Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3452909
Ja toch ? Het is een sterk vergrijsd dorp
Er zijn zo'n 5200 inwoners , 3000 daarvan zijn 65 plus .
En zoals dat gaat in dergelijke dorpen , jongeren trekken ( vaak ) weg . Veelal naar bv Groningen , om later weer terug te komen als er eenmaal kleine kinderen zijn . Maar een jong gezin is druk ....
In het complex waar wij nu wonen stimuleert men 55 plussers om hier te komen wonen .
Vaak heeft men weer meer tijd over , en zo hoopt men vereenzaming tegen te gaan , en omzien naar elkaar . En gelukkig komen er ook steeds meer 55 plussers .
Door smulpaap
#3452922
:biggrin2:
Gut . Net weer
Hier op de gang . Buurvrouw had van de week Drentse koekjes gebakken . We kregen een zak vol
Wij hadden vandaag groentetaart uit de oven
Dus ik naar de buuf met een stuk taart

Taart , dat is in haar beleving slagroomtaart enz
Taart uit de oven ? Eten jullie nooit warm dan . :biggrin2: Dat is een warme maaltijd , oh
Krijg ik net een app . Ze vond het heerlijk, weer eens wat anders :biggrin2:
Door Tanna
#3453111
Ik kan me best voorstellen dat je het leuk vindt, fijn dat jullie ervan genieten. Zelf zou ik het vreselijk vinden maar ik ben dan ook een slag apart :biggrin2: . Ondanks dat goede contacten met de buren bij ons in het dorp, alleen zijn we allemaal wat meer op onszelf.
Door smulpaap
#3453112
Tanna schreef: ma 21 nov 2022, 22:39 Ik kan me best voorstellen dat je het leuk vindt, fijn dat jullie ervan genieten. Zelf zou ik het vreselijk vinden maar ik ben dan ook een slag apart :biggrin2: . Ondanks dat goede contacten met de buren bij ons in het dorp, alleen zijn we allemaal wat meer op onszelf.
Hier wonen natuurlijk veel alleenstaanden , en die zoeken elkaar op
Maar ik zeg ook weleens nee hoor :biggrin2:
Zo vroeg men mij laatst, ga je ook mee naar de gym ? Dat is dus echt bejaardengym . Dan zeg ik ook , nee hoor . Ik ga wandelen
Zo is er binnenkort een feestmiddag voor ouderen , in het dorpscafe . Inclusief optreden van een duo wat ik dus niet hoef te zien en horen :biggrin2:
Door Tanna
#3453135
smulpaap schreef: ma 21 nov 2022, 22:55 Hier wonen natuurlijk veel alleenstaanden , en die zoeken elkaar op
Maar ik zeg ook weleens nee hoor :biggrin2:
Zo vroeg men mij laatst, ga je ook mee naar de gym ? Dat is dus echt bejaardengym . Dan zeg ik ook , nee hoor . Ik ga wandelen
Zo is er binnenkort een feestmiddag voor ouderen , in het dorpscafe . Inclusief optreden van een duo wat ik dus niet hoef te zien en horen :biggrin2:
Zelfs als alleenstaande - en dat ben ik vaak wel door onze thuissituatie - zou ik niemand opzoeken. Dat heeft ook voordelen, hoor. Zoals mijn vader altijd zei toen hij alleen was : Ik kan het prima met mezelf vinden! :biggrin2:
Door smulpaap
#3454336
We hadden voor vandaag een kleinschalige kerstmarkt georganiseerd , zo'n 10 kramen .
Locale ondernemers waren bereid mee te doen . En er werden spullen gepresenteerd voor schappelijke prijzen
Verder wilde de plaatselijke accordeonist wel kerstmuziek spelen :biggrin2:
We hadden koffie en thee , en wafels met warme kersen en slagroom
Het kostte moeite om de heren ook te laten komen, kerstmarkt ? Ik heb niks met spullen :biggrin2: dus we hadden bedacht om een herentafel neer te zetten , en op tafel citroen brandewijn en advocaat met slagroom . Hier hadden de heren wel oren naar :biggrin2:
Zeker toen ze ook nog hoorden dat " het meisje van plezier " ook zou komen (Thara )
Velen hebben tut al leren kennen , en dat vinden ze prachtig . Zo is er een meneer wiens hondje nog maar kort geleden is ingeslapen . Hij wil wegens leeftijd en gezondheid geen andere hond meer . En ja , een hond geeft nu eenmaal afleiding en plezier . Plus gespreksstof . Dus tut heeft de heren geamuseerd ..kreeg slagroom enzo . De heren wel gezegd haar geen advocaat te voeren :biggrin2:
Dus het was gezellig , praktisch het hele vergrijsde dorp was aanwezig

Maandagavond komt het plaatselijke koor , kerstconcert . Wat ik zelf vreselijk vind . Maar vooruit .... :biggrin2:

En vlak voor kerst hebben we kerstdiner voor alle alleenstaanden . Hebben we kunnen regelen voor een schappelijke prijs , € 10 per persoon . Dus dan is het voor een ieder betaalbaar
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door