Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Robian
#3443820
pearlsofpassion schreef: do 21 apr 2022, 16:46 Thanx!
Al zal een dichte klit knippen niet eenvoudig worden. Mevrouw heeft behoorlijk wat pit, dat hebben we al gemerkt. :cool:
Een dichte klit kan idd een behoorlijke uitdaging zijn.
Eén van de ragdolls die kwam logeren was ook een blijf van mijn lijf typje.
Hij hield wel heel erg van borstelen met de flexibele slicker. Dus dan liet ik manlief borstelen en ik probeerde dan heeel stiekem een klit iets in te knippen.
Na een week had ik de klit er dan wel zo ongeveer uit. Elke keer een beetje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443821
Ik zal het onthouden.

Kuikens kregen vandaag trouwens geen vliegles. Er was niet veel animo, niet om te spelen, niet om te eten.
Niet zo onverwacht natuurlijk, maar het had gekund dat het instinct boven kwam drijven. Niet dus...
Na een sneetje in de buik nog steeds geen interesse...
Later nog wel eens proberen. Eerst gewoon met kip en konijn proberen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443895
Sinds de poging met de kuikens, heeft Ikaria geen vlees of blikvoer meer gegeten. :(
En ik had speciaal kip gekocht want de eerste dagen had ik een friemeltje van Cuzco z'n karkas geprutst, at Ikaria dat eerst op en wilde daarna pas aan de rest van het bakje beginnen. Maar nu wil ze dus zelfs de kip niet.
Misschien ongewild toch iets te veel spanning rond het eten.
Ik ga het een paar dagen zo laten denk ik, en dan nog eens proberen.

Siena eet ondertussen rustig haar natvoer gemengd met wat stukjes vlees en tuft steeds minder terug uit. :)

Vandaag mochten de meiden voor het eerst helemaal naar beneden. De katers zaten in de veranda en konden hen door het schuifraam zien. Luis heeft een paar keer geblazen, maar werd niet echt kwaad. Cuzco bleef gewoon in de zetel liggen. ::)
Maar nu de meiden terug op hun kamer zitten en de katers terug in de woonkamer mogen, zijn ze duidelijk op hun hoede. Lopen steeds terug naar de veranda en durven niet naar boven te gaan. Watjes.. :cool: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3443900
Helden op sokken :biggrin2:
Wel balen dat Ikaria stap terug heeft gedaan qua rauw maar wel fijn dat het bij Siena wel vooruit gaat :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443930
Tussen Siena en Ikaria gaat het steeds minder goed. :(
Siena is heel dominant en Ikaria wordt bang, zo lijkt het. Siena viel haar daarnet ook aan omdat ik Ikaria wilde aaien, wat net maar na veel aandringen lukte. :(
Ik begin voor het eerst te denken dat het misschien niet goed komt.. Het lijkt elke dag meer de verkeerde kant op te gaan.

Siena moet ook nog veel leren qua manieren. Zowel met andere katten als mensen. Ze is dus heel dominant want doet gewoon haar eigen zin.
Ze wordt dolgraag geaaid, maar als iets niet naar haar zin is, zet ze even haar tanden. Niets ergs en wij als volwassenen zien er ook helemaal niets in dat met wederzijds respect en lichaamstaal leren kennen, niet op te lossen valt. Maar bij de kindjes ligt dat lastiger... :-\
Pfff... Het is wel zo'n ontzettend leuke kat. Bijna 2 maar ik heb haar nog niet stil weten liggen. Ze geniet duidelijk met volle teugen.
En het karakter... Ik heb echt het gevoel dat ik hier een sterke band mee kan kweken. Een echte goede klik...

Ik hoop zo dat het allemaal bijtrekt...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443974
De beslissing is genomen.
Ik breng Siena vandaag terug.
Het gaat niet, niet met de andere katten en niet met de kindjes. Haar rugzakje is net iets te groot.
Tis een rationele beslissing, want ons hart zegt iets helemaal anders. Maar het beter. Ook voor haar.

Maar man,dit doet pijn. Ik vind het zo belachelijk van mezelf, na ocharme een week. Maar het is echt eentje die zich meteen in je hart nestelt. Bijna letterlijk..

En ik voel me schuldig. Naar haar toe, naar de kinderen (die toch erg verdrietig zijn ookal zijn ze ook een beetje bang van haar), naar Ikaria, die het hierdoor toch al een stuk lastiger heeft gekregen.
Ik weet dat we maar konden proberen en dat dat geen schande is tov het op voorhand opgeven.
Maar ik stel me ook de vraag of we op de juiste manier hebben nagedacht toen we haar adopteerden en ons niet schuldig hebben gemaakt aan een impulsaankoop.
Ik denk het niet, maar weet het niet zeker. Tot zaterdag zagen we het wel helemaal zitten. We maakten ons een beetje zorgen in het feit dat Ikaria duidelijk stress had, maar ik had wel een paar ideetjes... En toen drong het stillaan door dat we het wel erg lastig aan het maken waren en wie we er nu eigenlijk nog plezier mee deden...

