Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3435559
Anne in Zweden schreef: wo 01 dec 2021, 17:50 Al zou ik ook weer niet aan de zuurstof hoeven als de hond verder happy en opgewekt is.
;D
Daar heb je ook een punt.
En het is een verschil of je het vers tegen komt of gewoon achteraf en niet weet hoe lang het er al ligt. In dat laatste geval bleef ik ook rustig. En hier is er ook al wel wat tijd voorbij sinds de foto gemaakt is.
En als het er zo mooi uit komt dan heeft het zeker niet lang in de maag gezeten.

als je wat tijd krijgt dan slaag je er in om te relativeren.
#3435567
Anne in Zweden schreef: wo 01 dec 2021, 17:50 Daar zet ik mijn geld voorlopig ook even op. Gerubberificeerde regenworm na een badje maagsappen.

Ik hoop voor je vriendin dat dat het is. Wat Chouka ook zegt: dit zou ik niet graag tegenkomen in mijn hondenkots. Al zou ik ook weer niet aan de zuurstof hoeven als de hond verder happy en opgewekt is.
Mooi woord : gerubberificeerde ;D ;D !
#3435574
Anne in Zweden schreef: wo 01 dec 2021, 17:50 Daar zet ik mijn geld voorlopig ook even op. Gerubberificeerde regenworm na een badje maagsappen.

Ik hoop voor je vriendin dat dat het is. Wat Chouka ook zegt: dit zou ik niet graag tegenkomen in mijn hondenkots. Al zou ik ook weer niet aan de zuurstof hoeven als de hond verder happy en opgewekt is.
Whahahahahaha :2funny: :2funny: :2funny:
#3435588
Oei ik ga toch de regenwormtheorie onderuit proberen te halen. Een regenworm die opdroogt wordt zo dun als een touwtje. Dit is nog heel dik en rond. In mijn ogen is dit geen regenworm hoor. Eerder een larve van iets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3435594
hannabelgje schreef: do 02 dec 2021, 07:14 Oei ik ga toch de regenwormtheorie onderuit proberen te halen. Een regenworm die opdroogt wordt zo dun als een touwtje. Dit is nog heel dik en rond. In mijn ogen is dit geen regenworm hoor. Eerder een larve van iets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Maar in maagsap droog je niet op, lijkt me
#3435613
1) vindt een verse regenworm
2) gooi hem in een zuuroplossing van pH maagzuur hond (2 ofzo? Geen idee)
3) kijk wat er gebeurt

Aldus de 'jonge onderzoeker' ::)

"Beetje wreed" (is ook geen serieuze suggestie)

Als 'ie nou nog leefde na het zuurbad zou het deze kunnen zijn: https://www.sciencealert.com/this-newly ... phur-caves

Ik denk inderdaad een regenworm die gekrompen is in de zure omgeving. Ik moet weer even denken aan preparaten op 'sterk water' (formaline) : daar moest ook altijd iets bij om de zuren weg te vangen omdat anders het conserveringsproces niet goed ging.

Iets serieuzer: op het moment dat een worm infectie in de darm zou leiden tot het braken van wormen, dan zou ik een massale besmetting verwachten die het maag-darmstelsel blokkeert. Want wormen groeien niet uit in de maag maar in de darmen. Vanwege die pH in de maag. Dus een enkele worm lijkt me geen reden tot zorg. Je zou feces kunnen testen op wormeieren, maar nogmaals, ik denk dat het hier overbodig is en dan heb je weer kans op zo'n toevalsbevinding waar je nou net niks mee kan...

Ophoesten en doorslikken en braken zou in theorie ook kunnen, maar dan zou de hond dus flink moeten hoesten plus dat de wormen die infecties in de longen geven er heel anders uit zien.

Moet zeggen, erg vermakelijk topic :)
#3435627
Kaio schreef: do 02 dec 2021, 13:33 ja smakelijk en dan ga je ook lekker googlen op vreemde vieze beestjes :biggrin2:

maar deze dan, haakworm?
https://www.dierenkliniektiel.nl/ziekten/haakwormen/
Maar die lijken me kleiner dan 2 cm
Die zijn veel dunner en kleiner volgens mij. Als ik het goed heb is haakworm ancylostoma en die zijn Max 12 mm en 0,5 mm dik. Komen vooral in de tropen voor - maar misschien ook wel in Spanje, dat weet ik niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ancylostoma_caninum
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door