Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444002
Was er al bang voor na je berichtje van zaterdag :-\ Een situatie die verslechtert is inderdaad niet een situatie die je wilt :'(
En ja, na een week is het al moeilijk met een dame die in je hart kruipt, dat wordt alleen maar moeilijker wanneer je het langer laat duren. En wie maak je daar dan blij mee wanneer het voor iedereen zoveel stress oplevert?

Enorm veel sterkte met de situatie een plekje te geven voor jullie allemaal! Ook al weet je met je verstand dat dit de beste keuze is voor iedereen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444003
Dank jullie wel allemaal. Het is lastiger dan ik verwacht had.
Ze kruipt idd meteen in ons hart.

We missen haar al zo. :'(
We wilden op voorhand helemaal geen drukke poes in huis (dat is al druk genoeg), maar toch voel ik die enorme leegte want ze was heel aanwezig. En nu mis ik het. Stom hoor. Pffff. :(

En we hebben ook het gevoel: zo'n poes vinden we echt nooit meer. Wat voor een idioten zijn we dat we haar hebben laten gaan. :-X
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444004
:bigarmhug: Eens met de voorgaande schrijvers. Je weet heel goed waar je mee bezig bent en hoe je dingen moet aanpakken. Ik lees je altijd graag als ik weer eens zit met iets over Siepie of Cato.
En het gaat hard, dat kruipen in je hart en het is dan heel naar als je een beslissing moet maken die je liever niet maakt. Je vindt uiteraard niet een 2e Siena maar, als de tijd daar is, wel weer een poes die heel lief en leuk is en beter past bij jullie.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444008
We hebben wel een ontzettend goede afsluiter van een vreselijke dag.

De 3 katten waren heel rustig naar elkaar toe door het raam heen. Onze katers reageerden nog nauwelijks op haar, Ikaria was nog een beetje nerveus, dat zag je wel.

Dus vond ik het toch ook stom om de eerste echte kennismaking nog verder uit te stellen. En het ging, in 1 woord FANTASTISCH. :D

Ikaria vond het idd spannend. Ze ging eerst in jachthouding naar Luis, maar toen die met opgeheven staart op haar af kwam dacht ze: Ola... Euhm... :biggrin2:
Ze bleven een paar tellen op 20 cm van elkaars neus staan en toen ging Ikaria zachtjes achteruit en onder de salontafel zitten.

Beetje later kwam Cuzco voorzichtig naar haar toe. Toen ze zachtjes blies, bleef hij staan, en ging weer weg.

Ben zo ontzettend trots op m'n perfect gentlemens. :smitten:

Toen werd er wat rondgelopen, met afstand en respect.
Beetje later wilde Ikaria de veranda gaan onderzoeken want daar was ze nog niet eerder geweest en dat vind ze blijkbaar onwaarschijnlijk aantrekkelijk (ik hou m'n hart vast ivm de voordeur, hoop dat ze dat wel op een keer opgeeft). Ikaria kwam dus om het hoekje van het schuifraam kijken. Cuzco kwam haar vanuit de veranda tegemoet en deed plomp neus- neus. Keilief !
Ikaria keek wat beduust, maar schrok niet. :)

Heerlijk toch?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444022
Wat FIJN PoP!!
En inderdaad hoop ik ook dat je twijfel of je het goede gedaan hebt nu weg is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444023
Tis echt geweldig. :D
Ze lopen nog altijd gewoon respectvol bij elkaar.

Vannacht hadden we ze natuurlijk nog wel gescheiden.
Gisterenavond zag ik op het eind dat Luis toch nog eens ging willen laten zien wie baas is. Ikaria zocht het ook wel wat door in de gang naast de deur op de kast te gaan zitten. Ideale positive om bovenop hem te springen als hij voorbij wil en dat is dus wel een beetje dreigen dat ze daar doet. Uiteraard vind Luis dat niet kunnen.. :P En dat zag ik aan zn lichaamshouding. Maar hij deed niet echt iets, dus dat was heel lief.
Dan heb ik haar na een tiental minuten maar naar boven gebracht.

Ik verwacht nog wel een kleine confrontatie ofwel fysiek (paar meppen of zo) ofwel met dreigen. Ik ken Luis ook.
Maar dat hoort erbij. De posities moeten duidelijk worden. Ik zie nu geen enkele reden om ervan uit te gaan dat dat niet goed zou gaan. Ze doen het heel rustig en geduldig.
Cuzco zet zich trouwens vanzelf onderaan. Heeft hij altijd gedaan en hij voelt zich daar duidelijk goed bij. Das ook wel gemakkelijk. :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444170
Mevrouw heeft de beste plekjes al gevonden. :cool:
IMG_20220428_152040.jpg
IMG_20220428_152040.jpg (4.08 MiB) 835 keer bekeken
IMG_20220430_190312.jpg
IMG_20220430_190312.jpg (2.41 MiB) 835 keer bekeken
Hier ligt ze in het zonnetje (als het schijnt).
We moeten maar eens een mandje zoeken dat daar mooi past.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444209
Vandaag werd het vlees voor het eerst met smaak gegeten. En niet enkel voorzichtig aan gelikt.
Ik moet er nog een beetje brokjes over strooien om haar eraan te laten beginnen. Deze avond was ze vrij gretig aan het eten.
Ze heeft meer dan 100gr vlees gegeten vandaag. Plus nog een handje brokjes. Zeer netjes is dat voor een lichte poes. Er mag best nog wat gewicht aan haar botten bij komen. ;)

