Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3438561
Sinds mei werk ik fulltime vanuit huis, wat een verademing ten opzichte van daarvoor, 60 uur per week onderweg...
Ik werk nog steeds wel veel uren, maar het is zo heerlijk om in de pauze even met Atz te lopen, of om de kinderen te helpen met huiswerk. Ik wil niet meer anders :)
Door eelke
#3438568
Ronald schreef: do 20 jan 2022, 19:36 Heerlijke foto's! :smitten:

Dat mis ik wel hoor... dat gesnurk naast je.
Zo inderdaad. Al moet ik zeggen dat dat gesnurk ook niet altijd motiverend werkte, evenals een slapende hond half op schoot op de bank :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3438577
eelke schreef: vr 21 jan 2022, 13:46 Zo inderdaad. Al moet ik zeggen dat dat gesnurk ook niet altijd motiverend werkte, evenals een slapende hond half op schoot op de bank :D
Dat is heel erg leuk met 3 newfoundlanders ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3438581
Kim_S schreef:Sinds mei werk ik fulltime vanuit huis, wat een verademing ten opzichte van daarvoor, 60 uur per week onderweg...
Ik werk nog steeds wel veel uren, maar het is zo heerlijk om in de pauze even met Atz te lopen, of om de kinderen te helpen met huiswerk. Ik wil niet meer anders :)
En blijf je ook vanuit huis werken als de corona regels worden aangepast? Wel fijn zeg, je was altijd onderweg, zal veel rust bij jou brengen maar ook de kids zullen er blij mee zijn. En manlief ook natuurlijk. Afbeelding

Dinky, het zal voor jullie zelf ook wel wennen zijn als het thuiswerken vervalt. Of vind je het zelf wel prettig om meer op locatie te zijn?

Ik had overigens ook een kantoor in huis boven. Maar uiteindelijk ben ik toch beneden in de kamer gaan werken op een ingericht plekje.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3438582
Charlie Angel schreef: vr 21 jan 2022, 21:47 En blijf je ook vanuit huis werken als de corona regels worden aangepast? Wel fijn zeg, je was altijd onderweg, zal veel rust bij jou brengen maar ook de kids zullen er blij mee zijn. En manlief ook natuurlijk. Afbeelding

Dinky, het zal voor jullie zelf ook wel wennen zijn als het thuiswerken vervalt. Of vind je het zelf wel prettig om meer op locatie te zijn?

Ik had overigens ook een kantoor in huis boven. Maar uiteindelijk ben ik toch beneden in de kamer gaan werken op een ingericht plekje.
Ja dat blijft zo, ik heb mijn baan erop uitgezocht omdat het thuiswerken door corona zo goed beviel :biggrin2:

Ik heb wel mijn eigen werkkamer, heb veel Zoom meetings met klanten en dan vind ik het fijn om zo min mogelijk afleiding te hebben. Maar tussen de meetings door is de deur open en loopt iedereen binnen wanneer hij / zij wil. Vind het ideaal zo, en ik heb veel meer rust en kan thuis ook nog wat doen tussendoor. Win - win :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3438583
Kim_S schreef: vr 21 jan 2022, 23:59 Ja dat blijft zo, ik heb mijn baan erop uitgezocht omdat het thuiswerken door corona zo goed beviel :biggrin2:

Ik heb wel mijn eigen werkkamer, heb veel Zoom meetings met klanten en dan vind ik het fijn om zo min mogelijk afleiding te hebben. Maar tussen de meetings door is de deur open en loopt iedereen binnen wanneer hij / zij wil. Vind het ideaal zo, en ik heb veel meer rust en kan thuis ook nog wat doen tussendoor. Win - win :)
Super hoor dat je deze baan dan hebt gevonden, ideaal zo. Ja met meetings is het wel handig een aparte ruimte, anders zou je steeds afgeleid zijn. En ook duidelijk voor de kinderen, dichte deur is mama met rust laten. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3438586
Soms zou mij het ook hemels lijken om thuis te werken. Lekker een beetje thuis, beetje rommelen in de pauze en af en toe een aai geven aan een poes (en dan bedenken dat ik weer tijd zou hebben voor een dalmatier!!!).