Maar ik ben behoorlijk gebroken, moet ik toegeven. :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3443979
Ach jee….. Sterkte en hopelijk kunnen jullie je bij deze keuze neerleggen, is niet makkelijk…. Hoop dat Siena gauw weer een warm mandje krijgt en Ikaria zich weer beter gaat voelen bij jullie! :-*
Gebruikersavatar
Door doranto
#3443983
Ik vind het heel goed en knap, dat je zo snel de knoop door kon hakken en niet nog langer aan wilde modderen. Dit lijkt me voor alle partijen de beste oplossing. Maar daardoor is het niet minder moeilijk! Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443985
Ach PoP, wat ontzettend jammer. Maar van goede bedoelingen moet je nooit spijt hebben. Voor hetzelfde geld was het wel goed gegaan.
Voor nu geef je haar de kans een plekje te vinden die beter bij haat past. Dat is ook liefde. Het voelt nu anders, dat snap ik. Maar ze vindt wel een plekje met haar mooie koppie, waar ook haar karakter beter tot zijn recht zal komen.
Door hannabelgje
#3443989
Wat jammer. Ik houd zelf toch een wat langere periode aan om te wennen. In een week tijd lukt dat natuurlijk niet. Maarja ik heb dan ook geen kleine kinderen rondlopen.
Sterkte Pop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443993
Nee, ik weet het. Dat verwachtte ik ook helemaal niet.
Maar het ging er vooral over dat Ikaria zo reageerde en steeds meer bang en gestressed leek. En dat kwam echt van Siena. Nu is Ikaria ook al veel relaxter.
Het ging steeds slechter, het evolueerde de verkeerde kant op. Daar ging het vooral om. Dat er geen verbetering maar verslechtering op zat. Ikaria ging van knuffelen en vol vertrouwen, naar wegkruipen onder bed, blazen en grommen. En Siena joeg haar steeds meer weg. Hadden we dat nog goed kunnen trekken met tijd en werk? Vast wel. Maar hadden ze ooit vriendinnen geworden. Nee. Daar ben ik van overtuigd. Ze matchten gewoon niet samen.
En ik zag een match met onze katers ook niet gebeuren.

We beseften dat we gewoon met 3 rustige katten zaten en 1 jonge kat met bergen energie. Dat ging nooit ideaal worden. Zelfs als ik ze allemaal aan elkaar kon laten wennen en er geen ruzie zou zijn. En was het dan een goede thuissituatie voor Siena?

Het was vooral een combinatie van allemaal kleine factoren die allen op zich wel overbrugbaar waren, maar allemaal samen wel erg veel werden. Wie deden we dan plezier met verder te proberen?
Wat kostte het (ook voor haar)? En wat was de beste situatie die we konden bereiken. En vooral, wat was het alternatief (Ikaria alleen).
Dat was wel duidelijk, dat het zo veel aangenamer zou zijn voor iedereen. En dat wij Siena misschien niet konden bieden wat ze nodig heeft.
Moeilijk om dat toe te geven hoor.

En dan wisten we plots dat als we het allemaal op voorhand hadden geweten, we het niet hadden gedaan. En dat zegt ook veel.
We hadden het niet mogen doen om te beginnen he. :'(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443994
Ach PoP wat jammer. :-\
Als je per dag verslechtering ziet dan is dat geen goed teken. En het is een prachtig beest die vast een onwijs lief baasje gaat krijgen. En je hebt het geprobeerd, voor hetzelfde geldt was het helemaal goed gekomen. Nu weet je zeker dat het niet goed kwam.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443996
Voor alle duidelijkheid, het is net omdat ze er nog maar zo kort was, dat het beter was niet door te zetten.
Als ze niet terug ging maar het om een zuivere afstand naar een asiel ging, hadden we dat nooit gedaan. We hebben haar niet gewoon 'weggedaan' he. Dat zou ik nooit doen. Het leek iedereen beter voor alle katten in kwestie.

Maar ik heb vroeger een nog veel moeilijkere situatie rechtgetrokken met Kleintje. Veeeel moeilijker.
Dat duurde maanden voor ze in dezelfde ruimte kon vertoeven zonder aan 1 stuk door te grommen. En op het eind, jaren later, mocht Cuzco haar met momenten zelfs kopjes en likjes geven. Dat had niemand in het begin voor mogelijk gehouden.
Als het moest deed ik dat wel opnieuw.
Maar dat wil niet zeggen dat je die situaties moet opzoeken. Daar doe je niemand plezier mee.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3443998
Ik denk dat wij allemaal jou zo goed kennen, dat wij ons realiseren dat je echt wel weet wat je doet en hoe je het doet…. Neem het je niet kwalijk voor deze keuze!!!!
Als ik ooit weer een kat in hus wil, zou ik zeker jou om advies vragen!!!!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444001
CindyMayella schreef: ma 25 apr 2022, 17:56 Ik denk dat wij allemaal jou zo goed kennen, dat wij ons realiseren dat je echt wel weet wat je doet en hoe je het doet…. Neem het je niet kwalijk voor deze keuze!!!!
Als ik ooit weer een kat in hus wil, zou ik zeker jou om advies vragen!!!!
Precies dit!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door