Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3444440
Ronald schreef: ma 09 mei 2022, 17:09 Jij bent verzekerd (hopelijk!), dus claimen bij jouw eigen verzekering. En dan gaat die maar op zoek naar de schuldige. Als er meer schade is dan je eigen verzekering dekt, de andere bewoner daarvoor aansprakelijk stellen. Een rechtsbijstand had hierbij handig geweest, maar een goede verzekeringsmaatschappij/agent kan je hierin ook helpen.

En laat een inspecteur komen. Want als ik het zo hoor, gaat de schade behoorlijk in de papieren lopen. En die inspecteur kan dan bijvoorbeeld ook Salvage inschakelen. Dan hoef je niet zelf alle zooi op te ruimen, maar dan doen zij dat voor je. En professioneel. En verzekerd.
Ja wij zijn verzekerd. Centraal beheer heeft de melding aangenomen en neemt binnen 3 werkdagen contact op. Wbt de opstal dat is verzekerd vanuit de VVE en VVE meneer gaat contact opnemen met die maatschappij.

Tsja qua salvage, wij zijn best doorpakkers en zover ik weet mag je niets doen totdat ze geweest zijn (vd verzekering). Vanmorgen zijn ze geweest van de loodgieters en hebben geconstateerd waar en hoe het ontstaan is. Die gaan morgen beginnen, en denken een week nodig te hebben. Ik ben voornamelijk bezig met wassen, wassen en wassen, heb nu 35 wassen gedraaid en gedroogd, denk nog 20 wassen te gaan en ik hoop echt dat die stroomkosten verzekerd zijn....De kledingkasten liggen gescheurd en wel in de tuin, laminaat wat verlijmd was, behalve achter de kledingkast want ja daar staan geen waterbakken en kunnen de honden niet kotsen oid begint nu bol te staan. Andere wanden komen vochtplekken naar voren. Ons bed staat nu in de woonkamer met noodmatrassen van de buren erop want onze eigen pullman matrassen zijn ietwat verzopen :'(

Wel nieuwe kledingkasten besteld, die komen ze morgen leveren. Want ook al kunnen ze vermoedelijk nog lang niet op hun plek staan in de slaapkamer, ik moet ergens heen met onze kleding, dan maar opzetten in de woonkamer oid.

Het is niet anders, er zijn ergere dingen zullen we dan maar zeggen. Gelukkig zijn we zelf wel verzekerd en is als het goed is de premie van de opstalverzekering ook gewoon door de VVE meneer voldaan.
Door Suzanne
#3444443
Hm... "niets doen" is niet waar!
Heeft de medewerker van de maatschappij dan helemaal niets gezegd, geen aanwijzingen gegeven? Slechte zaak!
Je moet doen wat je kunt (reeel genomen) om verdere schade te voorkomen. Wat echt aan het rotten slaat kunje uit huis halen maar wel foto's maken en indien mogelijk bewaren in een schuur oid om te kunnen laten zien.
Bel ze morgen even terug en vraag of ze een droogmachine kunnen regelen. Ze laten je wel erg zweven hoor ;-((
Vraag wat je moet / kunt doen en wat je moet nalaten.

(en mede daarom adviseer ik altijd: verzeker via een tussenpersoon, dan krijg je persoonlijke hulp / tips / aanwijzingen).

Bewaar de bonnen van de vervangende spullen en maak alvast een zo goed mogelijke lijst met wat er beschadigd is: merk/type/ouderdom/prijs. Verzamel waar je ze hebt nog bonnen van de oude, nu dus verpeste spullen.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444444
Suzanne schreef: ma 09 mei 2022, 21:11 (en mede daarom adviseer ik altijd: verzeker via een tussenpersoon, dan krijg je persoonlijke hulp / tips / aanwijzingen).
Ik zit al vanaf mijn allereerste brommer bij dezelfde tussenpersoon. Inmiddels de zoon van. Als er wat is, pak ik de telefoon en roep ik: "Regel het!". En dat doen ze dan.
Misschien heb ik dan niet de goedkoopste verzekering, maar ik heb dus echt nooit gezeur ergens over.
Door Cindy de Wolf
#3444559
Mag ik ergens heel erg hard gaan huilen, schreeuwen ,schelden.
Omdat alles 10 jaar is geweest krijgen we maximaal 10% vergoed vanuit de inboedelverzekeraar.

De opstal moeten we nog afwachten maar de VVE meneer is geweest vanmorgen en die zei ook al verwacht geen schadeloosstelling; ze doen heel moeilijk tegenwoordig.
Door Cathy
#3444565
Daarom heb ik zo,n moeite met verzekeren , de eerste 2 a3 jaar krijg je aardig wat terug , maar 10 jaar het is idd om te huilen , want je krijgt echt niks uitgekeerd .
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444569
Jeetje wat klote!!! :-X :-X Ik zou zo hard staan te schelden! Het is niet alsof je gevraagd hebt om een interieur wisseling of het expres hebt gedaan. Om meer dan giftig van te worden.
Door Anne in Zweden
#3444571
Nou, lekker dan. Dan kan een mens wel ophouden verzekeringspremies te betalen, als je er toch niets voor terugkrijgt. :-X

Het lijkt langzamerhand Amerika wel: kom je buiten je schuld in de problemen, dan zie maar hoe je je redt, en met een beetje pech kun je je huis verkopen om alle schade te betalen.
Behalve dan dat in jullie geval je huis momenteel niet eens in verkoopbare staat is. :-X

Sterkte, Cindy. Als ik jullie was zou ik lekker in de Ardennen gaan wonen en mijn middelvinger opsteken naar de wereld. >:(
Door Suzanne
#3444580
Cindy de Wolf schreef: do 12 mei 2022, 11:51 Mag ik ergens heel erg hard gaan huilen, schreeuwen ,schelden.
Omdat alles 10 jaar is geweest krijgen we maximaal 10% vergoed vanuit de inboedelverzekeraar.

