Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door zurca
#3435549
Geen idee nog....
In principe niet, ben nog niet helemaal hersteld van de eerste 2 :-X . Het zal er voor mij van afhangen in hoeverre de nieuwe variant op het vaccin reageert. (Want als blijkt dat er een nieuw vaccin moet komen dan ga ik niet nog ff een 3de "nutteloze" halen)En in hoeverre de duimschoeven worden aangedraaid als je 'm niet gaat halen.....
Door Chouka
#3435554
Ja. Zeker. En hoe sneller hoe liever.
En een eventuele 4e, 5e, 6e,....24e ook.
En ook als we daar in de toekomst voor moeten betalen.
En ook zal ik met plezier helpen vaccineren.

Terwijl ik me nog nooit heb laten vaccineren voor griep.

Gewoon omdat dit virus heel erg is, gezonde mensen erg ziek kan maken en mensen kan laten overlijden.

En ook wil ik graag proefkonijn zijn als ze voor de nieuwe variant een vaccin willen maken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3435555
Ja. Zal nog even duren, ik heb in augustus pas de laatste gehad. Maar ik ga hem direct halen.

Ik ben wat verbaasd dat men er zoveel weerstand tegen heeft. Het is vanaf het begin duidelijk geweest dat een vaccinatie een beperkte duur bescherming geeft. En hoe beperkt wordt pas langzaam aan duidelijk. Dus dat we vaker moesten is voor mij vanaf het begin af aan duidelijk geweest.

Ik ga er vanuit dat we niet bij prikje 34 zullen uitkomen, zoals Angelique zegt. Ondanks alle blunders van de overheid en mijn gebrek aan vertrouwen in hun huidige aanpak, ga ik er toch van uit dat er ergens in de komende jaren dingen gaan gebeuren waardoor het wel “een griepje” achtig probleem in de samenleving wordt. Niet meer maatschappij-ontwrichtend. Tot die tijd wil ik zelf zo goed mogelijk beschermd zijn en wil ik mijn medemens beschermen. En ik wil mijn oude schoonouders en moeder met COPD ook kunnen zien zonder extra bang te zijn ze te besmetten.

