Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3444107
Hallo, ik kom hier even pronken met mijn vers afgespeende nestje. Waar anders kan ik dat beter doen dan op BP :) Na vijftien jaar fokken is dit het eerste nestje onder mijn kennelnaam. Italiaanse windhondjes zijn het. De bevalling was zo mooi, Tingeling, de mama, kwam lekker tegen me aangeleund staan tijdens het persen en ze floepten er in een half uurtje tijd alle drie uit. Ik ben een beetje verbaasd dat ik helemaal geen wormen heb gezien, want ik heb geen propolis gebruikt, maar na twee keer ontwormen (ze zijn nu 5 weken) niets gevonden! Super blij mee. Toch heb ik ze gisteren en vanmorgen wat brokjes gegeven (Orijen) uit angst dat het iets te eenzijdig is wat ze krijgen. Ik moet het doen met een kleine supermarkt, dus krijgen ze kip, varken, rund, vis en ei. Orgaan is hier alleen in de vorm van kippenlever te krijgen, dat eten ze goed, maar wil ik niet te veel geven. Calcium bestaat uit gemalen eierschalen. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ik ben tevreden met het resultaat. Ze groeien super, zien er super uit, zijn vrolijk, open en heerlijk zijdezacht als je ze aanraakt :daisy: De grijze in de mand lijkt een heel stuk groter dan de andere twee, maar dat is gezichtsbedrog, al is één van de teefjes wel duidelijk de kleinste.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bijlagen
IMG_5153.JPG
IMG_5153.JPG (1.37 MiB) 1025 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444108
Wat leuk, Esther! Gefeliciteerd met het nestje.

En wat een leuke pups... :smitten:
Door Lizzy
#3444110
Ohwww, wat zijn ze mooooooi :smitten:

Gefeliciteerd Esther, met je prachtige pups :-* !

Mag ik vragen naar je kennelnaam? Vind het altijd zo leuk om te weten!

Wat een prachtige hondjes zijn het toch... Ik heb er ook nog naar gekeken, naar dit ras maar ik durfde het niet aan (de spook verhalen over gebroken pootjes als ze op de bank springen... nou en dan met van die rauwdouwers in huis).
Gebruikersavatar
Door pike
#3444112
Wat een leukerds, drie verschillende kleuren, grappig :D Proficiat met de drieling!
Door Esther Q
#3444113
Lizzy schreef: vr 29 apr 2022, 15:37 Ohwww, wat zijn ze mooooooi :smitten:

Gefeliciteerd Esther, met je prachtige pups :-* !

Mag ik vragen naar je kennelnaam? Vind het altijd zo leuk om te weten!

Wat een prachtige hondjes zijn het toch... Ik heb er ook nog naar gekeken, naar dit ras maar ik durfde het niet aan (de spook verhalen over gebroken pootjes als ze op de bank springen... nou en dan met van die rauwdouwers in huis).
Mijn kennelnaam is Abayomi Taiga 😊Ik weet niet precies hoe het zit met dat breken van de pootjes, of dat genetisch bepaald is of door onbezonnen gedrag in combinatie met ‘dunne’ pootjes. Waarschijnlijk allebei. Soms als ik hoor hoe het gebeurt, denk ik ‘ja, dan zou ik ook mijn poot breken’. Een pup uit je handen laten vallen terwijl je staat bv, of jagend door het bos laten rennen (grote stenen met mos begroeid hier waar die pootjes tussen kunnen komen). Ik heb blijkbaar geluk. Nou is Tingeling ook geen gigantische wildebras gelukkig en voor het ras heeft ze een stevig lichaam. Ze loopt ook soms wel tussen de malamutes en dan is ze uit zichzelf voorzichtig. Ze gaat niet met ze spelen of rennen ofzo. Ik vind ze zooooo leuk, ik ben zooooo verliefd op mijn meisje 💕
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3444125
Ooooh Italiaanse windhondjes.
Wat ontzettend leuk, lief, schattig :smitten: :smitten:
Door Lizzy
#3444150
Esther Q schreef: vr 29 apr 2022, 15:52 Mijn kennelnaam is Abayomi Taiga 😊Ik weet niet precies hoe het zit met dat breken van de pootjes, of dat genetisch bepaald is of door onbezonnen gedrag in combinatie met ‘dunne’ pootjes. Waarschijnlijk allebei. Soms als ik hoor hoe het gebeurt, denk ik ‘ja, dan zou ik ook mijn poot breken’. Een pup uit je handen laten vallen terwijl je staat bv, of jagend door het bos laten rennen (grote stenen met mos begroeid hier waar die pootjes tussen kunnen komen). Ik heb blijkbaar geluk. Nou is Tingeling ook geen gigantische wildebras gelukkig en voor het ras heeft ze een stevig lichaam. Ze loopt ook soms wel tussen de malamutes en dan is ze uit zichzelf voorzichtig. Ze gaat niet met ze spelen of rennen ofzo. Ik vind ze zooooo leuk, ik ben zooooo verliefd op mijn meisje 💕
Dat klinkt mooi! Wat betekent het?

