Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3444588
Sja, datzelfde verbond van verzekeringen zei bij mijn waterschade (lekkende leiding op mijn zolder) de reparatie aan de leiding vervangen we niet, maar je krijgt wel de vervolgschade aan je plafond vergoed. Dus moest ik de kosten doorgeven van een nieuw plafond (het is softboard) en kreeg iets van 250,- terug. Reparatie aan de leiding kostte me 150, dus nu kijk ik voor 100 euro winst nog steeds tegen de watervlek op het plafond aan ::)

Dat ging dan via de opstalverzekering (dacht ik dan toch) dus misschien die eerst nog even afwachten en kijken hoe je onder aan de streep met alle vergoedingen uit komt?

Ik begrijp die tabel trouwens niet. Hoe kom jij op 10%?
Als ik naar de kasten kijk dan gaat er elk jaar 10% af, maar 10% van wat? Als het van 100 naar 90 naar 80 etc gaat zit je na 10 jaar op 0?
Of het elk jaar 10% van de waarde. Dus een kast van 100 euro is eerst 100, daarna 90, daarna 81, daarna 72, etc?

En ergens klopt het natuurlijk wel. Een kast die nieuw 100 euro kostte en nu 10 jaar oud is, kun je wel voor een tientje vinden op marktplaats of de kringloop. Maar ga er maar aanstaan om als je zoveel moet vervangen om dat bij elkaar te sprokkelen... :-\
Door Cindy de Wolf
#3444589
eelke schreef: do 12 mei 2022, 15:55 Sja, datzelfde verbond van verzekeringen zei bij mijn waterschade (lekkende leiding op mijn zolder) de reparatie aan de leiding vervangen we niet, maar je krijgt wel de vervolgschade aan je plafond vergoed. Dus moest ik de kosten doorgeven van een nieuw plafond (het is softboard) en kreeg iets van 250,- terug. Reparatie aan de leiding kostte me 150, dus nu kijk ik voor 100 euro winst nog steeds tegen de watervlek op het plafond aan ::)

Dat ging dan via de opstalverzekering (dacht ik dan toch) dus misschien die eerst nog even afwachten en kijken hoe je onder aan de streep met alle vergoedingen uit komt?

Ik begrijp die tabel trouwens niet. Hoe kom jij op 10%?
Als ik naar de kasten kijk dan gaat er elk jaar 10% af, maar 10% van wat? Als het van 100 naar 90 naar 80 etc gaat zit je na 10 jaar op 0?
Of het elk jaar 10% van de waarde. Dus een kast van 100 euro is eerst 100, daarna 90, daarna 81, daarna 72, etc?


En ergens klopt het natuurlijk wel. Een kast die nieuw 100 euro kostte en nu 10 jaar oud is, kun je wel voor een tientje vinden op marktplaats of de kringloop. Maar ga er maar aanstaan om als je zoveel moet vervangen om dat bij elkaar te sprokkelen... :-\
Ik neem even de iphone als voorbeeld de eerste hij wordt in 4 jaar afgeschreven in principe 25% per jaar maar Centraal beheer hanteert gedurende 2 jaar nieuwwaarderegeling dus gaat hij in die 2 jaar kapot krijg je 100% na 2 jaar en 1 dag krijg je 50% en na 4 jaar nul. En zo de hele tabel af.

Qua waterleiding klopt dat is nu nog steeds zo, maar die kosten zijn in dit geval voor de eigenaar van het appartement boven ons. Voor de opstal moeten we verder inderdaad afwachten.
Door Suzanne
#3444606
Cindy de Wolf schreef: do 12 mei 2022, 15:30 Dit is BUITEN onze schuld om. Ik verwacht dan dat ik als slachtoffer schadeloos gesteld wordt tenslotte heb ik hier part nog deel aan!!!!!
Tsja... maar dat is niet hoe verzekeringen werken.
Een hoop zaken / schade-oorzaken zijn gedekt. Bij de ene maatschappij wordt het net een beetje anders omschreven dan bij de andere maar in feite zijn de polisvoorwaarden duidelijk. Aan de meeste schades heb je part noch deel, dat overkomt je. Dat wil niet zeggen dat alles verzekerd / verzekerbaar is.

Ik weet hoe lullig dit soort dingen zijn hoor, echt! Zowel vanuit mijn professie als vanuit particulier.

Als en indien er een schuldige aan te wijzen is, iemand die verwijtbaar iets heeft fout gedaan waardoor schade kon ontstaan kun je die persoon eventueel nog aansprakelijk stellen.

Nogmaals ik kijk graag even met je mee, maar ik weet uit ervaring dat een aantal dingen gewoon niet verzekerd zijn.

