Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door irmaa
#3438352
Gefeliciteerd!! Wat snel. kom je vlak bij wonen ( Zevenhuizen) Mag ik vragen welke woningbouwvereniging jou zo snel geholpen hebt?
Wij, eigenlijk het omgekeerde, wil graag terug richting westen, alle familie en vrienden wonen daar ( wij 82 en 66, en behoorlijk ongezond), maar ja wanneer het in ons huis niet meer gaat, dan moeten we wel wat anders verzinnen.
Niet dat we gelijk moeten verhuizen, maar voor in de (nabije) toekomst
Door smulpaap
#3438358
irmaa schreef: zo 16 jan 2022, 16:14 Gefeliciteerd!! Wat snel. kom je vlak bij wonen ( Zevenhuizen) Mag ik vragen welke woningbouwvereniging jou zo snel geholpen hebt?
Wij, eigenlijk het omgekeerde, wil graag terug richting westen, alle familie en vrienden wonen daar ( wij 82 en 66, en behoorlijk ongezond), maar ja wanneer het in ons huis niet meer gaat, dan moeten we wel wat anders verzinnen.
Niet dat we gelijk moeten verhuizen, maar voor in de (nabije) toekomst


Ja natuurlijk mag je dat vragen :)
Wij stonden ingeschreven bij Thuiskompas
Daar zijn meen ik , zo'n 8 tot 12 coöperaties bij aangesloten. Het gaat het middels inschrijftijd , maar ook reactietijd . Je krijgt bijna dagelijks tipberichten waarop je kunt reageren .
Ik weet niet waar je in het Westen wilt wonen ? Je hebt bv ook Woonzorg , dat is landelijk en voor 55 plus . Maar in het Westen hele lange wachtlijsten . Voor de vrije sector soms iets korter , net als voor direct te huur . Men is hier ook bezig met de zg Knarrenhofjes , maar dat schiet niet op , veel bureaucratie . In de regio waar we nu wonen stonden we ook ingeschreven , maar je mag blij zijn als je na een jaar 1 plekje doorschuift .
Door irmaa
#3438360
Ja, dat is een heeel groot probleem, we willen graag terug naar de Hoeksche Waard, omgeving Rotterdam. Zie ervan komen dat we hier moeten blijven. Wanneer je ouder wordt en afhankelijker, is / wordt het toch een probleem, ook omdat we zelf niet zo mobiel zijn.
Maar ja, in ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!!
Door smulpaap
#3438364
irmaa schreef: zo 16 jan 2022, 19:34 Ja, dat is een heeel groot probleem, we willen graag terug naar de Hoeksche Waard, omgeving Rotterdam. Zie ervan komen dat we hier moeten blijven. Wanneer je ouder wordt en afhankelijker, is / wordt het toch een probleem, ook omdat we zelf niet zo mobiel zijn.
Maar ja, in ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!!
Ja , terug naar de Randstad lijkt me heel moeilijk . Of iets van woningruil ?
Door zurca
#3438371
Zooo wat gaaf zeg dat jullie een woning gevonden hebben in Drenthe!
Voor nu succes met het opruimen/inpakken en al het geregel en dan straks heerlijk genieten op jullie nieuwe stek!

Wij zijn ook heel voorzichtig aan het nadenken over een verhuizing. Voor ons zal dat zijn van omgeving Dordrecht naar omgeving Almelo...
irmaa schreef: zo 16 jan 2022, 19:34 Ja, dat is een heeel groot probleem, we willen graag terug naar de Hoeksche Waard, omgeving Rotterdam. Zie ervan komen dat we hier moeten blijven. Wanneer je ouder wordt en afhankelijker, is / wordt het toch een probleem, ook omdat we zelf niet zo mobiel zijn.
Maar ja, in ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!!
In de Hoesche Waard gaat het volgens mij op volgorde van inschrijving. (Wij wonen in Strijen) Je kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met de gemeente/woningbouwvereniging om te informeren wat je opties zijn.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3438372
;D ;D
Ik ben in het oostelijke opgegroeid en kan alleen maar denken; Wáárom zou je er willen wonen?!?!?! ;D

Ik vind het er prachtig maar jeetje zeg, ben verhuist naar een dorp wat aangegroeid is aan Utrecht en ik vind het hier al te stil :biggrin2:


Container vol betekent dat jullie iig lekker opgeschoten zijn. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3438373
sam28 schreef: ma 17 jan 2022, 10:12 ;D ;D
Ik ben in het oostelijke opgegroeid en kan alleen maar denken; Wáárom zou je er willen wonen?!?!?! ;D

Ik vind het er prachtig maar jeetje zeg, ben verhuist naar een dorp wat aangegroeid is aan Utrecht en ik vind het hier al te stil :biggrin2:


