Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3446139
Ik heb bovenstaande antwoorden nog niet gelezen maar: PUUR POLLEN!!!!!! Leo en ik zijn allebei super allergisch voor gras pollen. We beginnen in februari. Sinds we daarmee begonnen zijn nog nauwelijks last. Ik ben het 1 jaar vergeten in februari en heb het niet strikt ingenomen dat jaar; behhhh, daar had ik spijt van!!!! En daarnaast innemen: Quercetine.
Door marina
#3446142
Ik heb ook grazax geprobeerd maar was daar super allergisch voor ::) . Heb daarna gewone immunotherapie gedaan met injecties, is echt een intensief traject met elke maand een injectie in het ziekenhuis plus daarna verplicht een half uur wachten daar. Ik werkte toen nog in het ziekenhuis dus kon in m'n pauze, dat was goed te doen. Denk dat mijn klachten daardoor met 80% verminderd zijn. Is nu een jaar of 10 geleden dat ik dat gedaan heb.
Nu gebruik ik als ik last heb neusspray met corticosteroïden (gewoon bij de apotheek in dl te krijgen) en levocetrizine.
Ik ben zeg maar gegaan van stront benauwd zodra ik bij de wei van mijn paard in de buurt kwam gegaan naar ik moet in de zomer oppassen als ik hooi voer en niet in bloeiend gras gaan liggen.
Door Too
#3446146
Lizzy schreef: di 21 jun 2022, 18:06 Ik heb bovenstaande antwoorden nog niet gelezen maar: PUUR POLLEN!!!!!! Leo en ik zijn allebei super allergisch voor gras pollen. We beginnen in februari. Sinds we daarmee begonnen zijn nog nauwelijks last. Ik ben het 1 jaar vergeten in februari en heb het niet strikt ingenomen dat jaar; behhhh, daar had ik spijt van!!!! En daarnaast innemen: Quercetine.
Lizzy welke dosering hanteren jullie voor quercetine?
Lijkt me ook een kandidaat voor/tegen netelroos
Gebruikersavatar
Door doranto
#3446147
Mijn zus heeft al jaren heel erg veel baat bij honing.
Het moet wel persé honing van een plaatselijke imker zijn, dus niet uit de winkel of van een andere streek. Ook mag de honing nergens doorheen worden gemengd maar moet puur worden gebruikt, anders werkt het niet.
Zij raadt dus aan om naar een imker in de buurt te gaan, die weten alles over de verschillende soorten honing en hooikoorts, en kunnen goede adviezen geven. Volgens mijn zus, zijn hooikoorts patiënten dan ook zo'n beetje hun voornaamste klanten.
Je moet wel stug volhouden. Het eerste jaar heeft ze de honing tot het najaar gebruikt en er weinig baat bij gehad. Het jaar erop is ze in het vroege voorjaar weer begonnen en toen werkte het heel goed. Ze hoeft niet meer te niezen, haar neus zit niet meer verstopt en ze hoeft haar ogen nog maar 1x per dag te druppelen i.p.v. 6x. Ze druppelt nu alleen nog maar 's-ochtends voordat ze de deur uitgaat, en 's-avonds na het eten neemt ze een lepel honing. Ze heeft dan de hele dag nergens last van. Als oogdruppels gebruikt ze momenteel hooikoorts-oogdruppels van A.Vogel, maar ze heeft ook wel eens Prevalin gehad en dat werkte ook goed in combinatie met de honing zegt ze.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3446159
Dankjulliewel voor de ideeën allemaal.

Iedere dag smeltabletjes zou ook te doen zijn.
Nou die resultaten met de injecties klinken ook super en dat dus al 10 jaar lang.

Injecties in het zkh wordt wel wat lastiger. Nu met al die coronashit plus een eind rijden. Hier kun je niet zomaar naar zkh in Duitsland. ( naast het feit dat ik dan lang met mondkap op zit, kan er niet goed in ademen zeker nu niet, wordt soms slecht van de lijmgeur, en vezeltjes die kriebelen ( = niezen en hoesten) etc, ben wel vaker bijna omgevallen ermee, en zolang het kort op moet gaat het, maar bijvoorbeeld een half uur staand wachten ging niet goed, en toen had ik geen last van de longen. En je moest eens wagen om het even van je neus te halen om te ademen ! Nee dat gedoe lukt me nu dus helaas niet) Maar hier mag je dus eerst nog ergens eerst een test gaan regelen , dat allemaal zoek ik gewoonweg niet meer.

Puur pollen klinkt ook goed!