Dat is er de tweede keer best beroerd van ben geweest houdt me ook niet tegen. Long-covid of opgenomen moeten worden is nog altijd een stuk vervelender.
#3435560
Laat ons hopen dat die nieuwe variant minder virulent blijkt he.
Iedereen schiet precies in paniek, maar als hij (zoals artsen uit Zuid Afrika zelf beweren) nauwelijks ernstige ziekte veroorzaakt en wel ontzettend besmettelijk is, is het net waar we zo ontzettend naar snakken. Dan kan hij door de besmettelijkheid hopelijk de andere varianten verdrijven en worden we er niet meer zo ziek van.
Tis nog te vroeg voor euforie, tis nog afwachten of die inderdaad minder virulent is en hoe virulent het dan nog is. Maar dit is wel waar we op hopen, nieuwe, mildere varianten. Een meer 'griepje' virus, ipv het dodelijke dat we nu kennen. En besmettelijkheid is dan bijkomstig of eventueel zelfs positief.
Het zal wel niet dat het van de eerste keer klaar is, nee, er zullen nog veel varianten komen en het is een evolutieproces, maar het zou dan tenminste (voor het eerst) in de juiste richting gaan. Das de eerste stap naar de verlossing.
Dat lijken de meeste mensen even over het hoofd te zien. Ze zien enkel nog doemscenario's.
#3435561
Ik weet het nog niet. Ik ben nog niet opgeroepen, dus ik kan er nog even over nadenken. Hoewel ik de aan mij en de meneer gekregen vaccinaties ook gedoneerd heb, blijf ik er moeite mee hebben dat 'we' gewoon een derde kunnen halen, terwijl elders nr 1nog niet eens gegeven is. Ik verander er inderdaad niks mee: mijn 3e zou niet alsnog naar elders gaan, maar ik vind het oprecht moeilijk. Lastig hoofd ;)
Door Tanna
#3435569
Ik wel en mijn lief ook.
Mijn lief heeft in 1968 Hong Konggriep gehad. Er waren toen wel vaccins maar heel weinig en elke huisarts kreeg 10 vaccins om te verdelen en die gingen naar de meest kwetsbare patiënten. Mijn lief was een gezonde jongen van 16, raakte besmet en werd heel erg ziek, kreeg geelzucht en lag op sterven, niet eens in het ziekenhuis.
Daarna heeft hij altijd een broze gezondheid gehad. Kreeg toen hij in de 50 was een paar onopgemerkte hartinfarcten in een week tijd (niet zo aanstellen meneer, u bent gewoon aan het hyperventileren) met als gevolg een hartaneurysma en 2 jaar geleden een heel zwaar herseninfarct en daardoor een hersenbeschadiging. Heeft ernstig hartfalen, copd.......soms denk ik, kan er nog meer bij.
Hij is dus zo iemand met 'onderliggend lijden' en op het moment staat dat een beetje gelijk met ach, dan is het niet zo erg als hij doodgaat aan corona. Dat grijpt me erg aan. Dat hij dit allemaal heeft wil niet zeggen dat zijn leven niks meer waard is, dat hij er geen plezier meer in heeft, dat hij niet meer van dingen kan genieten of nooit meer lacht, dat er niemand is die van hem houdt. Ook zijn leven is heel wat waard en hij maakt mijn leven ondanks alle ellende die we hebben waardevol, dus ja, wij krijgen graag een vaccin, als het moet elke maand. Wie weet hoeven we dan volgend jaar niet de 4de winter van isolatie in te gaan.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3435571
Ja, met frisse tegenzin.
Ben van beide prikken echt heel ziek geweest en zit daar absoluut niet wéér op te wachten.. het jaar is al klote genoeg.
Maar nog zieker worden van corona wil ik al helemaal niet en nergens meer naartoe kunnen ook niet.
Daarnaast is mijn afweer nog steeds bedroevend, dus doen alsof ik er vast geen last van zou krijgen heeft weinig zin.
Dus het mot maar. Maar eerst nog niet, heb de laatste pas in september gehad.
Lijkt me ook overdreven dan met haast te gaan boosteren.

