Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
#3439800
Rox is inmiddels 14+ jaar,
eigenlijk zeggen we dat is ze tenminste, want precies weten we het niet.
Ze is nu bijna 7 jaar bij ons , en het voelt alsof ze er al veeeel langer is.

Voor haar 14 + is ze nog redelijk actief, ondanks dat haar rug pijn geeft en haar achterhand niet meer zo stabiel is, wil ze het liefst rennen, alleen lukt dat maar voor korte tijd. Daarna is lekker snuffelen ook een groot plezier.
Vorig jaar is er mastceltumor weggehaald, helaas met minder goede prognose en er komen nu opnieuw bultjes bij.We hebben de pijnstilling opgevoerd en proberen haar zo pijnvrij mogelijk te laten genieten tot wanneer het niet meer kan.
Iedere dag een rit in de bakfiets, lekker eten, snuffelmat, slaapkusen voor de kachel en vaak even kijken of wij er nog zijn.


Hoe gaat het met jullie senioren?
Bijlagen
20210710_172234.jpg
20210710_172234.jpg (5.4 MiB) 7212 keer bekeken
P1050321.JPG
P1050321.JPG (3.19 MiB) 7212 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3439810
Och gos, wat een lief snuiteke heeft ze toch. :smitten: Gave bakfiets heeft ze! Wel fijn hoor, dat ze op deze manier toch nog een heleboel verschillende indrukken kan opdoen!

Ik heb momenteel geen senioren, onze oudste (Lupi) wordt overovermorgen 8. Niet zonder gebreken, artrosespondyloseincontinentie, maar ik stop er dagelijks een batterij Naturheilmittel in en een lage dosis NSAID, en mevrouw gaat nog als een trein. Vanmiddag nog zag ik haar met Chiqa (11 maanden) spelen alsof ze zelf nog een pupperd is. Zo heerlijk!

Geef je ondersteuning voor de rug en achterhand? Ik geef Lupi dagelijks Analgos, Backmotion, Drynaria en Rejoint van de Huisdierendokter, plus Puur Spondy en Puur Arthro, plus bonebroth, plus wildezalmolie, plus groenlipmossel, plus Chondroitin en Kollagen van Lunderland, plus een klein beetje rozenbottelpoeder, plus GelenkPlus-tabletten van CaniComplete, waar al die dingen plus nog meer ook in zitten. Plus een halfje Cimalgex NSAID (ze mag qua gewicht driekwart hebben, maar dat heeft ze niet nodig). Het is een wonder dat er nog geen paarse stoom uit haar oren komt met al die supplementen, maar ze doet het er zo goed op dat ik niets durf te veranderen. Echt, ze rent en speelt als een pup.

Ik hoop dat jullie Roxy nog heel lang heel gelukkig bij jullie mag zijn!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3439815
Aaahh wat zijn die oudjes toch aandoenlijk hè :smitten:
Hier is de oudste 'pas' 10. Hij maakt cystine-stenen aan. Dat is een genetische afwijking en niet te genezen, maar met het dieet dat hij nu krijgt gaat het al ruim een jaar goed (afkloppen). Verder is hij gelukkig nog heel goed.
Door hannabelgje
#3439824
Hier hoop ik dat mutsie volgende maand 13 wordt. Ze doet het nog best aardig eigenlijk. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door smulpaap
#3439827
Oh wat leuk . Weer eens een senioren galerij
Ik heb een zwak voor oude besjes

En wat ziet Roxy er blij en tevreden uit in de bakfiets . Ik denk ook echt dat een senior hier jong bij blijft . Er toch lekker op uit en indrukken opdoen

En uiteraard hoop ik dat alle BP senioren er nog lange tijd mogen zijn
Door Lizzy
#3439836
Ohww wat een aandoenlijke bekkies :smitten:

Ik heb ook geen senioren. De oudste is Biscuit en die wordt volgende week pas 12 :)

En zonder te dollen merk ik wel dat ze een dagje ouder wordt. Ze had last van haar schouder en haar rug, daarvoor zijn we naar de osteopaat geweest. Sindsdien gaat het behoorlijk goed met haar hoewel haar schouder nog niet 100% is (volgende week weer een behandeling, we zitten nu om de week). Maar haar rug doet het weer goed. Verder speelt ze nog iedere dag met Sjoerd, loopt ze elke dag minimaal 1 uur mee en slaapt ze ook niet meer ofzo.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3439838
Oh wat een leuk topic. En wat hebben ze allemaal leuke vertederende bekkies. Dat kunnen ze goed die senioren :smitten:

