Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3438509
Hylos schreef: do 20 jan 2022, 13:24 Het "gas van vroeger" zal het idd mee te maken hebben.
Je wordt er overigens echt niet vrolijk van als je daar op gaat googlen. :-\
Het is echt ongelooflijk schadelijk voor het milieu en heeft flink bijgedragen aan de gaten in de ozonlaag en het broeikaseffect.
Ik las een stuk over vergelijking qua meeteenheden hoeveel impact het op global warming heeft en dat soort vloeistoffen slaan echt heel ver in het rood. :-X
Vandaar dat het niet meer wordt gebruikt maar helaas zijn er nog veel apparaten waar het wel in zit. Zolang het er maar in blijft zitten dan, dan valt het iig mee. :biggrin2:

Het enige wat ik kan vinden bij Liebherr is dat zij uitsluitend gebruik maken van koelmiddellen R600a en R290 en deze zijn niet schadelijk voor het milieu. Het zijn natuurlijke gassen ipv synthetische. Maar dat komt dus blijkbaar wel met een ander nadeel..
Ik denk dat het gas niet meer verdampt als het te koud is en dat de boel dan stuk gaat (de vriezer kan iig niet werken als het gas niet verdampt).
Net als die butaan gasbrandertjes voor op de camping.. die doen het ook niet meer als het vriest want het gas verdampt dus gewoonweg niet. :P
Dit staat idd op de site van Liebher Sinds 1 juli 2017 zijn alle vrieskisten en alle vrieskasten en tafelmodel vrieskasten met SmartFrost voorzien van FrostProtect. Deze vriezers blijven functioneren bij een omgevingstemperatuur vanaf -15°C. Voor alle vriezers gefabriceerd voor deze datum en vriezers met NoFrost is de ondergrens 0°C.
Door Cindy de Wolf
#3463744
Nope. Gezien de energiecrisis en het doodbloeden van de lijntjes heb ik geen nieuwe vriezer gekocht. Maar hij staat wel in favorieten voor het geval dat. En dat moment gaat natuurlijk een keer komen.
Door Lizzy
#3463766
OK. Dank je wel voor je reactie. Ik was benieuwd hoe het merk zou bevallen. Wij moeten ook een nieuwe vriezer.
Door zurca
#3463795
Wij hebben een vrieskist van het merk Beko gehad. Geen idee meer welk type. We hebben m zeker een jaar of 8 gehad, mogelijk langer. Met onze verhuizing heb ik 'm verkocht. Zag er nog als nieuw uit, stond altijd in de garage...

Ik zou zo weer een vriezer van dat merk kiezen.
Door Anne in Zweden
#3463797
Wij hebben ook al zeker tien jaar twee Beko's staan, en die doen het nog steeds prima. Hebben ook een paar jaar in een tent bij -25 graden overleefd hier in Zweden (toegegeven, rond -15 zette ik de vriezers toen uit, en bij -25 zette ik de deksels open omdat het buiten dan kouder was dan in de vriezers :biggrin2: ). Ze hebben altijd in onverwarmde ruimtes gestaan, waar het ook onder nul gaat 's winters - geen centje pijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3463801
Wij hebben ook een beko, maar die staat wel comfi in de keuken. Echt een super kast, ik ben er nog steeds heel blij mee. We hebben hem gekocht toen we serieus met Oscar gingen barfen, dus hij zal ook alweer een jaartje of 9 a 10 zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door