Ik zou daarna ook wel eens willen weten hoe het er dan voorstaat met mijn afweer tegen corona.
Misschien kun je dat dan testen en overwegen een volgende booster niet te doen.
Door smulpaap
#3435580
Tanna schreef: wo 01 dec 2021, 22:07 Ik wel en mijn lief ook.
Mijn lief heeft in 1968 Hong Konggriep gehad. Er waren toen wel vaccins maar heel weinig en elke huisarts kreeg 10 vaccins om te verdelen en die gingen naar de meest kwetsbare patiënten. Mijn lief was een gezonde jongen van 16, raakte besmet en werd heel erg ziek, kreeg geelzucht en lag op sterven, niet eens in het ziekenhuis.
Daarna heeft hij altijd een broze gezondheid gehad. Kreeg toen hij in de 50 was een paar onopgemerkte hartinfarcten in een week tijd (niet zo aanstellen meneer, u bent gewoon aan het hyperventileren) met als gevolg een hartaneurysma en 2 jaar geleden een heel zwaar herseninfarct en daardoor een hersenbeschadiging. Heeft ernstig hartfalen, copd.......soms denk ik, kan er nog meer bij.
Hij is dus zo iemand met 'onderliggend lijden' en op het moment staat dat een beetje gelijk met ach, dan is het niet zo erg als hij doodgaat aan corona. Dat grijpt me erg aan. Dat hij dit allemaal heeft wil niet zeggen dat zijn leven niks meer waard is, dat hij er geen plezier meer in heeft, dat hij niet meer van dingen kan genieten of nooit meer lacht, dat er niemand is die van hem houdt. Ook zijn leven is heel wat waard en hij maakt mijn leven ondanks alle ellende die we hebben waardevol, dus ja, wij krijgen graag een vaccin, als het moet elke maand. Wie weet hoeven we dan volgend jaar niet de 4de winter van isolatie in te gaan.
Die komt recht uit je hart :-*
En ja , er wordt zo gemakkelijk over gesproken . Maar ook van kwetsbare mensen word gehouden. En ook zij hebben recht op leven .
#3435581
Tanna schreef: wo 01 dec 2021, 22:07 Ik wel en mijn lief ook.
Mijn lief heeft in 1968 Hong Konggriep gehad. Er waren toen wel vaccins maar heel weinig en elke huisarts kreeg 10 vaccins om te verdelen en die gingen naar de meest kwetsbare patiënten. Mijn lief was een gezonde jongen van 16, raakte besmet en werd heel erg ziek, kreeg geelzucht en lag op sterven, niet eens in het ziekenhuis.
Daarna heeft hij altijd een broze gezondheid gehad. Kreeg toen hij in de 50 was een paar onopgemerkte hartinfarcten in een week tijd (niet zo aanstellen meneer, u bent gewoon aan het hyperventileren) met als gevolg een hartaneurysma en 2 jaar geleden een heel zwaar herseninfarct en daardoor een hersenbeschadiging. Heeft ernstig hartfalen, copd.......soms denk ik, kan er nog meer bij.
Hij is dus zo iemand met 'onderliggend lijden' en op het moment staat dat een beetje gelijk met ach, dan is het niet zo erg als hij doodgaat aan corona. Dat grijpt me erg aan. Dat hij dit allemaal heeft wil niet zeggen dat zijn leven niks meer waard is, dat hij er geen plezier meer in heeft, dat hij niet meer van dingen kan genieten of nooit meer lacht, dat er niemand is die van hem houdt. Ook zijn leven is heel wat waard en hij maakt mijn leven ondanks alle ellende die we hebben waardevol, dus ja, wij krijgen graag een vaccin, als het moet elke maand. Wie weet hoeven we dan volgend jaar niet de 4de winter van isolatie in te gaan.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Zenuwslopende tijden voor mensen als jullie, die met onderliggend lijden te maken hebben en er echt niets bij kunnen hebben. Ik hoop van harte dat jullie er ook niets bij krijgen! :-*
Door smulpaap
#3435582
Ik ben van de eerste vaccinatie heel erg beroerd geweest . Ik kreeg Pfizer
Na de tweede prik was het wat minder heftig
Maar toch neem ik de booster wel
Ik ben panisch bang voor long covid . Het idee dat ik , ik als buitenmens niet meer kan wandelen . En snakkend naar adem door het leven moet
Of blijvende hersenschade . Ik ben mezelf kwijt geweest ten tijde van mijn burn out
Ik vond het heel beangstigend
Gebruikersavatar
Door sam28
#3435586
Tanna schreef: wo 01 dec 2021, 22:07 Ik wel en mijn lief ook.
Mijn lief heeft in 1968 Hong Konggriep gehad. Er waren toen wel vaccins maar heel weinig en elke huisarts kreeg 10 vaccins om te verdelen en die gingen naar de meest kwetsbare patiënten. Mijn lief was een gezonde jongen van 16, raakte besmet en werd heel erg ziek, kreeg geelzucht en lag op sterven, niet eens in het ziekenhuis.
Daarna heeft hij altijd een broze gezondheid gehad. Kreeg toen hij in de 50 was een paar onopgemerkte hartinfarcten in een week tijd (niet zo aanstellen meneer, u bent gewoon aan het hyperventileren) met als gevolg een hartaneurysma en 2 jaar geleden een heel zwaar herseninfarct en daardoor een hersenbeschadiging. Heeft ernstig hartfalen, copd.......soms denk ik, kan er nog meer bij.
Hij is dus zo iemand met 'onderliggend lijden' en op het moment staat dat een beetje gelijk met ach, dan is het niet zo erg als hij doodgaat aan corona. Dat grijpt me erg aan. Dat hij dit allemaal heeft wil niet zeggen dat zijn leven niks meer waard is, dat hij er geen plezier meer in heeft, dat hij niet meer van dingen kan genieten of nooit meer lacht, dat er niemand is die van hem houdt. Ook zijn leven is heel wat waard en hij maakt mijn leven ondanks alle ellende die we hebben waardevol, dus ja, wij krijgen graag een vaccin, als het moet elke maand. Wie weet hoeven we dan volgend jaar niet de 4de winter van isolatie in te gaan.
:bigarmhug: :bigarmhug:

