even achteraan…. Moet zeggen dat Charlie zich heel snel hier thuis voelt en hoop binnenkort meer met hem te kunnen doen zoals een goede borstelbeurt en zn bekkie en pootjes schoonmaken….
#3446522
Ook, naast ontworming en pipet, gevraagd naar de missende tandjes:
Charlie heeft alleen nog maar zn hoektanden, de rest heeft ie niet meer, dat is bij de eigenaar in Spanje gebeurd. Waarschijnlijk ontstoken tandvlees denkt mevrouw….. Hij heeft verder geen problemen met de brokjes eten…..

Oh, enne… Chaplin kwam gister ineens zomaar onder de bank vandaan!!! En hij kwam zowaar een paar kriebeltjes van mij halen 🥰…. Hij heeft aardig zitten spelen vannacht (tenminste ik denk dat hij dat is geweest 😉)…..
#3446653
image.jpg
image.jpg (2.41 MiB) 428 keer bekeken
Charlie is al lekker op zn plekje hier …… Af en toe even bij mij op de bank, vooral als ik s ochtends mn bed uit ben en ik vind dat het nog geen etenstijd is 😉……. Voor de rest slapen op de krabpaal…… Heb em gister ook al een beetje kunnen borstelen….. Hij vindt het nog niet heel fijn, dus als ie er genoeg van heeft, haalt hij zachtjes uit naar mn hand…… Eten doet ie als de beste 🤣🤣….. Alles is tot nu toe lekker…. Hij zit nu toevallig voor het eerst op de vensterbank naar buiten te kijken…..
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (1.84 MiB) 428 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door