Maar nu opstarten met zoiets terwijl je al overreageerd heeft toch geen nut? Omdat het met kleine dosis eraan wennen is en ik nu sowieso te veel dosis binnenkrijg door de omgeving? Of kan iemand uitleggen dat het wel nuttig is? Dat dat anders werkt ?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3446160
Kaio schreef: wo 22 jun 2022, 09:42 Dankjulliewel voor de ideeën allemaal.

Iedere dag smeltabletjes zou ook te doen zijn.
Nou die resultaten met de injecties klinken ook super en dat dus al 10 jaar lang.

Injecties in het zkh wordt wel wat lastiger. Nu met al die coronashit plus een eind rijden. Hier kun je niet zomaar naar zkh in Duitsland. ( naast het feit dat ik dan lang met mondkap op zit, kan er niet goed in ademen zeker nu niet, wordt soms slecht van de lijmgeur, en vezeltjes die kriebelen ( = niezen en hoesten) etc, ben wel vaker bijna omgevallen ermee, en zolang het kort op moet gaat het, maar bijvoorbeeld een half uur staand wachten ging niet goed, en toen had ik geen last van de longen. En je moest eens wagen om het even van je neus te halen om te ademen ! Nee dat gedoe lukt me nu dus helaas niet) Maar hier mag je dus eerst nog ergens eerst een test gaan regelen , dat allemaal zoek ik gewoonweg niet meer.

Puur pollen klinkt ook goed!

Maar nu opstarten met zoiets terwijl je al overreageerd heeft toch geen nut? Omdat het met kleine dosis eraan wennen is en ik nu sowieso te veel dosis binnenkrijg door de omgeving? Of kan iemand uitleggen dat het wel nuttig is? Dat dat anders werkt ?
Dat je op een andere manier al bloot wordt gesteld, schijnt daarbij niet zoveel uit te maken. Maar voor het seizoen er mee starten wordt volgens mij wel altijd geadviseerd.
Door eelke
#3446170
Doranto schreef: wo 22 jun 2022, 10:37 Dat je op een andere manier al bloot wordt gesteld, schijnt daarbij niet zoveel uit te maken. Maar voor het seizoen er mee starten wordt volgens mij wel altijd geadviseerd.
Ja, al kreeg ik ook niet helemaal duidelijk waarom dan precies. Was een beetje, het wordt geadviseerd maar in het seizoen kan ook. Weinig onderbouwing kunnen vinden.

In het geval van de grazax kan het wel slim zijn om in januari te starten, want ze zijn duur, dus je eigen risico is er zo doorheen. Dan is het zonde als je in het najaar start, want nog weinig effect, maar wel nog de rekening van dat jaar.
Door Lizzy
#3446171
Kaio schreef: wo 22 jun 2022, 09:42 Dankjulliewel voor de ideeën allemaal.

Iedere dag smeltabletjes zou ook te doen zijn.
Nou die resultaten met de injecties klinken ook super en dat dus al 10 jaar lang.

Injecties in het zkh wordt wel wat lastiger. Nu met al die coronashit plus een eind rijden. Hier kun je niet zomaar naar zkh in Duitsland. ( naast het feit dat ik dan lang met mondkap op zit, kan er niet goed in ademen zeker nu niet, wordt soms slecht van de lijmgeur, en vezeltjes die kriebelen ( = niezen en hoesten) etc, ben wel vaker bijna omgevallen ermee, en zolang het kort op moet gaat het, maar bijvoorbeeld een half uur staand wachten ging niet goed, en toen had ik geen last van de longen. En je moest eens wagen om het even van je neus te halen om te ademen ! Nee dat gedoe lukt me nu dus helaas niet) Maar hier mag je dus eerst nog ergens eerst een test gaan regelen , dat allemaal zoek ik gewoonweg niet meer.

Puur pollen klinkt ook goed!

Maar nu opstarten met zoiets terwijl je al overreageerd heeft toch geen nut? Omdat het met kleine dosis eraan wennen is en ik nu sowieso te veel dosis binnenkrijg door de omgeving? Of kan iemand uitleggen dat het wel nuttig is? Dat dat anders werkt ?
Volgens mij werkt het niet als je nu nog begint. Hoewel ik ook wel heb gehoord dat het kan maar dan moet je 1 keer daags 2 druppels nemen en dat een week achter elkaar en dan daarna over naar 2 keer per week 2 druppels. Maar ik denk zelf dat het zinloos is. Aan de andere kant kan het ook geen kwaad om het te proberen.

Ik zou voor nu eerder op Quercetine vertrouwen hoewel je dat volgend jaar ook beter eerder in kan gaan nemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door