Maar als ik dan doordenk dan denk ik dat ik gestoord word. Ik heb mensen nodig, aanspraak. En zoals ik nu zo voor mijn laptop hang denk ik ook dat ik binnen een jaar rugklachten heb als ik dit 32-36u per week moet doen. ;D
Plus dat ik ook niet zou weten wat ik leuk zou vinden buiten de zorg.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3438588
Dat dacht ik ook hoor Sam, dat ik gillend gek zou worden van altijd thuis zijn. Maar dat bleek dus niet zo te zijn, gek genoeg. Door corona heb ik het uitgebreid kunnen testen, en het werkt voor mij. Scheelt denk ik wel dat ik alsnog veel contact heb met allerlei mensen de hele dag, als ik dat niet zou hebben zou het niet werken denk ik. En er wonen nog 3 mensen hier in huis, dat scheelt ook natuurlijk.

We kunnen jou ook niet missen in de zorg, dus blijf maar gewoon doen wat je doet :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3438589
Charlie Angel schreef: za 22 jan 2022, 00:09 Super hoor dat je deze baan dan hebt gevonden, ideaal zo. Ja met meetings is het wel handig een aparte ruimte, anders zou je steeds afgeleid zijn. En ook duidelijk voor de kinderen, dichte deur is mama met rust laten. :biggrin2:
Dat werkt wonderbaarlijk goed :biggrin2:
Ze zijn ook wel oud genoeg om dat concept te snappen natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3438594
Vóórdat ik bij deze baas ging werken, werkte ik af en toe thuis. Met name als er dingen gedocumenteerd moesten worden. Het viel mij op dat ik meer diepgang in de materie kon bereiken dan op het werk met alle storende factoren.

Bij deze baas was er in het begin geen sprake van thuiswerken. "Dan weten we niet wat je doet". Iets met kwestie van vertrouwen dus.
Corona heeft bewezen dat we heel goed thuis kunnen werken. Sterker nog: de productiviteit is best wel gestegen.

Op een gegeven moment ben ik weer één dag in de week naar kantoor gegaan. Ik vloog thuis tegen de muren op. Dat is het nadeel van alleen zijn.
Inmiddels werk ik helemaal niet meer thuis, maar dat heeft een technische oorzaak. Door een onverwachte storing kan ik geen verbinding meer maken met het bedrijfsnetwerk. En moet ik dus wel op kantoor werken. Nu heb ik een plekje op 15 minuten fietsen waar ik terecht kan, dus ik klaag niet. En de scheiding werk-privé is wat makkelijker te maken.

Maar nu heb ik thuis wel een volledig ingerichte werkkamer...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438598
Charlie Angel schreef: vr 21 jan 2022, 21:47 Dinky, het zal voor jullie zelf ook wel wennen zijn als het thuiswerken vervalt. Of vind je het zelf wel prettig om meer op locatie te zijn?
Zelf kan ik af en toe een dag naar kantoor en dat vind ik echt heerlijk. Afstemmen met collega's werkt veel fijner wanneer je bij elkaar zit. Ook stukje plezier met elkaar. Keerzijde is natuurlijk dat je in een kantoortuin weinig op papier krijgt maar met het team adviseurs bij elkaar is ook afstemming en netwerken van belang zodat je tijdig bij vraagstukken wordt aangehaakt.
Bij mijn vriend is het strenger, zijn bezoekjes aan kantoor de afgelopen twee jaar zijn op twee handen te tellen. Hij heeft het voor de afstemming niet nodig omdat hij productiewerk doet maar hij mist de lol en praatjes met collega's tussendoor enorm.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door