Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3444392
Het waarschijnlijk zoveelste tekentopic.. Ik heb wel gezocht maar zeker gezien vraag 1 open ik toch liever een eigen topic.
Na een rondje bos blijken er helaas ongewenste gasten meegekomen.
Aismee had een paar teken en ik heb er zeker 2 volgezogen op de grond terug gevonden.

Tot mijn grote gruwel heeft Skye daar 1 van opgegeten... :o
Vraag 1, kan dat kwaad?

Omdat ik toch wel graag rondjes bos wil lopen wordt het denk ik tijd om weer eens iets aan tekenpreventie te doen. Ik gebruikte vaak Advantix in de zomer, dat werkte prima maar krijgen ze hele lelijke plekken van in de vacht en ze vinden het echt niet fijn.

Skye is een collie en nog niet getest op MDR1, dus ik weet niet of zij hier gevoelig voor is of niet.
Vraag 2 is daarom tips/trucs wat te gebruiken tegen teken.. Ik zoek iets wat goed teek-werend is, kindvriendelijk en MDR1-defect veilig. Bram hangt dagelijks om Skye haar nek, ze liggen vaak strak tegen elkaar (doet Skye zelf) dus het moet knuffel-veilig zijn.
Ik zat zelf aan een halsband te denken, i.v.m. epilepsie gevaar liever niets wat ze hoeven slikken en eigenlijk ook liever geen druppels. De stop-olie dingen heb ik geprobeerd maar vinden mijn honden een horror en helpen doet het ook niet...

Iemand tips?

Karen
#3444393
Ik kan je alleen helpen over het opeten; dat kan geen kwaad. Als Shad de kans krijgt doet hij het ook als ik er bij hem een teek uit haal en hij bij ze zelf ook af. Honden kunnen geen infecties oplopen door het opeten van teken.
#3444414
Duc, met idiopatische epilepsie, droeg in zijn latere jaren een scalibor band. Maar ik weet niet hoe dat met dat collie gebeuren zit. Maar er zit geen ivermectine in zo’n band. In zijn jonge jaren heb ik natuurlijke middeltjes geprobeerd maar die deden niets, of niet genoeg.
#3444425
Fijn dat het opeten op zich weinig kwaad kan.
Skye doet ook nog niet raar of ziek of zo dus dat zal wel loslopen. Behalve dan dat ik nog steeds de rillingen krijg als ik eraan terug denk.. :-)

Ik ga eens in de scalibor banden duiken om te zien of dat wat is voor ons.

Karen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door