Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444753
Mijn lieve vriendin wil voor haar ouder wordende hond een loopplank voor bij de kofferbak van haar Berlingo. Maar zegt ze, die is helemaal vlak, dus zo’n plank heeft niets om aan vast te haken.

Nu weet ik nog dat onze plank dat niet deed, maar hoe die stabiel bleef weet ik ook niet meer. Heeft iemand van jullie hier een loopplank en een vergelijkbaar vlakke kofferbak die hier een licht op kan schijnen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444755
Kaio schreef:Je zet hem toch vaak op de bumper met antislip kant van de plank?

Nou zo eentje hebben wij:

https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... KoQAvD_BwE


Prijzen gaan vandaag de dag alleen nergens meer over :-X
Ja dat weet ik dus niet meer. Maar dat lijkt mij ook.
Vanwege die prijzen wil ze ook niet zomaar iets kopen. Alles voor het hondje, maar zonde geld als het niet werkt.
Door Chouka
#3444756
Mag ik ook een alternatief voorstellen? Hier lukte een (zelfgemaakte) loopplank ook niet. Mijn hond gaf aan dat er iets in de weg stond en wilde daar echt niet over lopen. En het kon ook niet vastgemaakt worden.
Als alternatief heb ik een plastieken krat dat ongeveer de helft van de hoogte van de achterkant van de wagen heeft. In het begin moest ik daar zelf 1 voet opzetten. Dan volgde de hond dat en ging verder.
In de garage instappen werd moeilijk. Daar hebben we nu een oplossing voor. Na de wandeling lukt het nog.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444757
Chouka schreef: ma 16 mei 2022, 18:14 Mag ik ook een alternatief voorstellen? Hier lukte een (zelfgemaakte) loopplank ook niet. Mijn hond gaf aan dat er iets in de weg stond en wilde daar echt niet over lopen. En het kon ook niet vastgemaakt worden.
Als alternatief heb ik een plastieken krat dat ongeveer de helft van de hoogte van de achterkant van de wagen heeft. In het begin moest ik daar zelf 1 voet opzetten. Dan volgde de hond dat en ging verder.
In de garage instappen werd moeilijk. Daar hebben we nu een oplossing voor. Na de wandeling lukt het nog.
Ik heb geen idee in hoeverre 1 krat de hoogte voldoende overbrugt. Het is wel iets om als alternatief te overwegen. Al denk ik niet dat de hond het een probleem zal vinden over een loopplank te lopen. Ik geef het zeker door!
Door BlissSpirit
#3444758
Wij hebben ook een loopplank voor ons oudje en een vlakke laadruimte.
Er zitten rubber dopjes aan het deel dat je op de auto legt en leggen hem op de bumper. Moet zeggen ook mijn twijfels te hebben of ze er nog aan zou kunnen wennen.
Maar wonder boven wonder na een paar keer oefenen en voila ze loopt eroverheen.
Bij de vorige oudjes tilde ik ze erin, maar helaas lukt me dat niet meer en eerst de voorpoten erin zetten en dan een kontje geven, dan wil ze er al in springen, met alle gevolgen van dien.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Door Siberienne
#3444760
Kaela schreef: ma 16 mei 2022, 18:02 Ja dat weet ik dus niet meer. Maar dat lijkt mij ook.
Vanwege die prijzen wil ze ook niet zomaar iets kopen. Alles voor het hondje, maar zonde geld als het niet werkt.
Marktplaats? Ik zie er een aantal staan daar. En voor schappelijkere prijzen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3444762
Ik heb deze indertijd gekocht:

https://www.trixie.de/de/produktwelt/hu ... 1001104655

Leg je gewoon neer, hij is nooit weggeschoven. Ben er altijd heel tevreden over geweest.

Waar je op moet letten bij eventuele aanschaf is dat hij het gewicht van de hond aankan. Ik kan me herinneren dat dat er bij stond (maximale belasting). Mijn honden waren met max 18 kg niet zo zwaar dus kon ik een lichtere uitvoering kopen, dat scheelde geld.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3444764
Toen Kaio en Maxi echt oud waren konden ze na de wandeling ook niet meer de helling van de loopplank op. Soms wel soms niet. Die had ik ook geleerd de voorpoten erop te zetten, en ze dan achter op te tillen, die liepen dan met de voorpoten verder de auto in (ook na een paar keer oefenen he, vooral Kaio had een handje ervan :alles zelf willen doen)
Uit de auto was de plank altijd mega fijn ook voor de ruggen van de oudjes
Door hannabelgje
#3444765
Mijn vader heeft voor Zoë de trixie loopplank. Hij rijdt in een kangoo dus vergelijkbaar met een berlingo. Dat gaat prima. Schuift niet weg en Zoë kan er prima mee in en uit de auto. Zoë weegt 19 kilo. Gekocht bij cranenbroek waar die niet zo duur was. Ik geloof 40 euro.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3444772
Ik vind zelf ook wel verschil in loopplanken . Die wat wij hebben is handzaam op te bergen en superlicht. Ook iets om mee te nemen in je beslissing welke. We hadden er ook een die in 2 delen inschuifbaar was. Die is veel lastiger op te bergen in de auto plus stukken zwaarder. En ik is klein dus dat was ook extra onhandig ;)

(En onze fijne luxe plank was wel inbegrepen bij Oli destijds :biggrin2: ;) )
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444774
Ik heb alles doorgegeven, dank jullie wel! Zoals ik het hoor moet het prima kunnen, dus ze is nu op marktplaats aan het rondkijken. Komt vast goed!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445581
Even een update. Het is een kratje geworden! Daar wordt vol vertrouwen gebruik van gemaakt en scheelt enorm voor lieve oude Diaz. Dus iedereen weer blij!
Door Chouka
#3445598
Kaela schreef: di 07 jun 2022, 13:25 Even een update. Het is een kratje geworden! Daar wordt vol vertrouwen gebruik van gemaakt en scheelt enorm voor lieve oude Diaz. Dus iedereen weer blij!
Fijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door