Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444719
Oh PoP het klinkt toch allemaal hartstikke goed. Ze eet, lijkt steeds meer op der gemakje en de situatie met de mannen klinkt als een meer dan uitstekende basis.

Niet teveel over nadenken. Alles heeft tijd nodig en vindt zijn weg wel. Misschien niet precies hoe je in gedachten had, maar dat geeft niets.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444763
Dank je Kaela, das heel lief wat je zegt. :)

Luis heeft vandaag haar duidelijk gemaakt dat hij heel graag met haar wil spelen (achter haar gat gelopen zoals wij dat in België zeggen. :biggrin2:).
Hij kruipt ook weg achter het gordijn, gaat sluipen om dan met staart omhoog en luide 'prrrrt' in haar richting te stappen als hij gezien is. Zij reageert met een blaas en een mep, maar ze is er wel zelfzeker onder. Je ziet hem bijna denken 'vrouwen he' ::) :P

Ze ziet er best relaxed uit. :cool:
IMG_20220515_202949.jpg
IMG_20220515_202949.jpg (1.93 MiB) 629 keer bekeken
IMG_20220515_190021.jpg
IMG_20220515_190021.jpg (2.99 MiB) 629 keer bekeken
Door Cathelijn
#3444766
Ik heb totaal geen verstand van katten, maar ik vind ook dat ze er relaxed uit ziet. Herplaatshonden hebben ook zo hun tijd nodig en je ziet ze in de loop van weken/maanden veranderen. Ik zou het niet vreemd vinden als dat bij katten ook zo was, dus gun het tijd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444768
Klinkt alsof ze ' hard to get' speelt met de mannen :biggrin2:
Ik zie een ontspannen poes op de foto's en het is misschien (nog) niet zoals jij het graag had gezien maar het is een koppeling van volwassenen katten die altijd wat langer duurt dan kittens en vanuit dat oogpunt gaat het super op basis van wat jij schrijft :-*
Zo lang is ze immers nog niet bij jullie in huis ;-)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444769
Ja, ik weet het hoor. En als ze geen echte interactie wenst kan ik daar ook niets aan veranderen.
Luis laat zich alleszinds niet zomaar aan de kant zetten. :biggrin2:

Ik vind haar ook relaxed uit zien maar je merkt wel dat ze ook met momenten onzeker is over wat nu de bedoeling is. Das ook heel normaal natuurlijk, zo veel veranderingen.
Tis gewoon even schrikken als je merkt dat ze zich kaal likt. :-\ Dat wil je natuurlijk niet....

Op die foto op de doos kan je't zien aan haar knie.
IMG_20220515_203002.jpg
IMG_20220515_203002.jpg (2.32 MiB) 597 keer bekeken
Zo is haar buik ook en de binnenzijde van de voorpoten..
Nu denk ik wel wat bolletjes te zien en ik vind ook dat ze jeuk lijkt te hebben (heb al op vlooien gechecked voor ze die plekken kreeg), dus ik heb toch eerder het idee dat het een reactie op iets is dan stress. We gaan moeten zien of we het vinden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444803
Nou, ze eet niet meer. :(
Of alleszinds veel te weinig en ik denk vandaag nog niets.
Ik denk dat ik haar maar een paar weken enkel de brokken bovenop de kast laat eten en daarna nog eens proberen.

Ze heeft misschien buikpijn want ze is erg winderig moet ik zeggen en ik had al gezien dat haar ontlasting een slijmjasje heeft. Beetje ontgiften dacht ik.
Nu zou ik natuurlijk ook buikpijn krijgen als ik voornamelijk haar en stof zou eten maar dat wijst er ook op dat wat er ook gaande is, haar buik niet lekker is.
Ze is verder levendig en niet ziek en ze geeft niet over of heeft geen diarree, dus ik denk niet dat ze ziek is.

Ik heb heel erg m'n best gedaan om haar aan te bieden wat ze lekker vind (verschillende vleesjes, blik, verschillende brokken), gewoon om haar goed te laten eten en rustig een beetje te laten wennen aan vaste eetmomenten, maar wat ze de ene dag lekker vind en goed werkt, wil ze de dag erna weer niet meer eten. Ik krijg er kop noch staart aan wat ze nu eigenlijk lekker vind of niet.
Ik bleef er rustig onder hoor, maar het is gewoon niet leuk zo en het werkt toch niet.

