Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444221
Vandaag met Cuzco naar de dierenarts geweest.
Hij had een lijstje kleine kwaaltjes en ook een bultje onder een tepel dat ik verdacht vond. Maar ik dacht oh, Kater, jong gecastreerd, zal wel geen kanker zijn.
Dierenarts zegt dat het toch 1 kans op 2 kanker is.. :'(
Nu moet hij 12 mei onder het mes. En komt natuurlijk alles van Kleintje terug. Voorheen kon ik mezelf nog gerust stellen, beetje kop in het zand, maar nu dus niet meer. :-X
Ik ben behoorlijk bang en kan wel huilen. :'(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444228
Het stomme is dat hij bijna net even oud is als Kleintje toen ze de eerste maal geopereerd werd. Het was ook zo'n klein gezwelletje, groeide niet. De prognose was vrij goed. Geen uitzaaiiingen. Maar die kwamen er toch.. Minder dan anderhalf jaar later was ze dood....

Dat krijg ik nu niet uit m'n hoofd geredeneerd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444233
Pfff heel begrijpelijk dat dat dan rauw weer boven komt :-\
Sterkte met het doorkomen van de tijd tot de ingreep en hier wordt flink geruimd dat het met een sisser afloopt en onschuldig blijkt te zijn!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444238
Potverjandorie... Ik kan begrijpen dat dit je aangrijpt. Sterkte! En ik hoop dat het alleen maar een vetbultje is, of zoiets.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444255
Oh PoP dat is zo logisch dat dit je bang maakt. Niemand kan je beloven dat het niet slecht nieuws zal zijn voor jou lieve Luis. Maar tegelijkertijd hoeft het feit dat het met Kleintje zo naar is verlopen geen enkele voorspellende waarde te hebben. Het kán ook meevallen. En daar zal ik heel erg voor duimen :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444257
Bedankt allemaal. Heel lieve woorden. :-*

Ik probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn. Kan er toch niets aan veranderen.

Gelukkig is er afleiding genoeg hier in huis.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444567
Cuzco is bij de dierenarts voor het weghalen van z'n gezwelletje.
Pffff.... :-\
Het wordt toch een serieuze operatie. Tis ontzettend vaak kanker bij katten, op die plaats. En dus wordt het meteen ruim weggehaald, in de hoop dat je het waarmee volledig weg krijgt.

Ik heb het er wel moeilijk mee. Ik hoop dat Cuzco zelf er straks beter mee om kan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444573
Sterkte met alle emoties die extra rondom de operatie zitten PoP :bigarmhug:
Ik duim dat het helemaal goed komt en Cuzco voorspoedig herstelt van de operatie :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444612
Mooie bijkomstigheid die buikwand correctie voor Cuzco :biggrin2:
Afhankelijk van hou Cuzco er mee om gaat zou je ook na aantal dagen kunnen kijken hoe de wind er uit ziet of je er nog iets mee wilt. Bij dinky haar grote liesbreuk (met twee flinke japen in de buikstreek) moest ze ook kap of romper maar die kreeg ze uit/af. Was uiteraard op vrijdagavond dus geen optie om kleiner shirt te halen. Eerste dag had ze zonder kraag en shirt wel de drain er uit maar de hechtingen pas na een week. Waren paar hechtingen waar ze niet goed bij kon die er op dag 10 bij de da zijn verwijderd.
Zou dus vooral de wond in de gaten houden om te kijken of je hem wellicht eerder zonder kap/romper rond laat lopen.
Door Anne in Zweden
#3444615
pearlsofpassion schreef: do 12 mei 2022, 18:42 Pfff Sonja, het gaat ook nooit gewoon soepel bij jou he. Die tijd is voorbij zeker? :-\
Ik vind je ontzettend moedig ! :-*


Cuzco gaat er op dit moment eigenlijk heel goed mee om. Maar hij moet 10 dagen een kraag om. :'(
En die vind hij uiteraard vreselijk. Het is gelukkig al een redelijk soepele, maar toch... :'(
En zo'n band in z'n hals kan niet want hij heeft ook een klein hechtingetje aan z'n lip omdat daar een wratje weggehaald is. Nu zal dat wel sneller genezen zijn (mond geneest normaal snel) en dan ga ik toch eens voor een shirt kijken voor volgende week.

De operatie is wel goed gegaan. Tis een gigantische snee. Niet normaal.
En z'n bloedonderzoek was perfect. Complimenten gehad voor een kat van 12. Dus das dan wel heel leuk.

Er is ook 1 voordeel... Zijn overtollig buikvel door (nog meer) overgewicht in het verleden, is nu wat verminderd. Hij zit weer ietsje strakker (aan 1 zijde dan toch). Voorheen leek hij nog een stuk dikker dan hij was en het hing altijd zo te flappen als hij liep.
Ik heb voor Sokjes zo'n opblaasbare zwemband voor om z'n nek gekocht toen hij 3 weken geleden onder het mes moest, ook vanwege een raar wratje aan zijn onderlip. Hij kon daar niet bij komen met zijn pootje als hij de band om had. Af en toe deed ik de zwemband af zodat hij zich even kon wassen; daar bleef ik dan uiteraard wel bij zitten, om te voorkomen dat hij aan de hechting zou komen. Hij moest de band ook tien dagen dragen maar ik heb hem na een week al afgedaan omdat de boel goed genas en hij er niet aan probeerde te zitten.

Het was duidelijk dat de zwemband hem beter beviel dat die kraag, en eten en drinken ging daar ook makkelijker mee. Dus misschien kun je het toch proberen?

En Sonja... pfff. Ik heb grote bewondering voor de manier waarop je met de hele toestand omgaat. :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444616
Anne in Zweden schreef: vr 13 mei 2022, 00:03 Ik heb voor Sokjes zo'n opblaasbare zwemband voor om z'n nek gekocht toen hij 3 weken geleden onder het mes moest, ook vanwege een raar wratje aan zijn onderlip. Hij kon daar niet bij komen met zijn pootje als hij de band om had. Af en toe deed ik de zwemband af zodat hij zich even kon wassen; daar bleef ik dan uiteraard wel bij zitten, om te voorkomen dat hij aan de hechting zou komen. Hij moest de band ook tien dagen dragen maar ik heb hem na een week al afgedaan omdat de boel goed genas en hij er niet aan probeerde te zitten.

Het was duidelijk dat de zwemband hem beter beviel dat die kraag, en eten en drinken ging daar ook makkelijker mee. Dus misschien kun je het toch proberen?

En Sonja... pfff. Ik heb grote bewondering voor de manier waarop je met de hele toestand omgaat. :-*
Hij vind het echt vreselijk. :'(
En de wond is onderhuids gehecht. Ik dacht dat ze dat dan niet open kregen? Ik begrijp het niet goed...
Ik ga wss toch zo'n band proberen. Zal alleszinds beter zijn dan nu..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door