Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3444512
Wie kan mij advies geven over een goed tuig voor een 13,5 jarige tervuerense herder met artrose in rug en poten.
Ik zie door de bomen het bos niet meer
Zoveel soorten en moet iig een tuig zijn dat niet om haar nek hoeft en niet in haar oksels zit.
Alvast bedankt voor jullie input.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

#3444517
BlissSpirit schreef: wo 11 mei 2022, 13:17 Wie kan mij advies geven over een goed tuig voor een 13,5 jarige tervuerense herder met artrose in rug en poten.
Ik zie door de bomen het bos niet meer Afbeelding
Zoveel soorten en moet iig een tuig zijn dat niet om haar nek hoeft en niet in haar oksels zit.
Alvast bedankt voor jullie input.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Ik heb voor Aris een Perfect Fit-tuig. Dat heeft vier clips, zodat het niet over het hoofd hoeft te worden geschoven. En het grootste voordeel is dat het uit drie delen bestaat die je in afzonderlijke maten kunt bestellen (Aris heeft een XL rugdeel en L borstdeel en L buikdeel).

Hier vind je alle maten, kleuren en overige informatie. De tuigjes komen uit Engeland, maar mijn ervaring is dat ze razendsnel leveren, zelfs naar noordelijk Zweden.

Een Tervuerense herder heeft banden van 40 mm nodig, dus als je daarop klikt, krijg je alle opties te zien.

https://www.perfect-fit-dog-harness.com ... it-harness
#3444530
Dogfysion ( zo heet de website geloof ik ).
Zij verkopen o.a ook tuigen , goedgekeurd door de dierfysio . Ik heb jaren geleden eens contact opgenomen , over hulpmiddelen
Maar het is idd een goed idee om het tuig aan te laten meten denk ik
Of als er een dierfysio bij je in de buurt is misschien eens advies vragen ?
Ik had het indertijd met Noa. In de laatste maanden. Zij verdroeg niets meer , ik nam haar dus los mee . Ben een paar keer aangehouden door handhaving . Mevrouw hier heeft u toestemming voor nodig van de gemeente . Ja , maar voordat dat rond is heeft zij haar ogen gesloten . Uiteindelijk zag men het door de vingers .
#3444533
Een perfect fit tuig werd mij indertijd aangeraden voor Duc door de osteopaat. Ze zijn in Nederland ook te koop. Bij Duc was het perfect fit tuig echter niet pasbaar te maken. Het was een rare. Niets paste hem fatsoenlijk.
#3444534
Dank jullie wel
En ja, het moet zeker een goed passend tuig zijn, dus ergens kunnen passen is zeker handig. Want ze heeft een hele dikke (onder) vacht. Lang leve de castraten vacht, dus er moeten niet teveel klitten in "gedraaid" worden door het tuig. Want borstelen is natuurlijk ook niet fijn voor haar.
Hopelijk brengen de pijnstillers wat verlichting voor haar. Ze krijgt nu galliprant.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

#3444607
smulpaap schreef: wo 11 mei 2022, 21:37 Dogfysion ( zo heet de website geloof ik ).
Zij verkopen o.a ook tuigen , goedgekeurd door de dierfysio . Ik heb jaren geleden eens contact opgenomen , over hulpmiddelen
Maar het is idd een goed idee om het tuig aan te laten meten denk ik
Of als er een dierfysio bij je in de buurt is misschien eens advies vragen ?
Ik had het indertijd met Noa. In de laatste maanden. Zij verdroeg niets meer , ik nam haar dus los mee . Ben een paar keer aangehouden door handhaving . Mevrouw hier heeft u toestemming voor nodig van de gemeente . Ja , maar voordat dat rond is heeft zij haar ogen gesloten . Uiteindelijk zag men het door de vingers .
Dogfysion IS de fysiotherapeute.
Het fijnste is idd om een tuig door een fysio te laten aanmeten.
Standaard roep ik altijd 'ga voor een Y-tuig' maar soms kunnen er klachten zijn die een andere aanpak vereisen. Een goede (!) fysio kan dat met je bespreken.

Suzanne
#3444618
Anne in Zweden schreef: wo 11 mei 2022, 15:02 Ik heb voor Aris een Perfect Fit-tuig. Dat heeft vier clips, zodat het niet over het hoofd hoeft te worden geschoven. En het grootste voordeel is dat het uit drie delen bestaat die je in afzonderlijke maten kunt bestellen (Aris heeft een XL rugdeel en L borstdeel en L buikdeel).

Hier vind je alle maten, kleuren en overige informatie. De tuigjes komen uit Engeland, maar mijn ervaring is dat ze razendsnel leveren, zelfs naar noordelijk Zweden.

Een Tervuerense herder heeft banden van 40 mm nodig, dus als je daarop klikt, krijg je alle opties te zien.

https://www.perfect-fit-dog-harness.com ... it-harness
Als baasje moet je dan geen artrose hebben, want je krijgt al die clips echt niet dicht en weer open.
#3444630
Als je voor een tuig gaat raad ook ik je perfect fit aan, erg goed aan te passen aan de vormgeving/model van je hond.

Toch kan een tuig ook een keerzijde hebben met hond met artrose/ pijn in de rug; als een pijnplek precies op de plek zit waar de band van het tuig loopt. Bij Roxy is dit dus het geval, :-\ Het (perfect fit) tuig gaf meer pijn ipv. minder.
Daarom hebben we haar ondanks alle voordelen van een tuig weer een halsband omgedaan bij het uitlaten.
#3444674
Hier ook al jaren tevreden over de perfect-fit tuigen. Alleen moet je wel redelijk sterke handen hebben om de sluitingen te kunnen openen vind ik. Op het moment gaat het weer, maar ik heb een poos gehad dat ik ze niet, of met hele grote moeite open kreeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door