Het zijn wel nog toegankelijke smaken.
Ze krijgt nu kip, konijn, kalkoen, kippenhart en kippenmaag. Morgen eens kijken of ik er een beetje lever in krijg. Konijnnier wilde ze niet.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444231
Wat fijn dat het eten de goede kant op gaat :cool:
Ondertussen ook helemaal gewend aan de mannen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444240
Elke dag een beetje beter. Ze zijn rustig naar elkaar, maar fysiek contact is nog te eng voor haar.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444716
Het gaat op zich vrij goed met Ikaria.
Ze begint haar draai steeds beter te vinden.
Maar eten is een issue. En dan niet echt wat (want daar maak ik nog geen punt van) , maar vooral de hoeveelheid en hoe vaak op de dag. Het gaat een beetje op en af, hoe goed ze eet. Tis nog een beetje zoeken voor mij en voor haar vooral lastig dat ik geen brokken kan laten staan ivm de katers. Ik ben dus nog steeds aan het proberen met een doos met smalle opening maar dat moet ze wringen omdat anders de katers (die maar al te graag wringen en hun buik intrekken) er wel in raken. En dat doet mevrouw dus niet voor eten. Hetzelfde met boven op de kast.. Als die te toegankelijk is, kan Luis er nog bij. En nu springt zij er niet naartoe.. Ze zou het kunnen, want om te onderzoeken heeft ze al gekkere sprongen gemaakt. Maar doet het dus niet. Ze gaat dan als ze honger heeft de pluizen van onder een kast of achter de radiator uit vissen en eet die op. :-X (Nu kan ik wel schoonmaken maar die dingen groeien met 3 katten in de rui en 3 kinderen in huis aan terwijl je er naar kijkt)
Maar goed, we komen er wel. ;)

Er zijn nog zo'n paar karaktertrekjes die ons lichtjes zorgen baren. Het concept van iets niet mogen (en dat is hier thuis eigenlijk enkel 'op het gerbilarium springen') kent ze duidelijk niet. Ze krabt ook aan de deuren maar daar zeggen we nog niets van. Ook ergens niet mogen zijn... We hebben echt een groot huis, maar de garage moeten ze niet zijn en uiteraard mogen ze niet door de voordeur. Nou ja, dat is dus extra aantrekkelijk.
Deze combinatie zorgt er wel voor dat we twijfelen of ze later, als ze naar buiten mag, wel gaat leren in de tuin te blijven door de schrikdraad of deze gaat blijven opzoeken en misschien er zelfs doorheen gaan. Ze kan ook echt goed klimmen en springen en gaat door kleine gaatjes als ze wil. :-\ We zijn er niet echt volledig gerust op, laat ik het zo stellen.

Maar ze is ook ontzettend lief, komt steeds meer bij ons liggen, aaitjes vragen, babbelen enz. Ligt 's nachts op bed en komt overdag mee op de zetel.
Met de kindjes gaat het fantastisch.
Met de katers iets minder. Ale, tis te zeggen, er is nog niets veranderd tov de eerste kennismaking. Ze zijn normaal rustig naar elkaar en negeren elkaar en dan vind ze het goed. Maar zodra er enige interactie komt of Luis wil vb op bed springen, dan wil ze afstand en gaat ze blazen en grommen. De jongens zijn nochtans nog steeds heel geduldig.
Ik heb het gevoel dat het zo wel wat zal blijven. Dat een echte interactie er niet echt in zit. Aan haar lichaamstaal en het feit dat ze daar 0,0 interesse in heeft tot nu toe. Das op zich niet zo erg, ware het niet dat dat wel net het doel was van een extra kat: vriendje voor de katten om op terug te vallen als 1 van beide ons zou ontvallen.
Nu ja, tis nu zo, we zien wel wat er van komt.

Een paar dagen geleden merkte ik plots dat ze kale plekken heeft aan de binnenzijde van haar dijen, onderbuik en voorpoten. :(
Ik hoop dat het aan een reactie op kattenbakvulling of wasmiddel is. Die ga ik nu 1 voor 1 eens veranderen en zien wat dat geeft. Maar het kan natuurlijk ook stress of weet ik veel, vlooienallergie (ze werd ontvlooid bij ophaling in het asiel maar ja, heeft ze ervoor in contact geweest met vlooien, dat weet ik niet). Ze heeft natuurlijk wel stressvolle weken achter de rug en dat is nog niet voorbij, dat weet je zo. Maar uiteraard is dat wel wat zorgwekkend en begin je weer te twijfelen of ze hier wel graag is....

Tis een heel verhaal. En toch meen ik de eerste 2 zinnen in dit verhaal. Ze lijkt echt steeds beter op haar gemak te zijn. In haar gedrag lijkt ze relaxter en weet steeds beter hoe alles hier in huis draait. Ik heb echt het gevoel dat ze het hier steeds leuker vind. Al spreken die kale plekken (als het van de stress is) dat misschien tegen. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door