Dus ga ik maar niets meer aanbieden. Ik ga 2 soorten brokken op de kast zetten (duimen dat Luis echt niet op die kast raakt) en het daarbij voor een paar weken laten. Ze weet ondertussen dat er daar eten staat, hopelijk gaat ze dan vanzelf eten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445176
Nou ja, het stopt hier nog even niet..

Ikaria eet nu vrij goed. Enkel brok, al een week of 2. Maar haar ontlasting is niet goed. Wel vast, ale, normaal voor brok, maar met een slijmlaagje errond. En vanmorgen zat er wat bloed bij.. :-\
Dus ben ik aan het verzamelen om eens na te laten kijken. Ze was net ontwormd toen ze kwam en giardia lijkt me niet waarschijnlijk (alleszinds geen typisch klachten), dus denk ik dat het ofwel een hardnekkigere worm ofwel een bacteriele darminfectie is.

Maar ze likt zich ook nog steeds verder kaal.
Ofwel is dat een allergie (we proberen wat dingen uit te sluiten, maar dat kost tijd), ofwel stressgerelateerd.
Ik vind dat ze duidelijk jeuk heeft. En ze bijt zichzelf wondjes. Doen ze dat bij stresslikken?
Nu was ik aan het denken, als we haar 1x prednison laten zetten, zouden we toch kunnen uitsluiten of het van er stress is? Als het stress is zou zo'n spuit toch niet helpen? Of ben ik verkeerd?
Als het wel helpt, dan weten we nkg steeds niet waar ze allergisch aan is (met wat geluk toch de kattenbakvulling, die heb ik veranderd) en moeten we een aantal weken wachten om te zien of het terugkomt en iets anders veranderen..
Ondertussen zou ze ook even van de jeuk verlost zijn.
Ik weet dat het rommel is en ik zou het nooit als behandeling inzetten maar het zou toch wel handig zijn te weten of het over stress gaat of niet. Ik ben bang dat ze anders geheel kaal is voor we erachter komen als het geen allergie is, en ik vind het vreselijk haar zo te zien...

Wat denken jullie? Goed idee?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445178
Als je een allergie tegen stress af wil zetten, kan je dan niet beter iets als citopoint overwegen? Dat werkt zeker 6 weken, meestal langer, en dat geeft ruim tijd om te zien of het allergie of stress is.

Ik zou bij stress geen bijtwondjes verwachten. En ook niet zo’n groot oppervlakte. Bij onze Pluk bleef het een kleine plek. Terwijl Otje met haar allergie wel grotere oppervlaktes deed.
Door Anne in Zweden
#3445180
Ik kan je niet echt helpen, maar gewoon wat mogelijke ideeën: als het stress is, zou Feliway dan hulp kunnen bieden, al was het maar om een diagnose vast te stellen (is het stress of iets anders). Zou het helpen om haar iets homeopatisch te geven ter versterking van haar immuunsysteem? Ik weet nog toen we Lupi kregen, die niet alleen graatmager was maar ook veel kale plekken had, en rare plekken waarvan ik eerst dacht dat het oude wonden waren waarop geen haargroei meer plaatsvond. Ik heb haar allerlei homeopathie gegeven, en toen ineens, na maanden (ik denk wel een halfjaar tot een jaar) kwamen er haartjes op de plekken, en sindsdien heeft ze een complete, mooie vacht zonder kaalheid van welke aard dan ook. Was een kwestie van stress, ontgiften en een verbeterde afweer, denk ik. Ik weet niet meer wat ze precies heeft gekregen van me in die tijd (van de reguliere da een of andere shampoo om de plekken direct mee te deppen, van de homeopathische da wat korreltjes en flesjes, maar dat maakt niet uit, want honden en katten zijn natuurlijk toch verschillend (al was het maar qua gemak bij de toediening :P ). Maar ik zou er een bezoek aan de homeopathisch da aan wagen, als je daar niet al geweest bent.

Sterkte ermee. Daar kan een mens echt van wakker liggen, weet ik uit ervaring. Welke brok eet ze trouwens? Graanvrij?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445182
Ja, grotendeels, beetje vanalles. Zelf koop ik enkel graanvrij voor Cuzco en Luis want ze krijgen soms een brokje als snack of beloning. Zoals nu bij Cuzco om de vieze smaak van de meloxicam weg te krijgen. Ik had nu Feringa gekocht.
Maar voor Ikaria had ik ook brokjes van de opvang meegekregen. Die zijn nu net op. Die waren wss niet graanvrij, ik denk Royan Canin. Ik wisselde wat af om haar beter aan het eten te krijgen en haar gewend te maken niet altijd hetzelfde te eten.

