Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3435628
Lastig. Mijn eerste vaccinatie was op 16 april. Bij het RIVM staat deze geregistreerd op 28 april. De tweede vaccinatie was op 30 juni, maar staat niet bij het RIVM geregistreerd. Ik heb nu wel een QR code, omdat ik een code op papier heb gekregen en die in de app heb gezet.
Wat nu als ik de derde krijg die dan wel geregistreerd wordt? En wat betekent dat dan voor mijn gevaccineerdheid vanuit het oogpunt van het RIvM?

Vanuit mijn gezondheidsoogpunt zeg ik ja. Zonder twijfel. Vanuit mijn ervaringen met ICT en overheid zeg ik misschien.
Waarschijnlijk wordt het toch ja.
Door eelke
#3435639
Ronald schreef: do 02 dec 2021, 16:26 Lastig. Mijn eerste vaccinatie was op 16 april. Bij het RIVM staat deze geregistreerd op 28 april. De tweede vaccinatie was op 30 juni, maar staat niet bij het RIVM geregistreerd. Ik heb nu wel een QR code, omdat ik een code op papier heb gekregen en die in de app heb gezet.
Wat nu als ik de derde krijg die dan wel geregistreerd wordt? En wat betekent dat dan voor mijn gevaccineerdheid vanuit het oogpunt van het RIvM?

Vanuit mijn gezondheidsoogpunt zeg ik ja. Zonder twijfel. Vanuit mijn ervaringen met ICT en overheid zeg ik misschien.
Waarschijnlijk wordt het toch ja.
Hoe heb jij die qr code op papier gekregen?
Door eelke
#3435640
Ik stem nog even niet, want ik twijfel elke dag nog. Ook omdat ik nog niet weet wanneer ik m krijg; de berichten waren voor half december. Ik verwacht niet dat dat nog gaat gebeuren eigenlijk.

En ik weet ook niet of ik hem vlak voor de feestdagen wil; want van de AZ was ik hartstikke ziek. En ziek met kerst (=alleen zijn) is niet leuk. En als ik hem vlak voor kerst krijg, dan werkt ie met kerst toch ook nog niet, dus daar hoef ik het dus nog niet voor te doen.

Dus ik denk dat het een 'ja maar ik weet nog niet wanneer ik hem wil' wordt, voor nu.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3435642
eelke schreef: do 02 dec 2021, 18:04 Hoe heb jij die qr code op papier gekregen?
Via de huisarts. De huisartsen hebben de vaccinatie gezet en zij konden via een of ander protocol bij mijn QR code. En die heeft hij op papier afgedrukt, zodat ik hem in kon scannen.
Door eelke
#3435643
Ronald schreef: do 02 dec 2021, 18:20 Via de huisarts. De huisartsen hebben de vaccinatie gezet en zij konden via een of ander protocol bij mijn QR code. En die heeft hij op papier afgedrukt, zodat ik hem in kon scannen.
Dank je, stond nog op mijn lijstje om uit te zoeken voor mijn werk.
#3435693
Ja, ik heb sowieso al niet de beste longen dus ik wil mezelf beschermen.
Inenting was in juli de 2e prik dus zo rond februari hoop ik de booster te kunnen halen.

En zoonlief niet geënt (nog te jong), dus dan heb ik mezelf graag goed beschermt.
Al zou ik een titer optie eigenlijk nog het mooist vinden maar ja, dat wordt weer lastig vrees ik.
Door Lizzy
#3435702
Volgens mij kun je nu wel al titeren. Alleen, stel je hebt voldoende antistoffen: niemand weet of je die 1 maand later nog steeds hebt (hoog genoeg om jezelf te beschermen).

Ik heb trouwens ingevuld "misschien". Ik ben voorlopig toch niet aan de beurt. Eens kijken wat er met de nieuwe mutatie gaat gebeuren en of de enting daar uberhaupt tegen werkt. Want anders zitten we halverwege 2022 aan booster nummer 2, enting nummer 5. Ja en daar heb ik dus echt geen zin in.
Door Siberienne
#3435706
Ronald schreef: do 02 dec 2021, 18:20 Via de huisarts. De huisartsen hebben de vaccinatie gezet en zij konden via een of ander protocol bij mijn QR code. En die heeft hij op papier afgedrukt, zodat ik hem in kon scannen.
Maar dan staat ie dus wel in het systeem maar niet in mijnRIVM. Is dan het probleem niet dat het vakje ‘toestemming om gegevens te delen met het RIVM’ niet is aangevinkt? Ik vroeg het nl even bij een collega gisteren, hoe dit kon en als je vaccin helemaal niet centraal geregistreed zou staan, kan de huisarts ook geen certificaat aanmaken. Volgens haar. Ik ben niet meer zo op de hoogte van alle inns en outs
Door Too
#3435710
eelke schreef: Dank je, stond nog op mijn lijstje om uit te zoeken voor mijn werk.

