Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3445204
pearlsofpassion schreef: za 28 mei 2022, 21:54 Zijn het dan hele plekken bloederig en rauw?
Of is het dan ook zo plaatselijke wondjes? Herken je het in mijn beschrijving bij Ikaria?

Maar ik begrijp dat cortisonen bij haar dan ook helpt? Likt ze dan niet meer? Ookal is het stress? Hoe komt dat dan?
Stress en cortison zijn ook nauw verweven. En jeuk is jeuk, of het nou door iets komt of van de stress. Bij stress eczeem bij mensen werken cortison crèmes ook prima. Ook als iets ‘tussen de oren’ zit gebeuren er dingen in een lichaam, je kunt dat niet zo los zien denk ik
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445209
Vanmorgen heeft ze stress. Ze wil niet eten. Ttz, ze zoekt alles wat niet eetbaar is om te eten. Pluizen, ze overweegt planten te knabbelen (doet ze gelukkig niet) en is super enthousiast als ik met eten aankom maar eet dan niet. Ik heb al 3x brokken aangeboden. 3 verschillende. Maar daar eet ze niet van. Ik heb haar al buiten gelaten, ik dacht misschien is ze misselijk, kan ze wat gras eten en kotsen en voelt ze zich vast beter. Dat helpt niet, ze blijft maar zoekend ronddwalen.
Er staan 's nachts brokken onderaan de trap waar de andere katten niet komen omdat er boven nog een kinderhekje staat. Normaal eet ze die' s nachts of 's ochtends op. Nu niet...
De andere katten kregen vandaag net haas, Luis liet het liggen dus vloog ze er naartoe om te ruiken en dan bijna te kotsen dus dat lust ze precies ook niet.

Ik begrijp het niet...
Er zit haar wel duidelijk iets dwars. Maar ze deed dit voorheen ook en toen bleek het meer uit gewoonte dat ze 's ochtends terwijl ik met het ontbijt bezig was, pluizen ging zoeken, opeten en dan daar misselijk van werd. Sinds er beneden eten staat 's nachts en ze dus eet voordat ik voor de anderen ontbijt maak, deed ze het niet meer.

Normaal slaapt ze op bed. Luis was vannacht ook op de andere kant van het bed. Ik heb geen gegrom of geblaas gehoord en gisteren wilde ze hem bijna vangen om te spelen maar durfde nog niet. Maar ze kwam toch niet op bed liggen.
Zou het dan toch stress zijn en wil ze daardoor niet eten nu ? Gewoon omdat Luis op bed lag?
Dat zou ik wel straf vinden...

Ze loopt nu dus onrustig rond maar dan gaat ze dus niet likken. Ze wil duidelijk eten, maar doet het niet. Dat snap ik toch niet. Waarom dan er zo op afvliegen om meteen weer weg te gaan?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445211
Ale, net als ik aan het typen was heeft ze dan toch op de bak geweest en wat gegeten. Buikpijn dus wss... :(
Door Too
#3445212
Ja ze poetst dan veel minder manisch, het doorbreekt de cirkel van : poetsen werkt geruststellend dus dat doet ze vaak en lang en heel grondig .. dan ontstaan er korstjes/wondjes die moeten weg want vies, die moeten héél grondig weg en dus nog meer rauwe plekjes die 'verzorgd' moeten worden etc etc
Ik weet eigenlijk niet of ze van die stipjes ook heeft maar zowel een blote rose buik als een heel kort fluwelig vachtje met wondjes en (bijna) rauw herken ik wel.

Ik weet niet wat de juiste volgorde van aanpak is, wij hebben toen gekozen om 'het gevolg' eerst aan te pakkken omdat dat logisch leek , er weinig aanleiding leek om het elders te zoeken

Ik weet dat Catoo neigt naar neurotisch gedrag (óók veel oversprong) en dat probeer ik, samen met haar, zo goed mogelijk te beheersen met activiteiten, aandacht, veilige plekken en veel geduld

De enige echt duurzame optie voir haar zou waarschijnlijk herplaatsen zijn naar een multikat huishouden met véél buitenruimte vermoed ik. :-\
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445213
pearlsofpassion schreef: zo 29 mei 2022, 09:51 Ah nee. Thanx !
Maar hebben ze dan geen korstige huid?
De huid van Lea was kaal gebeten, had een paar bultjes die korstjes werden. Ik heb die bultjes altijd als "door bijten" bestempeld. Ik zag niks geks aan haar huid en de DA dus ook niet al die keren dat we er geweest zijn. Want dit heeft wel een paar jaar gespeeld.

Ik hoop dat je de oorzaak vind, dat niet eten had Lea toen geen last van. ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445214
Ik zou nu ze zo slecht eet en buikpijn lijkt te hebben, dat toch eerst uit willen zoeken. Van pijn krijgen ze ook stress en gaan ze veel likken.

Haar gedrag klinkt verder niet alsof ze nou zoveel stress heeft. Ja gut, ze zal best af en toe een momentje hebben, als er iets is wat ze spannend vindt. Maar het klinkt helemaal niet alsof ze daar zoveel stress van heeft dat ze zich compleet kaal zou moeten likken. En van sluimerende buikpijn zou ik dat wel aannemelijk vinden.
Door Anne in Zweden
#3445215
Bij wel willen eten maar er toch voor terugschrikken denk ik ook aan pijn in de mond. Zijn haar tanden in orde? Haar tandvlees? FORL?

En dan is er nog wat onze Sven had, die wel wilde eten maar meteen na het eten overgaf omdat hij een blokkade bij de maagmond had. :( Ik zit me nu ineens af te vragen of dat bijvoorbeeld een haarbal zou kunnen zijn geweest, maar geen idee of dat überhaupt kan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445216
De laatste weken eet ze prima. Nog niet op vaste tijdstippen laat dat begint te komen. Nu kwam ze aangelopen maar keek amper naar wat er in het bakje lag.
Ze heeft daarna gegeten en er is ook niets mis gegaan erna.
Er is 2 maand geleden (door het asiel) een hoektand getrokken omdat ze super lange hoektanden heeft en eentje was gekwetst, gaf last onderaan en het tandvlees errond stond behoorlijk dik. Ik heb onlangs eens gechecked en dat tandvlees ziet er wel rustig maar nog steeds dik uit. Ik kan het niet anders uitleggen maar het is niet ontstoken of zo.
Volgens het asiel moet er niet verder naar gekeken worden, maar ik was wel van plan de DA er eens naar te laten kijken.

Qua buikpijn, ik ben ontlasting aan het verzamelen. Ik ga het maandag naar de dierenarts brengen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445217
Omdat de ontlasting ook niet ok is en ze de buik kaal likt zou ik het ongemak in de spijsvertering zoeken.
Wel lastig dat ze niet kunnen praten om te zeggen waar ze last van hebben ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445219
Ja, dat zou je denken. Maar waarom is ze dan aan haar dijen/knieen en voorpoten begonnen? Dat klopt toch niet?
Nu, het zou goed zijn he, dat het aan de buikpijn ligt, maar ik vrees ervoor.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445254
Hee wat naar!!! En de rest van je kudde poezen nu ook? Of kakten ze gescheiden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door