Om uit te sluiten of het stress is, vind ik Feliway niet betrouwbaar genoeg.
Je tip ivm een holistische DA ga ik in gedachten houden, maar voor eerst zou ik graag proberen (zo snel mogelijk) een diagnose te vinden of toch zeker in welke richting we moeten zoeken.
Bij haar darmen dacht ik aan ontgiften, maar daar lijkt me geen bloed bij te horen..

Cytopoint had ik niet aan gedacht. Zal ernaar vragen dan en me eens over inlezen. Zouden ze dat zo liggen bij de DA?
Het hoeft idd geen prednison, gewoon iets dat bij allergie werkt en niet bij stress. Zodat we dan al weten welk van de 2 het zou zijn en gericht kunnen zoeken.
Echt haar halve buik is al kaal. :-\

Ik denk trouwens echt dat het allergie is. Stress zou je toch meer zien? Ze is veeeel relaxer dan Luis. ::)
En ze krabt ook gewoon veel, onder haar oksels en in de hals. Dat viel me al op toen ze een weekje hier was want toen heb ik nog gechecked op vlooien (niets gevonden).

Als ze allergisch zijn aan het ontvlooiingsmiddel (ze kreeg Bavecto :-X), hoe uit zich dat dan precies en hoe lang geeft dat klachten? Iemand ervaring?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445183
Zal zien of ik eens een betere foto kan maken, maar hier linksonder is zo'n wondje.
IMG_20220525_224128.jpg
IMG_20220525_224128.jpg (2.19 MiB) 490 keer bekeken
En onder haar knie rechtsonder op de foto.

Het gekke is ook, dat er hier en daar wat bolletjes (geen korstjes of puistjes, zijn misschien gewoon de afgebeten haren die rechtstaan) en dan kleine wondjes zijn, maar het merendeel de huid er wel rustig uit ziet. Tis niet dat ze uitslag heeft, of toch niet dat ik zie.
Nu denk ik dat dat bij Kleintje toen ook niet was, maar ik heb niet meer zeker...
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445184
Zouden het mijten kunnen zijn? Ik weet nog dat poes Lea vroeger ook kale plekken met bijtwondjes had. Dat is - heel zielig- jaren afgedaan als stress. Dan kreeg ze een prik tegen de jeuk (prednisolon) en ging het weer even een tijd, tot ze weer jeuk kreeg, kaal werd en ik dan weer naar de DA ging en zij een nieuwe prik kreeg.
Toen per toeval kreeg ze ook een blaasontsteking tijdens haar jeuk periode en heb ik urine opgevangen. Daar zaten toen een paar mijten bij. Ze is toen ook voor de mijten behandeld en nooit meer jeuk en bijtwonden gehad.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445186
Betere foto van haar buik.
Als je goed kijkt zie je bovenaan, net onder het zwart zo'n lijntje puntjes. Iets gek he ?
Die verdwijnen weer snel, heb ik het idee en vind he altijd aan de grenslijn tussen haar en kaal..
IMG_20220524_130753.jpg
IMG_20220524_130753.jpg (2.36 MiB) 486 keer bekeken
(Ja, ze had zich goed in de was genesteld ::), das uiteraard niet de bedoeling, maar ach, ik liet haar maar even liggen :smitten:)
Door Too
#3445191
Mijn Catoo doet aan manisch/stress likken (en heeft een gevoeligheid voor vlooien) en dat kan tot helemaal bloederig en rauw doorgaan, korstjes moeten geknaagd worden.
Als het echt zó erg is dan krijgt ze corticos om de cirkel te doorbreken, was echt 2x nodig in bijna 15 jaar.

Ze reageert overigens vaak ook behoorlijk goed op rescue remedy van Bach, wellicht kun je dat proberen.
Catoo wordt daar vaak heel mellow van en gaat lekker ontspannen slapen of krummelt gezellig rond zonder gedoe
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445203
Zijn het dan hele plekken bloederig en rauw?
Of is het dan ook zo plaatselijke wondjes? Herken je het in mijn beschrijving bij Ikaria?

Maar ik begrijp dat cortisonen bij haar dan ook helpt? Likt ze dan niet meer? Ookal is het stress? Hoe komt dat dan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door