Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3443768
pearlsofpassion schreef: wo 20 apr 2022, 18:22 En hoe vaak borstel je ze daar dan mee? En hoe uitgebreid per keer? Gewoon een keertje overal overheen of toch grondig?

Ik heb echt nul ervaring met langharige vachten. ::)
Maar ik denk wel dat ik liever regelmatig wil onderhouden om klitten te vermijden dan om die er pas uit te kammen als ze komen. Ik vermoed dat ze dat uitkammen niet gezellig gaat vinden. :cool: en ik vond het zelf als kind ook vreselijk, dus ik begrijp dat volledig.
Hoe vaak zul je zelf even uit moeten proberen. Ikzelf zou denk ik beginnen met 1 keertje per week helemaal even door borstelen. Als dat goed gaat, wacht je wat langer. Dat doe je net zolang tot je het idee hebt dat er wat klitjes ontstaan, dan laat je weer wat minder tijd tussen de borstelbeurten en hebt daarmee de goede frequentie voor haar te pakken.
Door Anne in Zweden
#3443778
Op advies van de trimster gebruikte ik deze altijd voor Sven:
20220420_232049.jpg
20220420_232049.jpg (3.82 MiB) 529 keer bekeken
Ik vond dat prettig werken en Sven had er ook geen probleem mee.
Door hannabelgje
#3443779
De vacht van jouw dame lijkt een beetje op die van mijn balinezen. Die klitten niet en hoef ik niet te kammen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443780
Het klit wel hoor.
Ze had er grote toen ze in het asiel aan kwam, vandaar een heel stuk uit haar staart en op haar rug. En daardoor lijkt ze wss ook minder vacht te hebben dan normaal, denk ik.
Er zijn nu ook 3 kleintjes rond haar hoofd en aan een achterpootje.
Ik wil echt vermijden dat we moeten gaan knippen of scheren want daar wordt vacht zo snel vilterig van. Dat weet ik wel van de konijnen.
Had anders idd handig geweest. :)

Bedankt Anne.
Het lijkt me zo onaangenaam voor de kat, maar het valt te proberen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3443786
pearlsofpassion schreef: do 21 apr 2022, 07:25 Het klit wel hoor.
Ze had er grote toen ze in het asiel aan kwam, vandaar een heel stuk uit haar staart en op haar rug.
En daardoor lijkt ze wss ook minder vacht te hebben dan normaal, denk ik.
Er zijn nu ook 3 kleintjes rond haar hoofd en aan een achterpootje.
Ik wil echt vermijden dat we moeten gaan knippen of scheren want daar wordt vacht zo snel vilterig van. Dat weet ik wel van de konijnen.
Had anders idd handig geweest. :)

Bedankt Anne.
Het lijkt me zo onaangenaam voor de kat, maar het valt te proberen.
Of het wel of niet klit, is nu nog niet te zeggen. Dat weet je pas als ze een poos gezonde voeding krijgt. Klitten zijn in verreweg de meeste gevallen het gevolg van verkeerde voeding.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443796
Doranto schreef: do 21 apr 2022, 09:39 Of het wel of niet klit, is nu nog niet te zeggen. Dat weet je pas als ze een poos gezonde voeding krijgt. Klitten zijn in verreweg de meeste gevallen het gevolg van verkeerde voeding.
Ow OK! Thanx.
Door Anne in Zweden
#3443807
Doranto schreef: do 21 apr 2022, 09:39 Of het wel of niet klit, is nu nog niet te zeggen. Dat weet je pas als ze een poos gezonde voeding krijgt. Klitten zijn in verreweg de meeste gevallen het gevolg van verkeerde voeding.

Dat was mijn ervaring met Sven ook. Toen hij een tijdje bij ons was hoefde ik hem nauwelijks meer te kammen, hij had geen klitten en/of likte zijn vacht zelf zodanig dat de klitten wegbleven of weggingen. En het eerste waaraan ik merkte dat het niet goed met hem ging, was toen hij weer klitten begon te krijgen en zijn vacht zelf niet meer verzorgde. :(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3443808
Anne in Zweden schreef: do 21 apr 2022, 15:42 Dat was mijn ervaring met Sven ook. Toen hij een tijdje bij ons was hoefde ik hem nauwelijks meer te kammen, hij had geen klitten en/of likte zijn vacht zelf zodanig dat de klitten wegbleven of weggingen. En het eerste waaraan ik merkte dat het niet goed met hem ging, was toen hij weer klitten begon te krijgen en zijn vacht zelf niet meer verzorgde. :(
Precies! Wat ik nog toe had moeten voegen is dat wanneer ze niet gezond (meer) zijn, je dat meestal ook gelijk aan de vacht merkt.
Door Robian
#3443815
Ik gebruikte een flexibele slicker borstel voor de Racedolls.
Meestal borstelde ik 1x per week. Mocht er een keer een klit in de vacht zitten dan kun je de klit met de haar richting mee in knippen.
De punt van de schaar bij de huid in de knit wurmen en dan van het lijf af knippen.
Krijg je ook niet van die rare hakken in de vacht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443817
Anne in Zweden schreef: do 21 apr 2022, 15:42 Dat was mijn ervaring met Sven ook. Toen hij een tijdje bij ons was hoefde ik hem nauwelijks meer te kammen, hij had geen klitten en/of likte zijn vacht zelf zodanig dat de klitten wegbleven of weggingen. En het eerste waaraan ik merkte dat het niet goed met hem ging, was toen hij weer klitten begon te krijgen en zijn vacht zelf niet meer verzorgde. :(
Oh kijk.
En Sven had wel een behoorlijk dikke langharige vacht, toch ?
Hij kwam compleet aangekoekt bij je aanlopen zeker ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443819
Robian schreef: do 21 apr 2022, 16:43 Ik gebruikte een flexibele slicker borstel voor de Racedolls.
Meestal borstelde ik 1x per week. Mocht er een keer een klit in de vacht zitten dan kun je de klit met de haar richting mee in knippen.
De punt van de schaar bij de huid in de knit wurmen en dan van het lijf af knippen.
Krijg je ook niet van die rare hakken in de vacht.
Thanx!
Al zal een dichte klit knippen niet eenvoudig worden. Mevrouw heeft behoorlijk wat pit, dat hebben we al gemerkt. :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door