Natuurlijk is een kwetsbaar leven ook een waardevol leven.
Het raakt me ook omdat ik natuurlijk nog steeds een psychische kwetsbaarheid heb om het subtiel te noemen. En ik loop er ook tegen aan. :-*
Door hannabelgje
#3435587
smulpaap schreef: Die komt recht uit je hart :-*
En ja , er wordt zo gemakkelijk over gesproken . Maar ook van kwetsbare mensen word gehouden. En ook zij hebben recht op leven .
+1 dat is zo waar. Ik begrijp echt de denkwijze van mensen niet dat het dan maar natuurlijke selectie is en we kwetsbare mensen dan maar op moeten offeren. Dat is wel iemands alles. Daar wordt veel te weinig bij stil gestaan. Vreselijk vind ik dat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3435589
Tanna schreef: wo 01 dec 2021, 22:07 Ik wel en mijn lief ook.
Mijn lief heeft in 1968 Hong Konggriep gehad. Er waren toen wel vaccins maar heel weinig en elke huisarts kreeg 10 vaccins om te verdelen en die gingen naar de meest kwetsbare patiënten. Mijn lief was een gezonde jongen van 16, raakte besmet en werd heel erg ziek, kreeg geelzucht en lag op sterven, niet eens in het ziekenhuis.
Daarna heeft hij altijd een broze gezondheid gehad. Kreeg toen hij in de 50 was een paar onopgemerkte hartinfarcten in een week tijd (niet zo aanstellen meneer, u bent gewoon aan het hyperventileren) met als gevolg een hartaneurysma en 2 jaar geleden een heel zwaar herseninfarct en daardoor een hersenbeschadiging. Heeft ernstig hartfalen, copd.......soms denk ik, kan er nog meer bij.
Hij is dus zo iemand met 'onderliggend lijden' en op het moment staat dat een beetje gelijk met ach, dan is het niet zo erg als hij doodgaat aan corona. Dat grijpt me erg aan. Dat hij dit allemaal heeft wil niet zeggen dat zijn leven niks meer waard is, dat hij er geen plezier meer in heeft, dat hij niet meer van dingen kan genieten of nooit meer lacht, dat er niemand is die van hem houdt. Ook zijn leven is heel wat waard en hij maakt mijn leven ondanks alle ellende die we hebben waardevol, dus ja, wij krijgen graag een vaccin, als het moet elke maand. Wie weet hoeven we dan volgend jaar niet de 4de winter van isolatie in te gaan.
:bigarmhug:
Ondanks alles hebben jullie veel geluk met elkaar. Gewoon omdat jullie zoveel van elkaar houden. Dat spreekt uit alles. Maar dat is zeker niet vanzelfsprekend.

Ik begrijp ook niet dat daar zo schouderophalend over gedaan wordt als er onderliggende kwalen in het spel zijn. Bij jouw lief zijn die duidelijk, maar het kan net zo goed iets zijn waar je geen weet van hebt (onontdekte tumor oid) of je kan zomaar per toeval net een 2e infectie hebben. Dat maakt allemaal niet uit, maar mensen doen idd vaak alsof deze dan minder waard waren. Ze beseffen niet dat het net zo goed over zichzelf of hun naasten kan gaan als ze even pech hebben. Moesten ze weten dat het zomaar per toeval je kan overkomen, zouden ze vast wel anders praten.
Door hannabelgje
#3435591
Mijn collega heeft een kind van 5 met hart/longproblemen. Hoort dus ook bij de kwetsbare groep. Zijn echt niet alleen oudere mensen. Mijn vriendin heeft suikerziekte, zij behoort ook tot de kwetsbare groep etc. Misschien moeten ze een campagne houden en die mensen een gezicht geven. Misschien dat dat mensen toch doet beseffen dat je ook die mensen beschermt door je te laten vaccineren. (Ik had toch de politiek in moeten gaan)

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door