Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3444470
Wij hebben voor Meneer een fluffy dekentje op zijn slaap/chill kussen liggen, maar MAN MAN MAN wat houdt dat ding een geur vast! Zelfs na het wassen ruikt het nog op een onplezierige manier naar hond :(

Waar slapen jullie honden op en hoe vaak wassen/luchten jullie de hondenspullen?

(foto van het beruchtje dekentje en zijn kussen... dit was een vakantiehuisje btw ;) )
cooper slapen.jpg
cooper slapen.jpg (3.93 MiB) 705 keer bekeken
Door hamada
#3444471
Hier hebben we echte schapenvachten in manden en op de bank liggen. Het valt ons op dat die vachten helemaal niet gaan stinken naar hond, en daarom niet gewassen hoeven te worden. Alleen bij ongelukjes ::) of als witte vachten (slechte keus ;) ) smoezelig worden.
We kloppen natuurlijk geregeld uit en frissen het op door ze, als er sneeuw ligt, omgekeerd in de sneeuw te leggen.
Door smulpaap
#3444497
Onze juffrouw ligt op de bank , verder heeft ze een bench . Daar ligt een kussen in plus een fleece kleed
En een slaaphuis . Als ze erg vies van buiten komt dan mag ze eerst in de bench , en zet ik het slaaphuis even weg .
Hier is het voornamelijk uitkloppen , zand en dergelijke .
Het kussen en het kleed wat in de bench ligt was ik als dat nodig is . Soms elke week , soms is het even niet zo vaak nodig en verwissel ik alleen het fleece kleed
Bijlagen
20220417_121110.jpg
20220417_121110.jpg (3.84 MiB) 651 keer bekeken
Door Siberienne
#3444510
Binnen geen extra kleedjes voor Shadow, alleen een nep leren mand van witjes verzendhuis waar ik erg tevreden over ben.

In zijn hok buiten ligt een kleedje op een waterdicht kussen maar dat wordt er regelmatig uit gewerkt. Ook van Witjes verzendhuis, weet even niet meer hoe die dingen heten. Echte schapenvacht durfde ik nog niet- bang dat hij dat kapot gaat knagen.

Er blijven zoveel haren in die kleedjes hangen dat het een crime is om schoon te houden en hij vindt zonder ook ok
Door Tanna
#3444619
Ik was mandjes, kussens en medicinale schapenvachten regelmatig, gewoon in de wasautomaat op 40 graden. De vachten gaan ook nog als ze half droog zijn in de wasdroger.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444669
Áls ze hier op kleedjes slapen, zijn het vetbedden, die ik op 40 graden was. Daar is nog nooit een hondengeur in achter gebleven. Maar momenteel slapen ze op matrasjes van vrij stevig koudschuim met een laagje traagschuim, die bekleed zijn met een soort bi-elastisch kunstleer dat ook voor motorzadels wordt gebruikt. Daar ligt niks overheen. Ik neem dat regelmatig af met een vochtige doek.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door