Container vol betekent dat jullie iig lekker opgeschoten zijn. :biggrin2:
Gelukkig is iedereen anders want zoveel ruimte is er niet op "het platteland". :P
Wij wonen - vinden sommige - heel erg afgelegen. Eerste dorp is op 5 km afstand en we hebben 3 buren verspreid over 2 km.
Bezoek uit de stad vindt het hier altijd prachtig maar de meeste willen hier absoluut niet wonen. ;D
Ik daarentegen zou het liefst op een plek wonen waar ik helemaal niks of niemand hoor. Dat bestaat in dit land helaas niet.
Zelfs niet in Drenthe :P
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438382
Hylos schreef: ma 17 jan 2022, 10:19 Gelukkig is iedereen anders want zoveel ruimte is er niet op "het platteland". :P
Wij wonen - vinden sommige - heel erg afgelegen. Eerste dorp is op 5 km afstand en we hebben 3 buren verspreid over 2 km.
Bezoek uit de stad vindt het hier altijd prachtig maar de meeste willen hier absoluut niet wonen. ;D
Ik daarentegen zou het liefst op een plek wonen waar ik helemaal niks of niemand hoor. Dat bestaat in dit land helaas niet.
Zelfs niet in Drenthe :P
Wauw! Klinkt heerlijk!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3438385
pearlsofpassion schreef: ma 17 jan 2022, 13:17 Wauw! Klinkt heerlijk!
Is het ook, maar wel met kleine nuance; we hebben scheef tegenover ons buren.. en zij hebben een heel groot bedrijf in paarden, manege en een camping.
Ze zijn letterlijk de hele dag in de weer met grote machines, incl alle diverse mensen die voor de paarden komen.
Het is soms rustiger in een woonwijk hoor (zo'n 9-5 woonwijk zegmaar :P ). Veel mensen realiseren zich niet dat je op het platteland zo ongeveer 24/7 (vooral in de zomer) op een groen bedrijventerrein woont. ;D

Vandaar dat ik zeg dat ik liefst helemaal niemand om me heen zou hebben, ook geen grote wegen want ook die hoor je hier. Maar dan moet je gewoon emigreren. :biggrin2:
Verder is het zalig om hier te wonen hoor! Maar het is nu eenmaal een heel dichtbevolkt land.

Sorry voor de topic kaping trouwens. :-[
Door smulpaap
#3438401
zurca schreef: ma 17 jan 2022, 09:58 Zooo wat gaaf zeg dat jullie een woning gevonden hebben in Drenthe!
Voor nu succes met het opruimen/inpakken en al het geregel en dan straks heerlijk genieten op jullie nieuwe stek!

Wij zijn ook heel voorzichtig aan het nadenken over een verhuizing. Voor ons zal dat zijn van omgeving Dordrecht naar omgeving Almelo...


In de Hoesche Waard gaat het volgens mij op volgorde van inschrijving. (Wij wonen in Strijen) Je kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met de gemeente/woningbouwvereniging om te informeren wat je opties zijn.
Hmm Almelo . Ook niet verkeerd.
Jullie ook Suces
Door smulpaap
#3438402
sam28 schreef: ma 17 jan 2022, 10:12 ;D ;D
Ik ben in het oostelijke opgegroeid en kan alleen maar denken; Wáárom zou je er willen wonen?!?!?! ;D

Ik vind het er prachtig maar jeetje zeg, ben verhuist naar een dorp wat aangegroeid is aan Utrecht en ik vind het hier al te stil :biggrin2:


Container vol betekent dat jullie iig lekker opgeschoten zijn. :biggrin2:
Tja , vanuit het Westen zo ongeveer de enige mogelijkheid om nog een kans te maken op een huurwoning
Hier in de regio ook iets moois gezien. Maar je betaald de hoofdprijs , en dan nog eens ruim € 400 servicekosten . Dat verdom ik
Door smulpaap
#3438403
Hylos schreef: ma 17 jan 2022, 14:35 Is het ook, maar wel met kleine nuance; we hebben scheef tegenover ons buren.. en zij hebben een heel groot bedrijf in paarden, manege en een camping.
Ze zijn letterlijk de hele dag in de weer met grote machines, incl alle diverse mensen die voor de paarden komen.
Het is soms rustiger in een woonwijk hoor (zo'n 9-5 woonwijk zegmaar :P ). Veel mensen realiseren zich niet dat je op het platteland zo ongeveer 24/7 (vooral in de zomer) op een groen bedrijventerrein woont. ;D

Vandaar dat ik zeg dat ik liefst helemaal niemand om me heen zou hebben, ook geen grote wegen want ook die hoor je hier. Maar dan moet je gewoon emigreren. :biggrin2:
Verder is het zalig om hier te wonen hoor! Maar het is nu eenmaal een heel dichtbevolkt land.

Sorry voor de topic kaping trouwens. :-[
Helemaal geen probleem hoor de topic kaping
Nooit verkeerd om ervaringen uit te wisselen :)
Door Tanna
#3438418
sam28 schreef: ma 17 jan 2022, 10:12 ;D ;D
Ik ben in het oostelijke opgegroeid en kan alleen maar denken; Wáárom zou je er willen wonen?!?!?! ;D

Ik vind het er prachtig maar jeetje zeg, ben verhuist naar een dorp wat aangegroeid is aan Utrecht en ik vind het hier al te stil :biggrin2:


Container vol betekent dat jullie iig lekker opgeschoten zijn. :biggrin2:
::) ::) Ik ben in Rotterdam opgegroeid en heb er gewoond tot ik 59 was. Ik heb het altijd vreselijk gevonden, al die geluiden, al die mensen, al die gebouwen. Nu pas, in het noorden, heb ik een beetje rust. En ik zou het nog wel veel rustiger willen :cool: ........
Door hannabelgje
#3438419
Denk dat we een barfplaats verhuizing moeten organiseren. Iedereen die rust wil naar Zweden ofzo. Op gepaste afstand van elkaar lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Tanna
#3438423
hannabelgje schreef: di 18 jan 2022, 12:31 Denk dat we een barfplaats verhuizing moeten organiseren. Iedereen die rust wil naar Zweden ofzo. Op gepaste afstand van elkaar lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Lijkt me een goed plan! Barfplaats kolonie :biggrin2: . De spelling is in het Zweeds voor het gemak hetzelfde ;D .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door