Onze opa , 10,5 jaar:
20220205_123538.jpg
20220205_123538.jpg (4.46 MiB) 7116 keer bekeken
20220205_123548.jpg
20220205_123548.jpg (3.82 MiB) 7116 keer bekeken
20220205_123441.jpg
20220205_123441.jpg (6.08 MiB) 7116 keer bekeken
Deze opa gaat binnenkort geopereerd worden, we hopen maar het beste ervan.
Van het roesje van de scopie had ie weinig last. Hopelijk van de operatie ook. En vooral dat deze goed gaat want deze is niet zonder risico. Maar goed andere keuze is er niet.
Hij geniet nog zo graag, dus we gaan het proberen.
Door Anne in Zweden
#3439848
Kaio schreef: za 12 feb 2022, 09:03 Oh wat een leuk topic. En wat hebben ze allemaal leuke vertederende bekkies. Dat kunnen ze goed die senioren :smitten:

Onze opa , 10,5 jaar:
20220205_123538.jpg20220205_123548.jpg20220205_123441.jpg

Deze opa gaat binnenkort geopereerd worden, we hopen maar het beste ervan.
Van het roesje van de scopie had ie weinig last. Hopelijk van de operatie ook. En vooral dat deze goed gaat want deze is niet zonder risico. Maar goed andere keuze is er niet.
Hij geniet nog zo graag, dus we gaan het proberen.

Is dat je knuffie met de stembandproblemen? :bigarmhug:
Door Anne in Zweden
#3439851
Ik lees trouwens vaak op dierenartspraktijksites dat een hond vanaf 7 jaar als senior wordt beschouwd. :o Ik vraag me af of dat is wat ze in hun praktijk zien, dat honden vanaf 7 jaar niet meer topfit zijn, of dat het gewoon een manier is om seniorbrokken aan de man te brengen?

@Lizzy: dat kan niet kloppen hoor, Biscuit 12. Ik kan me de foto's nog herinneren van toen je haar ging halen, en dat is echt niet meer dan een jaar of 7 geleden. :-X
Door rosmin
#3439852
Lupi krijgt een heel arsenaal aan doping, fijn dat ze het er zo goed op doet! ‘t Is genieten he als ze zo lekker spelen en rennen.
Rox zit aan de gabapentine en carporal en omega3. Ze heeft zenuwpijn aan haar achterhand, maar hiermee kan ze nog even vooruit. Wil haar aan de CBD zetten, moet nog uitzoeken of dat samen kan met deze med’s.

Zoe ziet er tevreden uit, ook alweer 13 jaar, merk je dat ze ouder wordt in haar gedrag?

Fijn dat Biscuit weer op de been is qua rug enzo; dat ze een uur meeloopt , geweldig dat dat goed gaat!
Bij Rox is het ‘s morgens een half uurtje los struinen en ‘s middags soms maar 10 minuutjes. Maar wel lekker fietsen, luchtjes snuiven en rondkijken.

Wat een zorgen om opa, stembandverlamming….; maar als hij het zo naar zijn zin heeft en verder in goede conditie is zou ik ook voor operatie gaan. Go Opa.

Ik vind de oudjes inderdaad zo vertederend en aandoenlijk worden met al hun kwaaltjes en aanpassinkjes. Die grijze koppies en dan hun speelgedrag ,alsof ze nog jong zijn, heerlijk.
Door rosmin
#3439853
Ja gek he, dat ze vanaf 7-8 al als senior worden gezien,
hier ook bij dierenartsen, gewoon van de zotte.
Mijn ervaring is juist dat ze in de bloei van hun leven zitten op die leeftijd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3439856
In de showwereld moeten honden vanaf 8 jaar in de veteranenklasse inschrijven.

Wat een lieve oude smoeltjes komen er voorbij :smitten:
Ik heb er geen meer :'(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3439859
pike schreef: za 12 feb 2022, 12:45 In de showwereld moeten honden vanaf 8 jaar in de veteranenklasse inschrijven.

Wat een lieve oude smoeltjes komen er voorbij :smitten:
Ik heb er geen meer :'(
:bigarmhug:
Door Siberienne
#3439867
Lieve snoeten!

Shadow is 10,5 nu, maar wij vinden hem nog niet oud, al heb ik wel het idee dat hij overdag wat meer slaapt dan voorheen. Maar maakt misschien ook wel uit dat hij niks tekort komt qua wandelen en thuis geen speelkameraad heeft.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3439870
Anne in Zweden schreef: za 12 feb 2022, 12:20 Ik lees trouwens vaak op dierenartspraktijksites dat een hond vanaf 7 jaar als senior wordt beschouwd. :o Ik vraag me af of dat is wat ze in hun praktijk zien, dat honden vanaf 7 jaar niet meer topfit zijn, of dat het gewoon een manier is om seniorbrokken aan de man te brengen?

@Lizzy: dat kan niet kloppen hoor, Biscuit 12. Ik kan me de foto's nog herinneren van toen je haar ging halen, en dat is echt niet meer dan een jaar of 7 geleden. :-X
ja joh zo stond ik eerst met Oli bij de DA hier in Duitsland, toen was ie bijna 6, weet niet meer wat ie precies had. Maar de reactie was , ja maar hij is al best oud

?????????????????????????????????????
(nee verkopen geen brokken dus dat is het niet)

ZO kun je alle kwalen aan ouderdom toedichten maar zeg of zo
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door