De opstal moeten we nog afwachten maar de VVE meneer is geweest vanmorgen en die zei ook al verwacht geen schadeloosstelling; ze doen heel moeilijk tegenwoordig.
Hm.... daar zou ik zelf de polisvoorwaarden eens op naslaan.
Ja, op moment dat goederen ouder zijn dan X jaar of minder waard zijn dan X-percentage van de oorspronkelijke waarde krijg je DAGWAARDE.
waar die 10% vandaan komt is mij een raadsel.
Ik wil wel even met je meedenken; stuur maar een pb als je dat wilt.

Note: daarom dus: een tussenpersoon, niet rechtstreeks bij een maatschappij. Ja, je betaalt doorgaans iets meer maar je hebt wel iemand achter je staan!

Suzanne
Door Suzanne
#3444581
Cathy schreef: do 12 mei 2022, 12:55 Daarom heb ik zo,n moeite met verzekeren , de eerste 2 a3 jaar krijg je aardig wat terug , maar 10 jaar het is idd om te huilen , want je krijgt echt niks uitgekeerd .
Soms zijn voorwaarden anders dan je verwacht... maar.... dit zijn wel dingen die je kunt weten door eens de polisvoowaarden of de zogenaamde verzekeringskaarten door te lezen. Het kan taaie kost zijn maar dan weet je waarvoor je verzekerd bent.
Vergelijk auto-verzekeringen. Het valt mij op dat het gros van de mensen echt niet weet welke schade onder welke dekkingssoort valt.

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3444582
Zo zie je maar ben je verzekerd >:( >:( >:( waarom zou ik dan inderdaad nog verzekeren. Dit is echt compleet buiten onze schuld om en we staan nu voor een kostenpost van duizenden euro's alleen al voor de inboedel. De opstal;ik houdt mijn hart vast. Ik heb met centraal beheer besproken om ze aansprakelijk te stellen (de eigenaar boven ons heeft het een goed jaar geleden gekocht 3 maanden verbouwd en daarin dus verzuimd de loden waterleiding te vervangen en nu wordt het verhuurd) maar dat meisje zei; let wel als het voor de rechter komt en je wordt in je gelijk gesteld hanteert ook de rechter afschrijvingstabellen.

Hier kan je het dus terugvinden https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... deregeling beetje naar beneden scrollen en je ziet de afschrijvingstabel. :'(
Door Cindy de Wolf
#3444583
Suzanne schreef: do 12 mei 2022, 15:27 Soms zijn voorwaarden anders dan je verwacht... maar.... dit zijn wel dingen die je kunt weten door eens de polisvoowaarden of de zogenaamde verzekeringskaarten door te lezen. Het kan taaie kost zijn maar dan weet je waarvoor je verzekerd bent.
Vergelijk auto-verzekeringen. Het valt mij op dat het gros van de mensen echt niet weet welke schade onder welke dekkingssoort valt.

Suzanne
Dit is BUITEN onze schuld om. Ik verwacht dan dat ik als slachtoffer schadeloos gesteld wordt tenslotte heb ik hier part nog deel aan!!!!!
Door Siberienne
#3444584
Zeg dat wel. Vroeger was er zoiets als actuele waarde en vervangingswaarde en als het buiten je schuld was, kreeg je vervangingswaarde. Echt heel raar dat je nu maar 10% zou krijgen. Ik had een inboedelverzekering waar je zo’n formulier in moet vullen met de waarde van je spullen, en daar is dan de premie op gebaseerd, dat heeft toch geen zin als ze zo’n afschrijving hanteren?!?? Ik vind het echt heel zuur voor jullie, en ik zou toch echt stennis schoppen over dingen die gewoonlijk veel meer dan 10 jaar mee gaan (zoals Pullman matrassen). Sterkte hoor!
Door Cindy de Wolf
#3444585
Siberienne schreef: do 12 mei 2022, 15:33 Zeg dat wel. Vroeger was er zoiets als actuele waarde en vervangingswaarde en als het buiten je schuld was, kreeg je vervangingswaarde. Echt heel raar dat je nu maar 10% zou krijgen. Ik had een inboedelverzekering waar je zo’n formulier in moet vullen met de waarde van je spullen, en daar is dan de premie op gebaseerd, dat heeft toch geen zin als ze zo’n afschrijving hanteren?!?? Ik vind het echt heel zuur voor jullie, en ik zou toch echt stennis schoppen over dingen die gewoonlijk veel meer dan 10 jaar mee gaan (zoals Pullman matrassen). Sterkte hoor!
Geloof me ik heb het vanmorgen gepoogd mede omdat wij hier echt nul schuld aan hebben. Nee ze houden vast aan wat het verbond van verzekeraars onderling heeft afgesproken.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444586
Bizar dit weer. Als er premie betaald moet worden, zijn ze er als de kippen bij. Maar als er uitgekeerd moet worden, wordt er achter regeltjes verscholen. Natuurlijk zijn er afspraken nodig, maar zoals in dit geval pakt het wel heel erg zuur uit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door