Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445340
Ja natuurlijk had je het hem graag bespaard maar dat is met de kennis van nu dat het goedaardig is.
Wanneer het behoudend was gedaan en het bleek kwaadaardig dan had je jezelf voor de kop geslagen dat je het niet gelijk goed had gedaan en had je het jezelf kwalijk genomen dat de kans op uitzaaiingen was vergroot.

Met de kennis van dat moment heb je de juiste keuze gemaakt om maar 1 keer goed te opereren met maar 1 keer herstel :-*

Hopelijk betert de wond nu vlot zodat je hem dan niet meer hoeft te praten met spoelen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445341
pearlsofpassion schreef: di 31 mei 2022, 23:09 Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik had het hem gewoon graag bespaard...

Nou, wonde spoelen vind ie niet leuk. Maar dus echt niet. >:(
Doet ook pijn natuurlijk. Arm bolletje. Gelukkig kan onze relatie het wel hebben maar tis niet fijn.
Natuurlijk had je hem het graag bespaard. Je houdt van hem en je lieve maatje zien lijden is niet leuk. Ook al weet je met je verstand waar het voor was.
Door Lizzy
#3445432
Ja natuuuuurlijk :-* ! Ik snap je ook heel goed hoor :-* . Maar gelukkig zijn dieren anders. Als hij weer beter is, is hij de pijn vergeten en leeft hij weer vrolijk verder, zonder terug te kijken!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445474
Cuzco is nog steeds niet beter.
Ik kan een deel spoelen, maar er is duidelijk een ander compartiment dat nog steeds dik en hard zit.

Sorry, ik ga eens klagen.
Maar hij zit nu al 3 weken aan de antibiotica. En tis nog niet gedaan. Terwijl er Giardia in huis zit, waar hij gelukkig nog geen last van lijkt te hebben, maar aangezien gezonde darmen zowat het belangrijkste is in strijd daartegen, kunnen we dat nu wel missen. :-X
En verder blijft het gewoon maar duren. Steeds zegt de DA dat het snel zal beteren, steeds is het niet zoals voorspeld. Hij reageert duidelijk toch op de hechtdraad, het lichaam lijkt die naar buiten te willen werken, maar ja, die huid is ondertussen wel dichtgegroeid.

Maar wat me nog het meeste tegenstaat, nog meer dan telkens maar tijd te moeten vinden om met hem te rijden is dat het ook telkens gewoon een consult kost! Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik vind dat nazorg van een operatie gewoon gratis hoort te zijn. Niet de medicatie, foto's of extra ingrepen oid, maar wel het consult..
Een mens zou er bijna een verzekering voor nemen.

En steeds die stress voor hem om ermee naar de DA te moeten. Het feit dat hij al 3 weken pijn en ongemak heeft en het er niet naar uitziet dat het binnen een week beter is.

Stomme bijkomstigheid is ook dat dit al het tweede weekend is dat ik m'n man en kinderen op kampeerweekend zie vertrekken en ik thuis blijf... Eentje is eens leuk, wat tijd voor mezelf, maar dit weekend was ik graag mee geweest... :(
Maar goed, das pech. Daar kan niemand wat aan doen..
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445476
Vroeg me al af hoe het ging maar nog steeds niet top dus :-\
Ik kan mij nog herinneren dat paar jaar terug de reguliere nacontroles bij de prijs in zaten. Maar daar was ook niets aan de hand dus ik weet niet hoe het was geweest met extra controle. Wel extra zuur dat je daar iedere keer nog consultkosten voor kwijt bent.

En ja, dat kampeerweekend missen met je gezin is extra zuur wanneer een zieke kat de reden is * knuffel *
Door smulpaap
#3445481
Tja , die dierenartsen tegenwoordig ::)
Wat een zorgen nog steeds , en de stress van steeds weer naar de DA . Niet fijn voor een katje
Door Lizzy
#3445522
pearlsofpassion schreef: vr 03 jun 2022, 16:31 Cuzco is nog steeds niet beter.
Ik kan een deel spoelen, maar er is duidelijk een ander compartiment dat nog steeds dik en hard zit.

Sorry, ik ga eens klagen.
Maar hij zit nu al 3 weken aan de antibiotica. En tis nog niet gedaan. Terwijl er Giardia in huis zit, waar hij gelukkig nog geen last van lijkt te hebben, maar aangezien gezonde darmen zowat het belangrijkste is in strijd daartegen, kunnen we dat nu wel missen. :-X
En verder blijft het gewoon maar duren. Steeds zegt de DA dat het snel zal beteren, steeds is het niet zoals voorspeld. Hij reageert duidelijk toch op de hechtdraad, het lichaam lijkt die naar buiten te willen werken, maar ja, die huid is ondertussen wel dichtgegroeid.