Ik weet het ook niet hoor, hoe het zit. Ben er verder niet ingedoken. Dit stond er op de site van de RV en toen ben ik eigenlijk al afgehaakt:

Er zijn echter twee dingen waar u goed op moet letten. Ten eerste moet u de nodige aandacht aan tandverzorging besteden. Als u een pup van jongs af aan laat wennen aan tandenpoetsen voorkomt u een hoop ellende. Bij Italiaantjes vormt zich namelijk heel snel tandsteen en als dit niet regelmatig verwijderd wordt leidt dit tot ontstekingen en tanduitval. Het tweede punt waar u terdege rekening mee moet houden is dat een pup gedurende zijn eerste levensjaar kwetsbaar is, speciaal voor wat betreft het pootjes breken. Bescherm een pup daarom tegen zichzelf en laat hem nooit (maar dan ook nooit!) van bank of stoel springen. Het is aan te raden om de pup in perioden dat u hem niet in de gaten kunt houden, in een zogenaamd kamerkenneltje te zetten. dit is veilig , beschermd en bovendien helpt het met zindelijk maken (vergeet uw pup dan niet op tijd uit te laten!).

Tingeling, wat een onwijs leuke naam joh! Ga je een pup aanhouden van dit nestje?
Door Too
#3444165
Wat een knapperds!
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding

Ik vind italiaantjes zo ontzettend leuk, ze staan al eeuwen op het lijstje 'voor misschien ooit'
Door Esther Q
#3444182
Lizzy schreef: za 30 apr 2022, 14:08 Dat klinkt mooi! Wat betekent het?

Ik weet het ook niet hoor, hoe het zit. Ben er verder niet ingedoken. Dit stond er op de site van de RV en toen ben ik eigenlijk al afgehaakt:

Er zijn echter twee dingen waar u goed op moet letten. Ten eerste moet u de nodige aandacht aan tandverzorging besteden. Als u een pup van jongs af aan laat wennen aan tandenpoetsen voorkomt u een hoop ellende. Bij Italiaantjes vormt zich namelijk heel snel tandsteen en als dit niet regelmatig verwijderd wordt leidt dit tot ontstekingen en tanduitval. Het tweede punt waar u terdege rekening mee moet houden is dat een pup gedurende zijn eerste levensjaar kwetsbaar is, speciaal voor wat betreft het pootjes breken. Bescherm een pup daarom tegen zichzelf en laat hem nooit (maar dan ook nooit!) van bank of stoel springen. Het is aan te raden om de pup in perioden dat u hem niet in de gaten kunt houden, in een zogenaamd kamerkenneltje te zetten. dit is veilig , beschermd en bovendien helpt het met zindelijk maken (vergeet uw pup dan niet op tijd uit te laten!).

Tingeling, wat een onwijs leuke naam joh! Ga je een pup aanhouden van dit nestje?
Abayomi betekent zoiets als ‘bringer of joy’ en ik woon in de taiga.

Ja, de tandsteen komt doordat de lippen nauw aansluiten, maar in de praktijk heb ik Tingelings tanden nog maar vier keer schoongemaakt met een krabbertje. Ik vond vooral het zindelijk maken lastig, ook iets wat je veel hoort bij dit ras. Maar dat was toch wel grotendeels mijn eigen schuld. Ze zijn koppig en sensitief tegelijk. Daar moet je een plan omheen bouwen, waarbij er weinig ruimte is voor het maken van fouten. Fouten die ik wel gemaakt heb. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt 🥳

