Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3445765
Onze kleine meneer van 8 maanden slaapt na de wandeling rond 19:30 altijd lekker diep. Als ik rond 22:30 met hem een laatste rondje wil doen moet ik hem al slapend zijn tuigje omdoen en moppert hij (kreunen) als een oude man. Het duurt dan ook meestal even voordat hij uiteindelijk een plas doet.
Twijfel of ik hem maar gewoon moet laten slapen..... Eerste wandeling doen we normaliter tussen 7:00 en 8:00
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445770
Cooper en Yil schreef: ma 13 jun 2022, 09:29 Inderdaad gedaan vannacht en meneer begon met piepen rond 06:00 :-)
Dat was precies wat ik wilde gaan zeggen, maar puplief was me dus al voor ;D

In het kader van goede zindelijkheidstraining lijkt wakker maken me dan toch beter. Al is het wel sneu als ie zo in dromeland is.
#3445771
Kaela schreef: ma 13 jun 2022, 13:49 In het kader van goede zindelijkheidstraining lijkt wakker maken me dan toch beter. Al is het wel sneu als ie zo in dromeland is.
Hij is gelukkig al zindelijk ;) Misschien iets later op de avond gaan lopen maar dan niet meer om 22:30
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445773
Cooper en Yil schreef: ma 13 jun 2022, 13:51 Hij is gelukkig al zindelijk ;) Misschien iets later op de avond gaan lopen maar dan niet meer om 22:30
Ja maar elke ochtend zulke hoge nood en jou wakker piepen lijkt mij geen goede manier om dat zo te houden.

Denk dat dat een goede is. Aan beide kanten een consessie doen. Savonds wat later en (tijdelijk) smorgens wat eerder. Tot je een modus vindt waar jij en hond het goed op doen.
#3445774
Kaela schreef: ma 13 jun 2022, 13:56 Ja maar elke ochtend zulke hoge nood en jou wakker piepen lijkt mij geen goede manier om dat zo te houden.

Denk dat dat een goede is. Aan beide kanten een consessie doen. Savonds wat later en (tijdelijk) smorgens wat eerder. Tot je een modus vindt waar jij en hond het goed op doen.
Hij sliep tot een paar nachten geleden nog op onze slaapkamer omdat hij alleen zijn lastig vindt. Begon daar ook al met rondlopen rond 6:00 dus de tijd was niet vreemd. Hij wilde dan echter naar beneden en spelen. Plassen deden we tussen 7:00 en 8:00. Het piepen was nu waarschijnlijk een combi van alleen zijn en moeten plassen :biggrin2:
Maar even kijken of we zijn wandeling iets kunnen verlaten na de maaltijd en dan lekker slapen!
#3445786
Haha , een Teckel weet heel goed wat ie wil :biggrin2:
En ja hoor , ik zou even spelen met de tijd . Iets later , en dan lekker laten slapen
Zo sneu he als ze diep in slaap zijn en ze moeten weer uit hun slaap worden gehaald
#3445819
smulpaap schreef: ma 13 jun 2022, 19:53 Haha , een Teckel weet heel goed wat ie wil :biggrin2:
En ja hoor , ik zou even spelen met de tijd . Iets later , en dan lekker laten slapen
Zo sneu he als ze diep in slaap zijn en ze moeten weer uit hun slaap worden gehaald
Ja heel sneu inderdaad. Maar vond mezelf ook wel sneu want meneer begon met piepen om 01:00 en wilde spelen?! Toen er maar even uit voor een plas en terug naar bed. Althans dat had ik gehoopt want meneer besloot weer niet alleen te willen slapen en dus kon ik op de bank in de woonkamer verder slapen.... :-\
#3445858
Cooper en Yil schreef: di 14 jun 2022, 11:26 Ja heel sneu inderdaad. Maar vond mezelf ook wel sneu want meneer begon met piepen om 01:00 en wilde spelen?! Toen er maar even uit voor een plas en terug naar bed. Althans dat had ik gehoopt want meneer besloot weer niet alleen te willen slapen en dus kon ik op de bank in de woonkamer verder slapen.... :-\
Misschien toch nog te spannend om alleen te slapen ? Ik zou de lat (Nog niet ) te hoog leggen . Als jij de indruk hebt dat ie op de slaapkamer meer op zijn gemak is . Komt vanzelf wel , als ie wat ouder is . Wat het spelen middenin de nacht betreft . Daar zou ik niet in mee gaan. Eventueel even een plas doen , en dan weer rust . Even gerust stellen met vriendelijke stem .
#3445859
Van de slaapkamer naar de woonkamer is ook wel een hele overgang voor zo’n kleuter. Je zou kunnen overwegen om even terug naar de slaapkamer te gaan en hem dan in stappen richting de woonkamer te brengen: steeds wat verder richting de deur, dan op de gang, evt. met slaapkamerdeur eerst open en dan onderaan de trap. Daar heb je natuurlijk wel een bench bij nodig.

Andere optie is om hem gewoon steeds op je kamer te laten slapen, maar wel in de bench. Net wat je prefereert.
#3445863
Ik zou ook niet 2 dingen tegelijk veranderen. Zo wordt het voor jou ook lastig om het juiste ritme erin te krijgen net omdat hij ook nog maar pas alleen slaapt. Voor je het weet slaap jij permanent beneden en wil meneer er elke nacht uit voor een plas. :biggrin2:

Als het mijn hond was, gewoon even terug mee boven slapen maar dan wel volgens het nieuwe uitlaatritme en eens kijken hoe dat gaat.
Maar je mag het ook omgekeerde doen natuurlijk, eerst beneden leren slapen en dan nog steeds wakker maken voor het laatste ronde.
#3445876
Hij heeft als jonge pup op de slaapkamer geslapen en daarna id nacht in de bench beneden totdat hij dit niet meer ok vond. Veel blaffen op wisselende tijden. Toen een ren geprobeerd, maar hij zit (net als zijn moeder) niet graag achter iets met tralies. Toen weer terug naar de slaapkamer voor een aantal weken en hij is net terug van de fokker waar hij een paar nachten heeft geslapen en dat ging prima met andere honden erbij. We hebben op haar advies gelijk doorgepakt en hem beneden laten proberen te slapen. Helaas is in stapjes verder weg van het bed zetten niet echt een optie. Hij kan namelijk niet op de overloop (ivm ruimtegebrek en een kind dat nog vaak plast id nacht en dan de overloop op moet), onderaan de trap zou wel kunnen maar hij heeft daar nooit geslapen of uberhaupt verbleven dus dat voelt voor hem niet als een veilige plek. Vannacht heeft hij weer id woonkamer geslapen zonder gepiep, alleen rond 6:00 was meneer weer klaarwakker en wilde aandacht. Omdat we hem niet willen laten piepen (want bij hem snel overgaat in luidkeels blaffen) is mijn man er op de bank bij gaan liggen. Hij hoefde er niet uit, dat hebben we rond 7:00 gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door