Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3445070
pearlsofpassion schreef:Nou, vanmorgen was de koorts terug. En hij stapt ook weer vreselijk moeizaam. Ik heb de indruk dat de harde plek ook groter wordt, meer naar boven uitbreidt.
Zal afwachten worden of de medicatie aanslaat.
Is het een abces?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door rosmin
#3445083
‘k Zou niet te lang afwachten, als het een abces is wat snel in grootte toeneemt :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445113
hannabelgje schreef: wo 25 mei 2022, 13:28 Is het een abces?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Tja, ontsteking in het vetweefsel noemde ze het.. Niet echt een abces in de strikte zin denk ik. Ben niet zo thuis in de terminologie.
Snel neemt het zeker niet toe. Ik probeer uit te maken of het groter wordt of niet.

Ik houd het in de gaten.
Door Siberienne
#3445127
pearlsofpassion schreef: wo 25 mei 2022, 22:35 Tja, ontsteking in het vetweefsel noemde ze het.. Niet echt een abces in de strikte zin denk ik. Ben niet zo thuis in de terminologie.
Snel neemt het zeker niet toe. Ik probeer uit te maken of het groter wordt of niet.

Ik houd het in de gaten.
Abces heb je een vochtcollectie, dan voel je het ook fluctueren. Alsof je in een zakje met vocht knijpt. Dan kom je er niet met antibiotica, dan moet het open.

Wat jij beschrijft klinkt meer als een ontsteking en dan is het zinvoller om ab te geven en hoeft het niet perse open gelegd, tenzij het zich alsmaar uitbreid en als het ‘knispert’ onder de huid door kleine luchtbelletjes, dat is ook een alarmbel.

Als het binnen 48 uur niet enigszins vooruit gaat, zit je misschien verkeerd met de ab. Is de huid van Cuzco (sorry voor de verkeerde naam in mijn eerste versie 😳) kaal? Kun je aftekenen met een stiftje tot waar de infectie loopt? Dan is het makkelijker bij te houden of het uitbreidt of niet.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 26 mei 2022, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445130
Het voelt niet als vocht, dat was idd wat de DA ook al zei, dat het te hard was voor vocht. En dan koorts, dus ontsteking van het vetweefsel was haar conclusie. Ze heeft dat onderste knoopje verwijderd om te zien of er vocht langs daar weg zou kunnen. Dat kwam niet. Het bloedde wel terug een beetje.
Ze zei idd dat het nu niet open moest, dat er nu toch geen vocht in zat, maar hard. Ik weet niet of ik dat volg moet ik zeggen.

Nu voelde ik gisteren een beetje hard op bepaalde plaatsen langs de snede (die wel mooi dicht is) en ik dacht niet dat dat voorheen was, maar ik ben uiteraard niet zeker. Het zijn wel losse plekjes maar wat dat dieper onder de huid doet weet ik ook niet.
Ik heb de indruk dat de bol onderaan iets groter (dikker niet noodzakelijk groter in oppervlakte) geworden is, maar idd, dat is ook lastig te zeggen. Ik denk het wel.

En koorts lijkt nu wel weg, maar het is moeilijk tempen (hij vecht terug) en m'n goede thermometer is stuk, de rest lijkt niet betrouwbaar. Dus das ook niet erg geholpen, kan enkel zeggen dat hij niet meer zo warm aanvoelt. Dat deed hij voorheen wel.
Cuzco is ook wel iets levendiger. Stappen gaat op en af maar is zeker beter dan dinsdag.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445132
Ik heb nog eens goed gekeken en gevoel en ik weet niet zeker of het dikker is. Maar ik denk wel iets.

Het wondje onderaan ziet er nu zo uit.. Ik vind het wat on rustiger dan voorheen. Zou ik daar wat honingzalf op smeren? Of beter gewoon afblijven?
IMG_20220526_105435.jpg
IMG_20220526_105435.jpg (4.5 MiB) 540 keer bekeken
De rest van de snede
IMG_20220526_105445.jpg
IMG_20220526_105445.jpg (4.42 MiB) 540 keer bekeken
Dit stukje in het midden is wat harder. Maar dat is dus niet groot.
IMG_20220526_105523.jpg
IMG_20220526_105523.jpg (3.28 MiB) 540 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445134
De bult onderaan is echt zo'n platte schijf die wat omhoog staat. Ale, als hij op z'n rug ligt, eigenlijk hangt het natuurlijk in de normale orientatie.
Voelt idd vergelijkbaar als die vlakke stukken vet die je onderaan een kipkarkas of parelhoen terugvind.
IMG_20220526_105557.jpg
IMG_20220526_105557.jpg (1.89 MiB) 542 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3445140
De wond ziet er inderdaad wat onrustig en niet zo mooi uit, ik zou het wel aandurven daar honingzalf op te smeren. Dat werkt immers ook wondzuiverend.

Wat die bult kan zijn, geen idee. Die voelt niet warm aan?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445142
Anne in Zweden schreef: do 26 mei 2022, 12:24 De wond ziet er inderdaad wat onrustig en niet zo mooi uit, ik zou het wel aandurven daar honingzalf op te smeren. Dat werkt immers ook wondzuiverend.

Wat die bult kan zijn, geen idee. Die voelt niet warm aan?
Jawel. Die is wel warmer.
Logisch ook als het ontstoken is he.

Stom he, dat het er nu minder goed uit ziet. Das van eraan te prutsen he (dierenarts). :(
Door Lizzy
#3445143
Ohw lieve PoP, ik lees het nu pas. Wat een narigheid :'( . Wat een zorgen om Cuzco :'( . Ik ben er niet helemaal gerust op. Zou toch vandaag of morgen weer even de boel laten zien aan de dierenarts. Oh beh.

Honingzalf zou ik ook wel aandurven trouwens.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445146
Vandaag is een feestdag in België. Morgen maken velen maar hopelijk niet alle 'de brug'.
Als het morgen niet duidelijk beter is, probeer ik ergens een afspraak vast te krijgen.
Ik ging normaal met de kindjes de hele dag op stap morgen maar dat kan dan maar even niet.

Het is zeker niet verder gegroeid vandaag. Maar ook niet geslonken.
En dat wondje lijkt ook beetje te ontsteken en dat staat me niet aan terwijl hij AB en ontstekingsremmer krijgt! :-\
Door Siberienne
#3445150
Bij zo’n infectie vind ik niet verder groeien best een goed teken. Dat het nu na het openen wat slechter uit ziet is niet zo raar.

Ik hoop dat het morgen wat beter oogt. Evt met lokaal wat zalf.
Door Siberienne
#3445152
pearlsofpassion schreef: do 26 mei 2022, 21:18 Dank je! :-*

Vind je't verontrustend, zo'n infectie ?
De dierenarts was er nogal gerust op. Maar ik niet zo...
Ik ben wat voorzichtig omdat mensen geen katten zijn en ik meer ervaring heb bij mensen.

Bij een mens zou ik denken ‘vervelend maar komt wel goed’. Belangrijkst om goed in de gaten te hebben of er geen abcessen ontstaan, dan moet de wonde open.

Spot heeft ooit een enorme open wond in zijn lies gehad trouwens en dat was niet te hechten en is toch prima genezen. Het is een lastige plek omdat er trek op de huid staat daar en het een plek is die toch wat broeierig is. Uiteraard was het fijner geweest als het niet ontstoken was, zo kost het meer tijd. Welke AB heb je trouwens?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door