Het ligt niet in de planning om er één te houden, al weet ik wel al welke ik zou houden als ik er één zou houden 😂 maar nee, het is de bedoeling om een pupje van ons Chineesje Huppeltje te houden, haar tweede nestje met dezelfde reu en die pupjes zijn heel leuk geworden.
Door Lizzy
#3444192
Esther Q schreef: zo 01 mei 2022, 08:42 Abayomi betekent zoiets als ‘bringer of joy’ en ik woon in de taiga.
Mooi!
Ja, de tandsteen komt doordat de lippen nauw aansluiten, maar in de praktijk heb ik Tingelings tanden nog maar vier keer schoongemaakt met een krabbertje. Ik vond vooral het zindelijk maken lastig, ook iets wat je veel hoort bij dit ras. Maar dat was toch wel grotendeels mijn eigen schuld. Ze zijn koppig en sensitief tegelijk. Daar moet je een plan omheen bouwen, waarbij er weinig ruimte is voor het maken van fouten. Fouten die ik wel gemaakt heb. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt 🥳
Aha. En hoe oud is Tingeling nu? Is dit haar eerste nestje eigenlijk? Ik heb dat inderdaad ook gelezen, dat zindelijk maken een dingetje is. En las ook wel op de Whippet groep (wij zijn daarna naar de Whippet gaan kijken en het had weinig gescheeld of wij hadden nu zelf een Whippet gehad) dat het soms niet en nooit lukt, met zindelijk maken. Dat zou voor mij eerlijk gezegd geen reden zijn om er vanaf te zien. Nou wie weet, ga ik toch ooit nog weer eens naar Italiaantjes kijken!
Het ligt niet in de planning om er één te houden, al weet ik wel al welke ik zou houden als ik er één zou houden 😂 maar nee, het is de bedoeling om een pupje van ons Chineesje Huppeltje te houden, haar tweede nestje met dezelfde reu en die pupjes zijn heel leuk geworden.
Welke??? Hahahaha. Je hebt ook Chinese naakthondjes? Leuk om naar uit te kijken!
Gebruikersavatar
Door pike
#3444195
Huppeltje en Tingeling :D wat een ontzettend leuke namen voor de hondjes!
Door Esther Q
#3444198
Lizzy schreef: zo 01 mei 2022, 11:22 Mooi!


Aha. En hoe oud is Tingeling nu? Is dit haar eerste nestje eigenlijk? Ik heb dat inderdaad ook gelezen, dat zindelijk maken een dingetje is. En las ook wel op de Whippet groep (wij zijn daarna naar de Whippet gaan kijken en het had weinig gescheeld of wij hadden nu zelf een Whippet gehad) dat het soms niet en nooit lukt, met zindelijk maken. Dat zou voor mij eerlijk gezegd geen reden zijn om er vanaf te zien. Nou wie weet, ga ik toch ooit nog weer eens naar Italiaantjes kijken!


Welke??? Hahahaha. Je hebt ook Chinese naakthondjes? Leuk om naar uit te kijken!
Het zwarte teefje zou ik houden :biggrin2: zij heeft dezelfde mooie, stevige bouw als Tingeling en een lekker relaxed karakter, maar nee, dat gaat niet gebeuren, geen twee pups tegelijk. Tingeling is bijna drie en ja, dit is haar eerste nestje. Huppeltje is zes en ze krijgt nu haar tweede nestje. En er loopt hier nog een Chinees reutje rond van 1 jaar oud. Tingeling is uiteindelijk zindelijk geworden nadat ik een keer flink boos ben geworden :-[ Ze was toen acht maanden. Ik was het zat en dacht zeker te weten dat ze echt wel begreep wat de bedoeling was, maar het gewoon vertikte om naar buiten te gaan. Wonder boven wonder is het daarna nooit meer mis gegaan. Dat is die koppigheid, ik zie het nu ook al bij de pupjes. Mijn conclusie is dus dat je zowel streng moet zijn als zacht en ik denk dat niet iedereen streng wil/durft te zijn met deze hondjes. Maar of dat klopt, weet ik natuurlijk niet. Misschien zijn er ook exemplaren die gewoon echt op geen enkele manier zindelijk worden. Overigens is die koppigheid ook juist wat ik leuk vind aan haar. Ze is gewoon een klein diva'tje en vindt eigenlijk dat ze te goed is voor de achtertuin, ze wil een met bladgoud versierd bidet :biggrin2:
Door Esther Q
#3444199
pike schreef: zo 01 mei 2022, 17:06 Huppeltje en Tingeling :D wat een ontzettend leuke namen voor de hondjes!
Dan heb je Tingelings kennelnaam nog niet gehoord, die is Glitzerflitzer :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door