Voorzover mijn kennis reikt en das niet zo heel ver, en is vooral van horen zeggen, is het vaak een kwestie van het 'vinkje : delen met RIVM'
En als er door de huisarts geprikt is en het volgens de normale route niet lukt dan kan de huisarts via de HKVI-site zorgen voor de juiste invoer waarna je in principe een gewone QRcode moet kunnen ophalen
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3435731
Siberienne schreef: vr 03 dec 2021, 12:29 Maar dan staat ie dus wel in het systeem maar niet in mijnRIVM. Is dan het probleem niet dat het vakje ‘toestemming om gegevens te delen met het RIVM’ niet is aangevinkt? Ik vroeg het nl even bij een collega gisteren, hoe dit kon en als je vaccin helemaal niet centraal geregistreed zou staan, kan de huisarts ook geen certificaat aanmaken. Volgens haar. Ik ben niet meer zo op de hoogte van alle inns en outs
Ik heb bij de eerste vaccinatie aangegeven "Niet delen met RIVM". Dat heb ik bij de tweede aangepast, ook in verband met de berichtgeving van toen. En toen is de eerste wel geregistreerd (bijzonder), maar de tweede niet. En de QR Checkapp kan de tweede dus ook niet vinden. Ik heb dus wel een automatische internationale QR code in de app, maar geen nationale.
De huisarts heeft in zijn systemen staan dat ik gevaccineerd ben, maar er is iets verkeerd gegaan met de overdracht van de gegevens naar het RIVM. En dat schijnt dan niet meer gecorrigeerd te kunnen worden (iets met ICT en overheid).
Ik ben toen op spreekuur bij de huisarts geweest (en met mij nog een paar duizend van zijn patiënten) om hem de QR code te laten uitprinten. Daarna was het nog een heel gepuzzel om die QR code in de app te krijgen, maar uiteindelijk is me dat gelukt.
Als nu straks de booster wordt gegeven en die wordt dan wel correct geregistreerd bij het RIVM, is er een booster gegeven op een volgens het RIVM onvolledige vaccinatie. Ik ben dan ook heel benieuwd wat er dan gebeurt met de geldigheid van mijn QR code.

Ik heb er weinig vertrouwen in.
Door eelke
#3435746
Ronald schreef: vr 03 dec 2021, 18:51 Ik heb bij de eerste vaccinatie aangegeven "Niet delen met RIVM". Dat heb ik bij de tweede aangepast, ook in verband met de berichtgeving van toen. En toen is de eerste wel geregistreerd (bijzonder), maar de tweede niet. En de QR Checkapp kan de tweede dus ook niet vinden. Ik heb dus wel een automatische internationale QR code in de app, maar geen nationale.
De huisarts heeft in zijn systemen staan dat ik gevaccineerd ben, maar er is iets verkeerd gegaan met de overdracht van de gegevens naar het RIVM. En dat schijnt dan niet meer gecorrigeerd te kunnen worden (iets met ICT en overheid).
Ik ben toen op spreekuur bij de huisarts geweest (en met mij nog een paar duizend van zijn patiënten) om hem de QR code te laten uitprinten. Daarna was het nog een heel gepuzzel om die QR code in de app te krijgen, maar uiteindelijk is me dat gelukt.
Als nu straks de booster wordt gegeven en die wordt dan wel correct geregistreerd bij het RIVM, is er een booster gegeven op een volgens het RIVM onvolledige vaccinatie. Ik ben dan ook heel benieuwd wat er dan gebeurt met de geldigheid van mijn QR code.

Ik heb er weinig vertrouwen in.
Wat staat er nu bij jou als je inlogt op mijnrivm.nl/vaccinaties?

Zit net zelf ff te kijken, en bij mij klopt het gewoon. Je kunt ook zien wie er inzage heeft gehad in je dossier, en bij mij heeft het lareb er dus twee keer in gekeken. Dat is wel mooi, want dat is de club waar ik mijn bijwerkingen heb gemeld.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3435754
eelke schreef: vr 03 dec 2021, 21:16 Wat staat er nu bij jou als je inlogt op mijnrivm.nl/vaccinaties?

Zit net zelf ff te kijken, en bij mij klopt het gewoon. Je kunt ook zien wie er inzage heeft gehad in je dossier, en bij mij heeft het lareb er dus twee keer in gekeken. Dat is wel mooi, want dat is de club waar ik mijn bijwerkingen heb gemeld.
Alleen een (foutieve) eerste vaccinatie. En inzage in mijn dossier alleen door EU Digitaal Corona Certificaat.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3435788
Ik heb ja gestemd, zonder al te veel twijfel .... ik heb nu een Janssen en blijf al vanaf het begin een 'unheimlich' gevoel houden dat het eigenlijk net niet genoeg is.

Nu is het niet echt een probleem, ik kom zelden op plekken waar ik risico zou kunnen lopen en neem dan alle regels in acht, maar ja, je hebt ook nog huisgenoten die die keus niet heeft/hebben (maar ook wel gevaccineerd)

Ik zit wel te wachten op mijn antistoffentest, die heb ik aangevraagd gewoon omdat ik onwijs benieuwd ben (en dan misschien wel heel erg gerustgesteld .... of juist niet) hoe mijn anit's er voor staan....en net als bij de hondjes, 'meten is weten'
https://www.homediq.com/nl/product/antistoffen-test/

Ik en dan na de booster (die ik pas ergens volgend jaar krijg) ga ik nog eens checken .... alleen maar omdat ik nieuwsgierig ben :)
Door Lizzy
#3435843
Ronald schreef: zo 05 dec 2021, 17:22 En dit is een betrouwbare test, Ina?
Die schijnt wel betrouwbaar te zijn alleen stel je antistoffen zijn hoog (of gemiddeld). Niemand weet wanneer ze laag of weg zijn..... Dus dan weet je eigenlijk nog niks.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door