Maar wat me nog het meeste tegenstaat, nog meer dan telkens maar tijd te moeten vinden om met hem te rijden is dat het ook telkens gewoon een consult kost! Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik vind dat nazorg van een operatie gewoon gratis hoort te zijn. Niet de medicatie, foto's of extra ingrepen oid, maar wel het consult..
Een mens zou er bijna een verzekering voor nemen.

En steeds die stress voor hem om ermee naar de DA te moeten. Het feit dat hij al 3 weken pijn en ongemak heeft en het er niet naar uitziet dat het binnen een week beter is.

Stomme bijkomstigheid is ook dat dit al het tweede weekend is dat ik m'n man en kinderen op kampeerweekend zie vertrekken en ik thuis blijf... Eentje is eens leuk, wat tijd voor mezelf, maar dit weekend was ik graag mee geweest... :(
Maar goed, das pech. Daar kan niemand wat aan doen..
Ieuw, dit duurt nu wel heeeeel lang... Is het wel de juiste AB? En een overgevoeligheid voor hechtdraad: ik weet zeker dat het bestaat. En als er onderhuids veel gehecht is en zijn lichaam accepteert dat niet, kan ik me ergens wel wat voorstellen bij hoe het er nu uit moet zien :-\ . Wat je er aan moet laten doen weet ik eerlijk gezegd niet. Een second opinion bij een andere DA? En ja, bij mijn dierenarts is dit nazorg.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3445523
Ik heb het ooit gehad met inwendige hechtingen bij een border collie. De dierenarts heeft het toen een stukje open gemaakt en de inwendige hechtingen eruit gehaald. Dat ging verbazingwekkend eenvoudig. Ik weet niet meer of er überhaupt verdoving bij nodig was. Als dat zo was, dan hooguit plaatselijk.
Nadat de hechtingen eruit waren was het ook héél snel genezen.
Door Anne in Zweden
#3445524
Toen ik kat Vaya van Nadia overnam, vertelde ze er ook bij dat Vaya allergisch is voor hechtdraad, dus het bestaat inderdaad wel degelijk. En als dat bij Cuzco ook het geval is, kan het heeeel lang duren voordat de wond genezen is. :-X

Arme Cuzco en arme jij. Ik hoop dat de draad verwijderd kan worden en dat de boel daarna snel herstelt!
Door hannabelgje
#3445535
Onze duitse herder was ook allergisch voor het onderhuidse hechtdraad. Duurde ook heel lang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3445554
pearlsofpassion schreef: ma 06 jun 2022, 00:51 Ik ga dinsdag bellen naar een andere DA.
Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Precies dat heb ik toen met mijn border collie ook gedaan. Zes weken ná de operatie was de wond nog steeds niet dicht! Die andere da heeft toen gelijk de hechtdraad verwijderd. De wond genas toen heel snel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445557
Ik ben het wat zat moet ik zeggen. Altijd zeggen dat het binnen 5 dagen beter zou zijn.
En dat middel dat ze me meegaf voor Ikaria tegen mijt werkt volgens de bijsluiter enkel tegen oormijt. >:( Dat is het natuurlijk wel niet he... Dat kind heeft dus ook nog jeuk en ik weet nog steeds niet zeker ofdat het wel mijt is of niet.

Ondertussen maak ik me zorgen om Cuzco. Hij slaapt weer alleen maar en z'n eetlust is minder (en das bij Cuzco echt echt niet normaal).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445558
Doranto schreef: zo 05 jun 2022, 13:56 Ik heb het ooit gehad met inwendige hechtingen bij een border collie. De dierenarts heeft het toen een stukje open gemaakt en de inwendige hechtingen eruit gehaald. Dat ging verbazingwekkend eenvoudig. Ik weet niet meer of er überhaupt verdoving bij nodig was. Als dat zo was, dan hooguit plaatselijk.
Nadat de hechtingen eruit waren was het ook héél snel genezen.
Ik vrees dat dat nu wel niet meer zo eenvoudig zal gaan. Ze heeft al 2x aan die knoop zitten knippen. Dus die draden zijn daar niet meer zichtbaar en halverwege de snede is er ook een stuk vantussen omdat de draad daar naar buiten kwam na verloop van tijd..
En dan is er natuurlijk nog die hele onderhuidse ruimte daar onderaan met dat vocht of onsteking erin. Zelfs als de ontsteking snel weg is, zal het nog wel even duren voordat het volledig dicht geneest. De randen van het gat (waar de knoop zat en een deel van het vocht nu naar buiten kan gemasseerd worden) zijn al lang niet vers meer he.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door