Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3435437
Heeft ze wellicht cortisonen medicatie?
Een soort prednison is dat zeg maar, gebruikt men nog wel eens bij ontstekingen bij dieren en daar krijgen ze enorme honger van.

Hopelijk knapt ze snel op en voelt ze zich vandaag al weer wat beter.

Karen
Gebruikersavatar
Door sam28
#3435440
Misschien heeft ze dat gister gehad tijdens de operatie, dat weet ik niet. Maar nu heeft ze een nsaid.

Voor de operatie at ze ook al wel lekker door hoor. ;D Soms in 2x ipv haar bakje vlees inademend zoals gebruikelijk.
Ik hoop dat ze normaal weer is vandaag, hoewel ze vanochtend als een hongerige tijger op een restantje van gister aanviel.

Ik heb net even uitgebreid met haar geknuffeld. Ze heeft een soort kalige plek in haar nek. Geen idee, ik denk van een pleister van het beademingsbuisje ofzo. Gelukkig groeit het weer aan.

Vandaag moet ik Cato meer in de gaten houden denk ik, Cato zocht Siepie op en Siepie was haar aan het ontlopen terwijl Cato erachter aan ging. Daar heb ik een stokje voor gestoken want ik zie dat Siepie nog niet de oude is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3435462
Alhoewel dat wel gek is als ze ook infuus in de poot gestoken hebben, want daar ook kale plekken...
Misschien vonden ze geen goede ader?

Cato was gisteren wss voorzichtig omdat Siep gek rook. Ik zou Siepie ook wat beschermen. Ze is geen 2 meer natuurlijk. Dus narcose gaat wel even in haar lijf zitten.
Hopelijk is ze snel weer zichzelf..

Ik zou wel even navragen welke medicatie ze allemaal gehad heeft. Gek dat ze dat niet spontaan zeggen. Waarvoor waren de oogdruppels?
Van nsaids kan de spijsvertering trouwens ook gek gaan doen. Meestal krijgen ze er minder trek van, maar dat zal niet altijd zijn. Een onaangenaam gevoel in de maag kan ook als honger geïnterpreteerd worden...
Moet ze die lang krijgen? En is dat noodzakelijk?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3435525
Siepie ligt lekker in de vensterbank. Dat heeft ze niet meer gedaan sinds Cato er is. Cato rent door de kamer achter balletjes/muisjes/hengeltjes/kickaroo aan te jagen. Siepie kijkt toe. Steeds als ik zie dat Cato wel richting vensterbank wil ben ik haar aan het afleiden.

Siepie lijkt geen pijn te hebben, ik had dat NSAID pilletje in haar eten gegooid vanochtend. Nu is het eten vies. ;D
Ondanks het niet opeten van het pilletje is Siepie gewoon haar eigen zelf en lust ook wel een snoepje.

Ik denk dat ik het er bij laat. Ze moest het 7 dagen slikken. De enige overweging om het wel te geven zou zijn dat het ook ontstekingen remt.
Zou het nog een idee zijn om haar antibacteriële tandpasta te laten likken? Dat heb ik nog in huis.
DSC_0529~2.JPG
DSC_0529~2.JPG (1.79 MiB) 741 keer bekeken
Ik weet ongeveer wel wat ze heeft gehad, Ketamine en Midazolam. En nog een niet humaan middel wat ik niet kende. Oog zalven hoort er wel bij. Bij menselijke operaties doen we ook wat op of in de ogen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435528
Hier kregen we qua pijnstiller (nsaid) novacam mee na operaties. Dat is geen pil maar vloeibare suspensie.
Pillen zijn hier drama maar deze suspensie wordt door dinky gewoon van het spuitje af gelikt en komt ze ook gewoon enthousiast voor aanlopen. Dit in tegenstelling tot easypill waarmee pillen makkelijk te geven zouden zijn ::)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3436175
Ik heb hier helemaal geen update van de controle gegeven :o Zal daar de nachtdiensten van de schuld geven ;D

Ff goed in haar bek gekeken en het zag er goed uit. De laatste hechting was eruit aan het gaan. Ze heeft zelfs nog 2 kiezen over, die waren te goed om eruit te halen. ;D

Ze eet goed en is dr oude zelf weer. Alleen gaat het eten wat trager, maar alles gaat er ruimschoots in en komt eten bietsen als de kleine Cato ook wat krijgt. Gevolg is dat ze dus haar 70gr (oke, 80gr maar die laatste 10gr negeer ik) in gedeeltes krijgt, ze is namelijk te dik. ;D
Alleen de harde stukjes laat ze liggen, harde botjes e.d.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door