Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3438162
Kaela schreef: wo 12 jan 2022, 15:58 Haha oke

Het is maar een heel klein stukje muur op de piepkleine overloop. Maar het zijn wel heul errug veul pinguïns!

3726A338-3182-47DA-A0EA-AB73E0C9F810.jpeg

C1C3043E-6CDF-4044-894C-804C59E1F0FD.jpeg
Oow, da's een goed alternatief voor schaapjes tellen als je niet kunt slapen! ;D

Wel een leuk behangetje voor een niet al te groot stukje muur!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3440485
Vanmorgen weer bloedonderzoek gehad. Dit keer zonder narcose, dus geen roze olifantjes!

De uitslagen waren beter, maar bevestigen de diagnose. De lever is niet in orde. Hij voelt er zich niet minder om, het zal als het niet erger wordt geen effect op zijn levensduur hebben, maar het is wel kwetsbaar en zorgt er voor dat bepaalde processen in het lichaam aan kwaliteit inleveren. Zolang dat zijn veren zijn is dat niet het ergste. Zijn bloedbeeld was verder goed, de bloedcellen zijn ook normaal. Dus met dit beeld kunnen we we vooruit.

Enige wat we kunnen doen is stabiliteit. Elke dag hetzelfde aan eten, zo min mogelijk stress, dat soort dingen. Dus we gaan zijn dieet een klein beetje aanpassen. Zodat ie niet opeens een hele maaltijd eivoer (=veel eiwitten en vet) krijgt, maar elke dag een beetje. Verder zit het wel goed denk ik, zoveel stress hebben ze hier niet. Straks weer terug verhuizen naar hun eigen kamer zal even een dingetje zijn, maar dat duurt nog even.
En dan kort voor mijn bevalling weer een bloedonderzoek om het in de gaten te houden.

Ik vind het heel moeilijk dat we niet echt actie kunnen ondernemen. Niet dat medicijnen geven nou een lolletje is bij een papegaai. Ik voel me wel machteloos zo. Dus hopen we maar voor het beste. Het kan ook dat de lever langzaam maar zeker hersteld. Daar is het orgaan dynamisch genoeg voor. Fingers crossed dus!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440491
Dat de uitslagen nu beter waren is toch wel positief :) Zou natuurlijk helemaal fijn zijn wanneer de lever zich herstelt maar dat het niet is verslechterd ten opzichte van de vorige keer lijkt mij toch goed nieuws :)
Duim dan ook dat het zich verder herstelt en de uitslag van het bloed de volgende keer weer een stukje beter is en anders op zijn minst stabiel :-*
Door Lizzy
#3440495
Niet verslechterd in ieder geval! Is het nog een idee om hem mariadistel te geven ter ondersteuning van zijn lever?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3440514
Lizzy schreef: vr 18 feb 2022, 11:58 Niet verslechterd in ieder geval! Is het nog een idee om hem mariadistel te geven ter ondersteuning van zijn lever?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik zal het is navragen op het papegaaien voedingsforum of iemand daar bekend mee is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door