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3444643
Het mag dan juridisch en qua polisvoorwaarden correct zijn,ik voel me flink klote.
Wij hebben hier nul schuld aan en kijken nu zeker tegen een kostenpost aan van minimaal 5000 euro. NIeuwe pullmanmatrassen zijn 2000, de nieuwe kledingkasten waren 1200, en dan nog de vloer en kleding. Even buiten al het werk, de stress en ellende. Het is echt niet grappig je bed in de woonkamer met 6 honden. Tel daarbij op dat mijn partner en ik compleet ander ritme hebben.

En dan is het nog afwachten wbt de opstal.

En alles maar dan ook alles moet je voorschieten. Net de bouwdroger gehaald, zwaar apparaat, kan je zelf lopen sjouwen, en Boels accepteert geen credit card.

Ik zou het eerlijker vinden als bij zoiets er een basisbedrag uitgekeerd wordt. Als wij mensen uit hun huis zetten op mijn werk vanwege sloop krijgen die mensen ook verhuiskostenvergoeding en dat is ergens op gebaseerd. Dan kunnen hier ook berekeningen op los gelaten worden!

En dan de wetenschap dat dit nog maaaaaaanden gaat duren want ze hebben enorme achterstand vanwege de overstromingen in Limburg afgelopen voorjaar. Nou sorry mijn humeur ligt momenteel echt beneden het vriespunt.

Hoe moet dat dan met mensen die geen cent te makken hebben?? En dat zijn er tegenwoordig steeds meer?!
Door Suzanne
#3444644
Ik denk echt dat dat bedrag niet kan kloppen dat het niet zo kan zijn dat je zoveel voor eigen rekening moet nemen.
Laat iemand met je meekijken die gewend is polisvoorwaarden te lezen, desnoods een buro voor rechtshulp ofzo. Leg je er niet zomaar bij neer!

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3444645
Suzanne schreef: vr 13 mei 2022, 19:18 Ik denk echt dat dat bedrag niet kan kloppen dat het niet zo kan zijn dat je zoveel voor eigen rekening moet nemen.
Laat iemand met je meekijken die gewend is polisvoorwaarden te lezen, desnoods een buro voor rechtshulp ofzo. Leg je er niet zomaar bij neer!

Suzanne
De voorwaarden kloppen gewoon dat kan je zelf ook zien https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... deregeling en aangezien de vloer er al 12 jaar in ligt, de dure pullman matrassen ook de 12 jaar gepasseerd zijn krijg je daar dus geen klote voor terug. De kledingkast was uit 2014 daar krijgen we dan nog het meeste voor terug 550 euro nu.
Per wasbeurt krijg je 3 euro maar droger vergoeden ze niet en voor schoonmaakduur krijg je 15 euro per uur. Klip en klaar niets tussen te krijgen.
Door rosmin
#3444653
Wat een k*t-situatie Cindy.
Ik raad je net als Suzanne aan om de bovenburen (eigenaar van het pand) aansprakelijk te stellen; hij/zij is verantwoordelijk voor de waterleidingen in zijn huis.
Al zit je natuurlijk helemaal niet op deze extra rompslomp te wachten...
als je inboedel/opstal niet of nauwelijks uitkeert.
Veel sterkte
Door Cindy de Wolf
#3444961
Tibbies schreef: zo 22 mei 2022, 19:00 Cindy, hoe is het inmiddels met je lekkage afhandeling?
Dank je wel voor vragen.
Van de inboedelverzekering hebben we een schamele 1400 teruggekregen. Helemaal conform polisvoorwaarden.
Van de opstalverzekering zijn ze denk ik nog op vakantie ofzo want daar nog niets van gehoord.

De bouwdroger heeft er een paar dagen gestaan en heeft er zo'n 50l vocht uit weggezogen. Maar er zat natuurlijk meer, de hele week had onze split unit airco al aangestaan en alles open. Het is wel duidelijk dat het meeste water in de kruipruimte is gevallen, vermoedelijk door de bint naar de muur gegaan en daan door onze kledingkast de grond op. Daar staat nu een fikse ventilator met buis naar buiten

De lekkage hebben ze gemaakt en was afgelopen vrijdag klaar.
Door Tibbies
#3445039
Sterkte met de verdere afhandeling. Ik duim voor je dat de opstalverzekering nog wat voor je kan betekenen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3445040
Typisch een verzekering! Dit is het verdienmodel. Je laat mensen jaar in jaar uit premie betalen en als ze dan geld terug vragen, dan ja tjee "de matrassen zijn afgeschreven". Wat natuurlijk ook waar is, een matras gaat gemiddeld 10 jaar mee. Maar ja, jij moet weer nieuwe kopen. En dat kan niet van het geld dat je terug krijgt van de verzekering.....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445042
Lizzy schreef: wo 25 mei 2022, 08:38 Typisch een verzekering! Dit is het verdienmodel. Je laat mensen jaar in jaar uit premie betalen en als ze dan geld terug vragen, dan ja tjee "de matrassen zijn afgeschreven". Wat natuurlijk ook waar is, een matras gaat gemiddeld 10 jaar mee. Maar ja, jij moet weer nieuwe kopen. En dat kan niet van het geld dat je terug krijgt van de verzekering.....
Maar even heel lullig, als een matras na 10 jaar is afgeschreven en ze zijn al 12 jaar oud, dan had je toch sowieso op relatief korte termijn nieuwe moeten kopen. Dan kan je toch niet verwachten dat een verzekering dat even volledig betaald.
Het nare van zo’n situatie als bij Cindy is dat alles in een keer moet. Ook nieuwere spullen (waar je als het goed is naar verhouding ook meer voor vergoed krijgt). Ik snap echt dat dat ellendig is en leef met je mee Cindy :-*. Maar ik vind het niet zo gek van de verzekering. En daarom is het ook een goed advies van Suzanne om na te gaan waar je precies voor verzekerd bent. Dan kan je die premie eventueel beter sparen voor dit soort enorme pech.
Door Cindy de Wolf
#3445055
Kaela schreef: wo 25 mei 2022, 10:12 Maar even heel lullig, als een matras na 10 jaar is afgeschreven en ze zijn al 12 jaar oud, dan had je toch sowieso op relatief korte termijn nieuwe moeten kopen. Dan kan je toch niet verwachten dat een verzekering dat even volledig betaald.
Het nare van zo’n situatie als bij Cindy is dat alles in een keer moet. Ook nieuwere spullen (waar je als het goed is naar verhouding ook meer voor vergoed krijgt). Ik snap echt dat dat ellendig is en leef met je mee Cindy :-*. Maar ik vind het niet zo gek van de verzekering. En daarom is het ook een goed advies van Suzanne om na te gaan waar je precies voor verzekerd bent. Dan kan je die premie eventueel beter sparen voor dit soort enorme pech.
Pullman matrassen zijn economisch afgeschreven na grofweg 10jaar net als een laminaat vloer dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk technisch op zijn. En een goede laminaat vloer is na 10 jaar echt nog niet op. Zeker niet in de slaapkamer waar weinig gelopen wordt, tel daarbij op dat wij ook nog zo'n 3 maanden per jaar op de camping zijn... En als je denkt verzekerd te zijn en dit gebeurt 100% buiten je schuld om dan is dit wel echt een trap na. Ik weet iig wel waarom ik de afgelopen 5 jaar het gros van de verzekeringen eruit gemieterd heb. Alleen 2 nieuwe pullman matrassen is al 2000 euro, dan nog de nieuewe kledingkasten, alle stroom voor de bouwdroger, wasmacine en wasdroger nou sorry hoor in deze economische ellendige periode is dit zuur. En wat ik nog het ergste vind tot op de dag vandaag hebben de buren nul keer gevraagd of ze iets konden doen. 2 weken lang hebben ze water via een tuinslang naar boven van ons gehad over onze watermeter er kan nog geen dank je wel vanaf! Dat doen we dus nooit meer!

Ik zou voorstander zijn om in zo'n situatie een basis schade bedrag uit te keren.

Polisvoorwaarde veranderen zo vreselijk vaak, dat is gewoon niet te doen. Ik weet dat ik destijds gezocht heb op nieuwwaarderegeling en ook gevonden had, alleen niet dieper de voorwaarden ingedoken want ik had natuurlijk moeten en kunnen weten dat er meer achter zat.

Volgende week maar weer eens bellen wanneer we iets horen van de VVE opstalverzekering!
Door Cindy de Wolf
#3445056
Tibbies schreef: wo 25 mei 2022, 08:26 Sterkte met de verdere afhandeling. Ik duim voor je dat de opstalverzekering nog wat voor je kan betekenen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eerlijk gezegd met deze ervaring tav de inboedel :-X er lag geluidisolatie op het plafond, best duur spul, ik ga er nu al vanuit dat we dat niet vergoed krijgen en dat ze zeggen waterschade aan 3 muren, de 4e muur is kosten voor u zelf om het in dezelfde kleur te sausen. Dat soort dingen verwacht ik eerlijk gezegd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door